• Publicerad av s19 på 30 juli, 2009 vid 06:22

    För en timme sen upptäcktes att jag har blivit bestulen på några av mina vindsurfinggrejer!

    Det som blivit stulet är Goya wave 3D, årsmodel 09, storlek 4,1 och 4,7!!
    De är röda och vita. 4,1 har segelnummer s-19, i 4,7an sitter endast en 9a kvar!
    O´hana logga samt ett GP-Last klistermärke!!

    Brädan är en RRD wave ONE S, Röd och vit! Den är knäckt och lagad två gånger på undersidan! Låg i en sliten gammal DaKine boardbag!!

    Minsta tips eller någon som vet eller ser/hör något tas tacksamt emot!!

    Ring Linus 0733-641890

    tim-eriksson svarade 14 år, 9 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • pure

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 07:06

    Tråkigt.. 🙁
    Vart låg grejerna när dom blev stulna. I en bil, förråd?

  • sinker

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 07:09

    Trist.
    Och nu MÅSTE du köpa en ny bräda asap innan vinden kommer! Erkänn att du sitter och läser alla tester nu. Tur i oturen?
    /sinker

  • nikke

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 07:15
    S19;562523 wrote:
    För en timme sen upptäcktes att jag har blivit bestulen på några av mina vindsurfinggrejer!

    Det som blivit stulet är Goya wave 3D, årsmodel 09, storlek 4,1 och 4,7!!
    De är röda och vita. 4,1 har segelnummer s-19, i 4,7an sitter endast en 9a kvar!
    O´hana logga samt ett GP-Last klistermärke!!

    Brädan är en RRD wave ONE S, Röd och vit! Den är knäckt och lagad två gånger på undersidan! Låg i en sliten gammal DaKine boardbag!!

    Minsta tips eller någon som vet eller ser/hör något tas tacksamt emot!!

    Ring Linus 0733-641890

    Jag hoppas att du hade försäkrat prylarna så att du kan få ut någonting av det!

  • snaffe

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:13

    Förstår mig inte på dem som snor surfprylar, Idioter!! Vad ska dom med det till? Hoppas att det ordnar sig och att du har någon att låna lite prylar av. Det blåser ju!

  • s19

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:19

    Vill inte påstå att det är tur i oturen! Har redan en bräda på ingång, denna var reserv.
    Det är SO-kuling här nere, missar en fin vågdag som jag hade sett fram emot väldigt mycket!! Seglena var i mycket fint skick och bland de absolut bästa jag kört!! Så ville verkligen inte bli av med dem!! Massa extraarbete med försäkring osv och att VÄNTA på nya grejer!!
    Så Sinker!! NEJ jag läser inga tester och önskar mig andra saker!! Hade varit ute på vattnet istället för att som nu och sitta och svara på halvplumpa meddelanden om att man vill bli av med saker….

    Jo tack Snaffe… Jag vet att det blåser!! Snacka om att nån slog undan benen för en!!

  • windmiller

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:44

    Du får hålla koll på Blocket, Gulatidningen och ja kanske även här på Surfzone vem vet.. Jag blev av med mitt och sitter och kollar, kan inte släppa att jag har blivit av med två brädor tots att det nu var ganska länge sedan. Problemet är ju att de kanske är någon knarkare som säljer dom för 500 styck på nått loppis där man inte kan se det hända. :frown: Hoppas det löser sig för dig!

  • bananen

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:58

    Fan Linus,

    jag lider med dig. Man kan bara säga att du har haft ganska dåligt flyt med grejorna detta året. Om vi åker ihop får du låna min andra bräda och rigg av mig.

    Satan vad tråkigt. Men kom ihåg att det bara är prylar, man kan råka ut för värre grejor, tro mig. Fast det är klen tröst.

    Nu sticker jag till Grönhögen och rippar. Jag skall lägga lite cutbacks för dig oxå!

  • bohm

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:08

    Dina grejer fastnade på bild, en blåsig dag i skanör;

    .

  • styret

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:51

    ska hålla ögonen öppna och släppa ut ordet till alla loppisfyndare jag känner i malmötrakten.

    hur och vart försvann skiten?

  • sinker

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:55
    S19;562560 wrote:
    sitta och svara på halvplumpa meddelanden om att man vill bli av med saker….

    S19, det fanns absolut ingen mjugg eller plumphet bakom mitt svar (då hade jag inte svarat). Försökte bara få dig att försöka se ljuset i tunneln, att det skulle kännas lite bättre i denna stund att tänka på nästa bräda.

    /sinker

  • frippe75

    Medlem
    30 juli, 2009 vid 10:32

    Och berätta gärna hur det hände….

  • s19

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 11:00

    Bra med bilderna Bohm 🙂
    De stals i Arlöv utanför Malmö, ur bil någon gång under natten.
    Sorry om jag reagerade sinker… dålig dag om du förstår!

  • frofrik

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 12:50

    Fan vad trist när sånt händer..
    Man undrar ju vem som ger sig på att sno grejerna, kommer bli svårt att använda dom i Sverige utan att bli upptäckt för eller senare..

  • frippe75

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 13:20

    parkerad på privat tomt eller på “gatan”??

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    31 juli, 2009 vid 15:55

    Idioter som snor våra kära surfprylar !

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.