Senaste nytt Forums Vågsurfing surf i marocko agadir?

  • surf i marocko agadir?

    Publicerad av serotonin på 4 december, 2006 vid 15:30

    Någon som varit i Agadir och surfat? bra?
    ja ska dit i december om det är bra, är vattnet kallt? vilken våtdräkt behöver man… kort? finns det något ställe i vid agadir alltså så man slipper å färdas för långt?… gångavstånd… 🙂

    serotonin svarade 17 år, 5 månader sedan 6 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • danielf

    Medlem
    5 december, 2006 vid 06:51

    17-19 i vattnet, en steamer 3/2 behövs nog allt och ev. reefies för att skydda mot borrar. Det finns stränder i Agadir, men du hittar bättre surf norr om, i t ex Tagazoute eller söder om. Det är absolut som mest folk där mellan jul och nyår så…skall nog själv ner en vecka, om allt löser sig.

  • ola_p

    Medlem
    8 december, 2006 vid 14:21

    Vad är “reefies”?

  • danielf

    Medlem
    8 december, 2006 vid 15:33

    tunna 1mm skor, oftast med lite hål på ovansidan för att släppa ut vatten. Reef Booties alltså. Själv kör jag 3mm dojs i så kallt vatten, trasiga blodkärl i fossingarna, så fryser lätt.

  • ola_p

    Medlem
    8 december, 2006 vid 15:42

    Aha, förstärkt sula för att motstå sjöborrarna? Vanliga dojjor går det ju igenom ändå.

    Jag klarade mig helt från sjöborrar när jag var i marocko, trots att det var rätt gott om dom i hålen i revet. (Vindsurfade i moulay)

  • serotonin

    Medlem
    8 december, 2006 vid 16:15

    asså de blir att man måste åka till Tagazoute då… va händer ifall man får en borre på foten då? blir man sjuk?

  • ola_p

    Medlem
    8 december, 2006 vid 19:07

    Jag har varit förskonad från det än så länge, men det är väl typ lite oskönt. Finns några varianter som är giftiga? Det som var i marocko var ingen fara med, Fidde fick två i tån. Som en redig sticka i foten typ (avlägsna och håll rent typ..)

  • danielf

    Medlem
    8 december, 2006 vid 23:18

    Det gör ont som fan säger de som fått taggar i sig, oftast är det inte bara en, utan ett dussin, foten kan svullna och infektionsrisken i Marocko kunde vart lägre, speciellt runt städerna och vid regn, de spolar avloppet rätt ut i havet så…

  • yann

    Medlem
    9 december, 2006 vid 20:03

    Reefies skyddar nog inte så bra mot sjöborrar om man får en direktträff utan gör det bara lite lättare att gå och sätta ner fötterna på död korall och lavasten. Själv tänkte jag börja gå barfota f.o.m. mars och bygga upp lite elefanthud. Då man slipper använda dom 🙂

  • danielf

    Medlem
    10 december, 2006 vid 01:18

    sant är det. Bästa sättet är rispig betong och dålig asfalt. Låter lite kallt dock.

  • nekons

    Medlem
    10 december, 2006 vid 17:51

    Not to worry, Serotonin!

    Fastnade i revet med stortån och trasade sönder den I Tagazote nåra år sedan. Uppsökte en Marockans vårdcentral inne i Agadir. Där spruttade syrrorna på nå´t decinficerande som garanterat ALDRIG skulle godkännas av svenska läkemedelsverket. Jag skrek i 10 minuter, men infekterat? Glöm bort det!! 😀

  • serotonin

    Medlem
    11 december, 2006 vid 09:49

    soft nekons… hehe är det lätt att hyra en våtdräkt i agadir eller taghazout, ja ska bo i agadir tydligen.

  • joecool

    Medlem
    11 december, 2006 vid 11:41

    Det räcker med en månad för att få elefanthud, om man går barfota varje dag.

  • yann

    Medlem
    11 december, 2006 vid 15:38

    Hmm, undrar vad dom säger på jobbet om jag kommer dit barfota… Dom tittar redan lite underligt när man kommer med en bräda under armen på morgonen 🙂

  • danielf

    Medlem
    12 december, 2006 vid 06:57

    vad fasen, tar du med dig brädan in? Folk tittar konstigt på mig när jag har brädorna på taket och det ösregnar ute och frågar “skall du ut i det här?” jag brukar svara “jag skall ändå bli blöt så…”

    Skulle jag komma barfota, så får jag nog en tillsägelse, känns inte helt sanitärt eller trevligt på ett kontor. Sen vet jag inte vad heltäckningsmattan gör för elefanhuden?!

  • yann

    Medlem
    13 december, 2006 vid 09:25

    Vågar inte lämna brädan i bilen, men ibland gör jag det ändå men absolut inte efter att det blivit mörkt. Mycket löst folk här på Torpavallen du vet :crazy:

    Barfota på jobbet var mer menat på skoj. För mycket kostymer här…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing surf i marocko agadir?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.