Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf magazine freestyle test

  • ola-h

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 09:44

    Om du lovar att inte säga något kan jag skicka kopior av testet om det nu är det du vill åt. Skicka din adress till mig, olahe@math.chalmers.se

    Ola H.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 11:55

    Fanatic Skate 259 vinnare!
    Simmer Freezone 6.0 vinnare!

    Mvh
    Fanatic är underskattat

  • oscar

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 12:43

    Håller inte riktigt med om att Fanaticen kan ses som testvinnare. Vad grundar du det på? De flesta av brädorna får mkt bra resultat och jag har svårt att se en testvinnare. Testpoängen är bra att ha om man ser till sina personliga preferenser angående vilka egenskaper man är ute efter hos en bräda.
    Personligen tycker jag Bicbrädorna får bäst resultat enligt mina kriterier som är “pop” ur vattnet, speed och kontroll. Men man ser ju även här att de olika storlekarna av ett enskilt märke kan få ganska olika resultat.

    Tror absolut inte att man av ett läst test i en tidning kan avgöra vilken bräda som är “bäst”.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 14:37

    Jag håller helt med om att en test oftast inte pekar ut någon “vinnare”. (själv tycker jag att RRDn fick bäst resultat med avseende det jag värdesätter!!!)Surfing handlar ju mycket om känsla som inte helt enkelt kan beskrivas i form av diagram och absoluta tal, kanske inte ens går att få in i en modell som en del teknologer gärna vill få det till. Jag tror överhuvudtaget att det är ett önsketänkande att kunna “teoretisera” sig fram till en passande brädshape tex utan att ha en proffessionell erfarenhet av shapeing, det är nog trial and error som gäller. Men det kan ju vara kul för det.

    Det handlar om att hitta surfgrejer som passar ens egen seglingsstil och som presterar det man värdesätter högt tex tidig planing o toppfart för en freestyle jämfört med en vågbräda. Dessutom tror jag att det är lika viktigt att ha grejer som passar bra tillsammans enkelt uttryckt. Men nu börjar det ju finnas ganska många hybrider/blandningar tex Freestyle/Wave. En intressant aspekt som tyska surf har infört är hur direkt eller “dämpad” en bräda eller rigg är.
    En annan är trim.

    I morgon blir det V12-17 på kattegatt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 15:55

    Jag tycker faktiskt att brädtester ger ett riktmärke för mina
    prioriteringar då jag seglar, dessutom så har det ju nästan blivit
    så att standarden på brädor blivit så pass hög så att alla
    kan bli testvinnare beroende på vad man har för seglingsstil.
    Det var ett tag sedan en bräda sopade rent i ett test.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 19:05

    Det gör ju dessutom att alla försäljare kan säga att just deras brädor/segel är testvinnare.
    Det står ju rätt ofta i sp-katalogen “testvinnare flera år i rad” eller liknande…

  • pajas

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 21:14

    har du kollat om http://www.press-stop.se inte har tidningen ..
    kommer på 3 dagar isåf ..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surf magazine freestyle test

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.