Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Åland??

  • Surf på Åland??

    Publicerad av pericson på 8 oktober, 2005 vid 07:20

    Är det ngn som har surfat på Åland ngn gång? Borde funka att slänga grejorna på bilen och ta färjan, kanske ikväll el. imorn bitti?

    mbjorke svarade 18 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2005 vid 08:05

    Degersand på södra Eckerö funkar på ren syd vilket det ser ut att bli imorgon. Långgrund sandstrand, tyvärr ren onshore dock. Men vågorna blir ju helt OK. Finns ett rev västerut på södra Eckerö även som jag är osäker på vart det ligger.
    Resan sponsras ju bra om du köper in whisky eller så på hemresan.
    /Seasurf

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 oktober, 2005 vid 15:03

    Jag var på åland för några år sedan och då åkte vi på lumparn.
    Det var väl nordligt den gången, och fördelen för min del där var att det inte blir så väldigt hög sjö där. Skaffa dig en bra karta då det är ganska svaårt att komma ner till stränderna, Åland verkar ha dåligt eller inget strandskydd och det ligger ofta stugor där man tänkt sig att kliva i.

  • sode

    Medlem
    10 oktober, 2005 vid 06:22

    Japp, så ofta jag har möjlighet… 😉

    Var ett gäng från Stockholm hit i helgen, träffade dock bara en av dem, medan de övriga körde våg i Hammarland… Kul med “gäster” smile.gif smile.gif smile.gif, tyvärr slutade min dag med både havererad bom + spricka i brädan… frown.gif frown.gif frown.gif frown.gif frown.gif

    Hade själv tyvärr ingen möjlighet att åka på lördagen (när det enligt uppgift hade varit helt okej), utan bara på söndagen, som dock bjöd på ännu lite mera vind (bättre för vissa, tuffare för andra)…

    Var ju stundvis 5-6 st segel ute i viken, det är ju inte alltför ofta vi har sådan “trängsel” här…

  • anders_hoffman

    Medlem
    10 oktober, 2005 vid 06:29

    Det funkar alldeles ypperligt att surfa på Åland. Jag är en av killarna i Stockholmsgänget som var där i helgen..
    Söndagen var helt episk då vi körde uppe på Grynnan. Ett bra vågställe på sydligt. 200-300 meter ut från “stranden” (snorhala klippor) ligger en grynna där det är ungefär 1,5-2 meter djupt. Där blir ett suveränt bryt för vågorna, eftersom de växer och bryter väldigt bra.. Det blir riktigt roliga hoppramper.
    Började dagen med 6,9 som sedan byttes ner till 5,8 och tillslut även 4,7 som var i minsta laget i början, men överrigat i slutet..
    Men riktigt kul var det! Kommer defintivit tillbaka till Åland förr eller senare!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 oktober, 2005 vid 07:06

    Hur hittar man till “grynnan”?
    Christer O

  • surferic

    Medlem
    10 oktober, 2005 vid 08:43

    Var över ock körde där för en massa år sedan och har varit sugen på att göra det igen. Hittade denna sida: http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html

  • boman

    Medlem
    10 oktober, 2005 vid 09:14

    Här är en action bild från Degersand wink.gif tongue.gif, där finns bra camping möjligheter och även vandrarhen om man vill stanna över helgen

  • andrew

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 01:01

    Grym action… wink.gif

    Ingen som har lite fler bilder på När Åland går av?
    Skulle ju vara en perfekt liten helg-surf-tripp!

    Ni får ju rätt mycket vind!?

    Vägbeskrivning från färjan?

    Okok… missade länken… Nu kommer nog två sthlms surfare på besök snart! Sålde bilen till en ålänska och hon lovade att fixa gratisbiljett! haha

  • sode

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 05:13

    ..det är ju i princip gratis att åka hit ändå… 100 spänn för surfbussen inklusive gubbsen hörde jag nån säga… plus nån hundring bensin förstås… 😉

  • tomas70

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 10:54

    ca 175 kr t/r + bil o 2 man. gå med i Viking Club= (Gratis) och du får rabatter.

  • anders_hoffman

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 14:33

    Ta o släng upp bilderna Thomas! Det som blev bra iaf..

  • tomas70

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 17:47

    Kolla BRYTET. Grynnan på Åland.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 18:09

    Det lovas 17 ms NW på lördag på Åland
    Rätt vindriktning för Lumparn långrund sandstrand
    stora vågor Hawaii feeling.

    tongue.gif

  • mbjorke

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 18:38

    Här kommer några bilder på begäran. Kul att folk hittar hit via min hemsida.
    /marcus

  • mbjorke

    Medlem
    11 oktober, 2005 vid 18:40

    en till

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Åland??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.