Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på mallorca???

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2000 vid 17:46

Det är inte vanligt med resebeskrivningar på konf. men här kommer en kort i alla fall.

1) Ta med prylar. Det finns uthyrningar och man kan hitta en och annan ”HiFly Wave…” men du ångrar dig om du inte tar med dina prylar + spare-parts. Jag har hittat tre shoppar det kanske finns fler. I Pollensa är det mest surfare men man tröttnar på den viken efter ett tag.

2) Hyr bil. Att så många inte förstår att Mallis är ett osannolikt surf-ställe beror nog på att man glömt och hyra bil. Hämta bilen direkt vid flygplatsen. Det kostar men utan bil kan Mallorca bli rena döden om du hamnar vid fel strand.

3) Bästa stranden är Cala Mesquida (liten strand) i norr och Es Tenc i Söder. Vid Cala kan du köra nästan ända fram med bil och du kommer förmodligen att få din största windsurfingpublik någonsin.
    Cala Mesquida är digital vad gäller vågor pågrund av bottens snabba uppgrundning speciellt för Mallis faktiskt och vågorna blir verkligt stora och speciellt i bukten till höger några 100 meter om Cala Mesquida. Hur stora? Kolla bilderna och notera att det faktiskt inte blåser speciellt mycket. Du kommer w-surfa med Mallis surfare som också är där när det är rätt förhållanden.
    Es Trenc är ”local-stranden,” lite knepigt att ta sig dit och få ner prylarna men väl där i sydliga vindar, whoops.

Se upp med Cala för dom stänger av och det kostar massor med pengar att bada då när vågorna börjar bygga på. Märkligt nog lät dom mig hålla på och varken badvakter eller surfuthyrare så upprörda ut, tvärtom.

4) Bästa speedsträckorna tycker jag finns på Cala/Bona på östkusten.

5) Den ultimata utmaningen är att segla västkusten i hård västlig vind. Åk dit så förstår du. Jag grejar det inte.

6) Ett verkligt häftigt åk utgår från Pollensa udden högst upp norr utmed Pollensa stränderna och sedan utmed hela Alcudia stranden och hela vägen bort till Cala ca 7 mil och x00k åskådare.
    Se upp med Alcudia och Pollensa för svänger du rakt ut mot norr så kommer vågorna plötsligt och du kanske är 1km ut från beachen när du når din limit. Inte kul.

En bil + dina prylar + åk runt på de olika stränderna under en vecka om det blåser schysst så är du lika fast som jag och några till som nu allvarligt håller på att leta efter längre ”säsongsjobb” där.
    Mallis slår Fuerte lätt i min personliga ranking pga av att variationen helt enkelt är enorm.
    27 grader i vattnet + inte bara MTV på kvällarna, hjälper ju upp situationen också
    Tröttnar du på surfingen: Hyr en radikal båge och dra upp i bergen det är en klar adrenalin-upplevelse.
    Lycka till

Lite bilder finns på:
    http://w1.871.telia.com/%7Eu87108755/page3.html

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på mallorca???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.