Senaste nytt Forums Övriga Branschnyheter Surf!! (snart kommer ett inlägg med bara bilder)

• Surf!! (snart kommer ett inlägg med bara bilder)

Publicerad av rss på 27 oktober, 2012 vid 19:30

Sverige i Costa Rica När jag idag(läs i Torsdags) cykla ner för att surfa va det speciellt. Lagom till efter Jeff åkt hem har nämligen förhållandena varit katastrofala. Det har dessutom regnat, som i regnat på riktigt. Som i att det är vatten precis överallt. Regnet smutsar ner det vanligtvis gröna vattnet till en mörkbrun färg. Så när jag kom ner möttes jag av regn, stark vind och fantastiskt stökiga vågor. Det var jag och tre andra i vattnet där det en vanlig dag är minst tjugo. Hela dagen hade folk sagt till mig att det inte var någon idé att surfa idag. Jag åkte förbi för att hämta upp en polare men hon ändrade sig när hon hört om prognosen. Strax innan det hämtade jag ut min surfbräda(kommer tillbaka till det senare) och passade på och fråga killen i butiken om han vart i vattnet idag. Hans svar var ett skratt. Alla dessa omständigheter, regnet, dåliga förhållanden, storm, folk tomt och en allmän ögonhöjande inställning till att ge sig ut. Det väckte något i mig! Det kändes PRECIS som att surfa hemma i Sverige! Minus våtdräkt och hjärnfrossa då. Jag har aldrig känt sån genuin glädje från surf innan. Havet visade mig sin sämsta sida och jag föll handlöst in i en enorm kärlek till det. Jag hade en konstant leende och skrattade ute i vattnet när dom andra tre slog i vattnet och svor över hur dåligt det var. Dom var säkert betydligt bättre än mig sex dagar i veckan, men idag var det den sjunde! Jag plockade våg på våg och lyckades med trick efter trick. Jag kände mig helt oslagbar, det fanns inte en våg jag inte kunde rippa. Att få surfa den dagen var som att få äta svensk lakrits efter en lång utomlandsresa, och jag är otroligt tacksam för det! Att jag i dom sämsta förhållandena kunde prestera bättre än alla grabbarna här nere som är födda på en bräda i vattnet är helt otroligt.
    Gud visade för mig en helt ny kärlek till vågorna han har skapat, amen! Det kommer alltid finnas motgångar i livet, det kommer aldrig bli bara lätt. Men Gud kan använda dina motgångar och göra dom till medgångar.
    Min bräda var inlämnad för att ploppa in en fen-plugg i nosen och på ovansidan för att kunna fästa en GoPro där på ett smidigt sätt. Hoppas kunna få några fina vågor på lite filmer snart! Igen tusen tack och väldigt kul att så många följer med, fortsätt gärna! Gå gärna in på Facebook och ”Gilla” TaBilenTillIsland!

LITE MUSIKTIPS JAG FÅTT SOM JAG VILL DELA:

Mer…

rss svarade 13 år, 5 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA