Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf söndag Stockholm!

  • Surf söndag Stockholm!

    Publicerad av dala-lama på 1 december, 2007 vid 13:18

    Åker till Torö(insida) i morgon söndag.
    Tar med både slalom o våggrejer.
    Drar tidigt om det verkar blåsa på Landsort.
    Var tvungen att fixa stroppar till nya brädan idag så det blev inget, men vi ses imorgon eller hur…..

    dude svarade 16 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • Bjornen (ej hemma)

    Gäst
    1 december, 2007 vid 17:34

    Tjena, jag kanske skulle testa Torö insida för första gången. Lite orolig att det blir för kallt men man får väl provbada så lär det väl visa sig…Jag tar slalomprylarna med mig i så fall. När tänkte du segla ?

    //Bjornen

  • dala-lama

    Medlem
    1 december, 2007 vid 18:45

    Det ser ut att va lite bättre tidigt på morgonen så jag drar från stan nån gång mellan 8-9.
    Ett hett tips är att ha underställ under dräkten om du inte kör m rashguard o neoprenshorts förstås.
    Vi ses där, ta me GPSen!
    Per

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 december, 2007 vid 18:52

    Tjena, är det skyltat om man kommer Nynäsvägen var man ska svänga mot Torö ? Skicka ett sms när du åker 0736882049

    //Bjornen

  • robin

    Medlem
    1 december, 2007 vid 19:50

    @Oregistrerad 431932 wrote:

    Tjena, är det skyltat om man kommer Nynäsvägen var man ska svänga mot Torö ? Skicka ett sms när du åker 0736882049

    //Bjornen

    Hej Björnen! Det är skyltat hela vägen utom sista skylten. Efter nynäsvägen är det ett avtag efter en kort bit, sedan är det raka spåret. Du vet att du börjar närma dig när du åker över en öppningsbar bro med rödlysen. Efter Torö affär och kyrka kommer en bokskog, direkt efter den ska du åt höger mot Herrhamra (nu blev jag lite osäker på namnet, men det bör stämma). Sedan kan du åka höger eller vänster på grusvägen, det gör det samma. Tar du vänster får du åka utmed stenstranden vilket jag föredrar. Det finns en ganska stor parkeringsplats hundra meter efter att man vikit av från stenstranden. Ställ dig där, och sedan bär du ner grejorna utmed stängslet. Kul att du provar stället!

    /Robin

  • bjornen

    Medlem
    2 december, 2007 vid 14:22

    Tack för vägbeskrivningen Robin. Det var soligt, lagom bra tryck i 7.2 och otroligt vakert. Dyningarna som rullade in mellan viken och ön var större än vad jag är van vid så det gav lite extra krydda. Seglade faktiskt utan handskar ett tag och det gick bra så länge man inte hamnade i vattnet. Vi träffade en kvinna som var lite sur över att dom har satt upp skyltar “Stopp här gäller inte allemansrätten” när man går efter strandkanten och hon sa att tomten är såld :frown:

    //Björn

  • backatorp

    Medlem
    2 december, 2007 vid 14:53

    Vart hä nö körning idag Per?

  • dala-lama

    Medlem
    2 december, 2007 vid 19:22

    Jo du nu är man tillbaka i matchen!
    Efter ett uppehåll på drygt 3 månader så gjorde man comback idag, rätt ringrostig ska väl erkännas men skön känsla att va på vattnet igen!
    Nu Larsson och Larsson är det bara en tidsfråga och en bra prognos innan vi kör A-bay igen.
    Hoppas vintern dröjer….
    Per

  • gurra1978

    Medlem
    2 december, 2007 vid 19:44
    Dala Lama;432079 wrote:
    Jo du nu är man tillbaka i matchen!
    Efter ett uppehåll på drygt 3 månader så gjorde man comback idag, rätt ringrostig ska väl erkännas men skön känsla att va på vattnet igen!
    Nu Larsson och Larsson är det bara en tidsfråga och en bra prognos innan vi kör A-bay igen.
    Hoppas vintern dröjer….
    Per

    Det är bara att åka nu då :cool2:

  • militaren

    Medlem
    2 december, 2007 vid 22:24

    @Dala Lama 432079 wrote:

    Jo du nu är man tillbaka i matchen!
    Efter ett uppehåll på drygt 3 månader så gjorde man comback idag, rätt ringrostig ska väl erkännas men skön känsla att va på vattnet igen!
    Nu Larsson och Larsson är det bara en tidsfråga och en bra prognos innan vi kör A-bay igen.
    Hoppas vintern dröjer….
    Per

    per, du får skicka ett mail när du åker ner en helg. så kanske vi möts här på västkusten. har ju flyttat ner till Halmstad nu. ha det gött! //Micke

  • dala-lama

    Medlem
    3 december, 2007 vid 19:09
    gurra1978;432082 wrote:
    Det är bara att åka nu då :cool2:

    Redan på väg, lämnar K-holmen 05.00 på torsdag eller fredag.
    Gött med egen firma ibland, ses i viken eller Leijet….
    Per

  • dala-lama

    Medlem
    3 december, 2007 vid 19:18
    Militären;432108 wrote:
    per, du får skicka ett mail när du åker ner en helg. så kanske vi möts här på västkusten. har ju flyttat ner till Halmstad nu. ha det gött! //Micke

    Gött Micke har det blivit fler timmar med mer kvalitet efter flytten eller?
    Ses vi i helgen eller ? Kommer ner på torsdag el fredag Fm.
    Ser ut att bli bra nästan hela veckan…..
    Per

  • militaren

    Medlem
    3 december, 2007 vid 21:12

    @Dala Lama 432244 wrote:

    Gött Micke har det blivit fler timmar med mer kvalitet efter flytten eller?
    Ses vi i helgen eller ? Kommer ner på torsdag el fredag Fm.
    Ser ut att bli bra nästan hela veckan…..
    Per

    Det kan man säga. inga stora segel längre 5.3 max. och att kunna komma ner till vattnet på 10 minuter är grym lyx. du får flytta företaget till västkusten. jag kommer köra både här i halmstad och varberg. hoppas prognosen håller.vi höres till helgen! alltid kul med fler 08:or hehe

  • dude

    Medlem
    3 december, 2007 vid 21:57

    Det låter tempting – åka ner till v-kusten för lite vågsegling i temperaturer över femgradersstrecket kanske? 🙂 Nu gäller det bara för mig att vara smart med min tid – nybliven småbarnsfar och allt!!

  • koa

    Medlem
    4 december, 2007 vid 16:08

    Grattis Duuude!

  • dala-lama

    Medlem
    4 december, 2007 vid 16:51
    dude;432283 wrote:
    Det låter tempting – åka ner till v-kusten för lite vågsegling i temperaturer över femgradersstrecket kanske? 🙂 Nu gäller det bara för mig att vara smart med min tid – nybliven småbarnsfar och allt!!

    Stort grattis, resan har bara börjat !
    Har inte lyckats hitta nån barnvakt så jag kommer inte iväg förrän 05.00 på fredag morgon.
    Men nu ser ju prognosen bättre ut Fre-Sön.
    Ses vi där nere eller…..

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf söndag Stockholm!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.