Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Surfa i 3v i vinter
-
Surfa i 3v i vinter
Publicerad av christer_pers på 23 september, 2002 vid 11:18Jag är sugen på en kombinerad vindsurfing och dyksemester under jul/nyår ledigheten, 3v med lite semester. VART??? ska man åka? Västindien? Thailand? Australien? Om någon har erfarenhet eller vet ngt är jag lyhörd för input.
anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Hmm…. har ju varit på alla nämda ställen….. skall du surfa och dyka skall du nog dra till Ozzi…. mycket fin surfing (dvs inte windsurfing) uppe på sunshinecoast eller goaldcoast… dykningen e oxå fiiin!!… verkligen att rekomendera…..Thailand e väl inte lika surfsäkert vad jag vet…. vill du ha riktigt fin dykning skulle jag vilja rekomendera Vanuatu.. det e nog den bästa dykningen jag har upplevt…. ruskigt fint, bra sikt och varmt. där finns även surfing men jag skulle inte våga mig ut där…. mest reefbreaks…… sen finns ju resten av söderhavet och indonesien kvar…. jaja!!
Hoppas du får en trevlig resa!!!
// Wonder
Jippiii….denna julen blie det Brasilien dör min del ; )
-
Australien skulle jag säga , har visserligen inte varit i Thailand men västra Ausralien har du vindsurfing i världsklass samt dykning som är klart bättre än ostkusten. Stora barriärrevet i all ära men det börjar bli tätbefolkat och sönderturistat. På ögruppen Abrolhos(?) utanför Geraldton (surfmecka nr1) ska det vara kanondykning. Finns säkert massa info på nätet.
Ha det gott!!!
/Jonas
-
Fasen vad avis jag blev nu då!
Jag får nog fixa lite så att jag också kommer iväg
/F -
Hej! Dominikanska republiken är ett bra alternativ tycker jag, var själv där för två vintrar sedan. Vindsurfar gör man in cabarete och dyker gör man nån mil därifrån, kommer dock inte ihåg vad stället heter, fast det var bra dykning.
//Nicklas
Logga in för att svara.