Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa på Kos

  • andreas-f

    Medlem
    26 juni, 2001 vid 13:06

    Jag var där nu i början av juni. Surfar gör man i Kamaribukten på sydvästra sidan av ön. Där finns 3-4 surfcenter utefter stranden med Bic, F2 och NP-prylar. Där jag hyrde kostade det 15500 pengar för en hel dag med 2001 års F2 och NP. Under dom två veckor jag var där blåste det ganska ofta men tyvärr nordlig vind hela tiden vilket gav rak frånlandsvind i Kamari så det blev bara en dag som jag hyrde prylar. Ganska roligt ändå men det är nog bra mycket bättre vid sydlig till västlig vind (som ändå är den vanligaste vindriktningen). På västsidan av ön lär det tydligen gå ganska bra vågor men där finns det ingen uthyrning. Tilläggas kan att jag inte var på Kos för att surfa utan för att partaja med polarna.

  • rian

    Medlem
    27 juni, 2001 vid 09:49

    Det måste väl ändå vara Kefalos du snackar om.
    Där blåser det alltid offshore, det är det som är menengen liksom.
    Det är altså slalomsegling som gäller framförallt i juli och augusti då blåser det riktigt bra.

    Det roligaste stället är dock på andra sidan ön där det blir lite skvalp, men då bör man ha med sig egna prylar.
    Åk från staden “KOS” Upp längs kusten så kommer du till en strand som jag inte kommer ihåg vad den heter men det blåser
    riktigt bra, side/onshore på sommaren och det finns massor av kul chop att laja i 0 – 1,5m. Och det är definitivt inte crowded.

    Rock on
    /R

  • andreas-f

    Medlem
    27 juni, 2001 vid 11:43

    Surfspotet heter Kamari men ligger inte långt ifrån Kefalos. Och nej, det är inte meningen att det ska blåsa frånlandsvind. Killen på surfcentret bad mer eller mindre om ursäkt för den sånkiga vindrikningen när jag var där.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 juni, 2001 vid 14:40

    Jag var i ca 1 mil från cos-stad vid en strand som heter tingaki eller något sånt, Där fanns det brädor att hyra.
    /mikael

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa på Kos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.