Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfare är som en enda stor familj! :-)

• Surfare är som en enda stor familj! :-)

Publicerad av anonym-anvandare på 17 augusti, 2003 vid 22:21

Det har slagit mig att när man kommer till vattnet med windsurfingutrustningen så dras man till slut förr eller senare till de andra surfare som är på vattnet, om det nu är några. Misstänker att det är så för kitare, vågsurfare m.m. För tittar man på vilken skidanläggning som helst så är det som ett enda stort, jobbigt köpcentrum och där avviker man in i skogen med brädan/skidorna för att slippa all trängsel. Och nästan enda gången man pratar med folk man inte känner är när man limmar på någon brud! 🙂

Annat är det nog när man åker offpist på något puderfullt och obemannad fjälltopp och man av någon händelse skulle träffa någon själ komma åkandes. Ville bara säga att surfare skiljer sig från mängden i positiv bemärkelse och det ska vi vara stolta för!!! 😀

sinclair svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • watertouch

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 22:35

Ja det är onekligen för skoj när man helt plötsligt står 10 pers å babblar surf med en massa folk man inte känner. Det blir väl så när det är ”uddagrejer” man pysslar med. Bilfolk är likadana, dom kan ju ställa sej å glo under varandras motorhuvar helt ogenerat.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 22:47

Vi är nog skumma människor som håller på med skumma aktiviteter. Men det är nog därför vi har så OTROLIGT roligt!!! 🙂

• anonym-anvandare

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 22:54

Vet inte om jag kan hålla med till 100% som vågsurfare, så fort det blir för många surfare i lineup (speciellt på små rev och pointbreak med tajta takeoffzoner) så kan det bli dålig stämning… Tyvärr så är det så inom vågsurfingen, men oftast är stämningen fantastisk på de flesta ställen. Inte minst här i Sverige där vi ännu inte är så många ÄN!
    Men visst kan jag hålla med om att man hittar varandra ganska omedelbart och jag har träffat fantastiska människor som blivit mina goda vänner över hela världen och i Sverige.
    Tror även de bistra förhållandena härhemma gör gemenskapen ännu starkare…
    Sillen

• sinclair

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 06:07

WIndsurfare är mao som campare, i stället för att prata husvagnar och förtält så pratar vi surf! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 08:01

har vindsurfat i 2 år o har aldrig träffat på trevligare och hjälpsammare folk, unga som gamlingar…i någon annan sport…kanon bra o kul stämning..verkligen…!! keep up the good work!

• go_catch_a_wave

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 20:21

vindsurfare är ju för f-n helt dumma i huvet(jag själv inräknat)hur kan det vara så att man trots att man knäckt masten ler, byter om, åker och köper en ny för massa pengar.
    sedan ut igen på vattnet igen. smackar nosen. fram med DR ding. ler när man lagar och lappar.jag tror att hjärnan absorberar saltvattnet från bihålorna och och nånting händer där som gör att man går och flinar åt folk på parkeringen vid spotten också. grin.gif
    näe vi är en förebild för dagens samhälle.
    vem var det som sa fånga dagen? hänger han i viken?
    glöm inte att resa i vinter, när vattnet fryser…
    Daniel

• smurff

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 00:12

Har hört att det finns mycket tungmetaller o andra gifter från bottenfärger på båtar i havsvattnet, vilka orsakar bottendöd,musseldöd och kemisk lobotomi bland dem som vistas mycket i och vid havet wink.gif

• sinclair

Medlem
    19 augusti, 2003 vid 06:51

Om jag med sammma entusiasm gick till jobbet som när man är ute och surfar, så skulle jag gå långt i firman. I dag ser det lite annorlunda ut.
    Helt sjukt vad glad man blir när man får surfa och prata surf med likasinnade.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA