Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surfare i tt

  • surfare i tt

    Publicerad av djevulen på 29 oktober, 2008 vid 09:19

    tjena alla tt surfare! e det någon som har koll på vem som äger marken vid torkelstorp?och vill ha någonstans å byta om på?varför jag undrar e att jag har en manskapsbod stående som vi kan få gratis bara vi hämtar den,den står just nu i Hylte,det hade varit perfekr om man kunde ställa den någonstans i tt så man kan byta om och värma sig i,isåfall får man nog bilda en förening eller nått
    mvh Mathias

    hildingdude svarade 15 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • zilversurfarn

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:22

    Hade passat förnämligt i kohagen i Läjet annars!

  • haze

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:23

    Ja bättre i Kohagen i Läjet. Hade varit underbart vackert där nere 😉

  • svinet

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:32

    @djevulen 512644 wrote:

    tjena alla tt surfare! e det någon som har koll på vem som äger marken vid torkelstorp?och vill ha någonstans å byta om på?varför jag undrar e att jag har en manskapsbod stående som vi kan få gratis bara vi hämtar den,den står just nu i Hylte,det hade varit perfekr om man kunde ställa den någonstans i tt så man kan byta om och värma sig i,isåfall får man nog bilda en förening eller nått
    mvh Mathias

    Låter bra med TT. Bra för vintersurfet när man inte hinner hela vägen ner till vbg

  • hildingdude

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:48

    Jag ska höra med min körskolelärare! han är med i föreningen

  • djevulen

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 11:08

    tjohopp,,varför jag tänkte på tt så var det för att det e nog det enda stället som kitare å windsurfare kommer hyffsat överrens,tanken var att det inte bara ska vara för kitare utan alla e välkomna men visst det hade varit super om vi kan få sätta fanskapet i kohagen,fixa in lite ström å vatten eller kanske bygga en bastu för vinterdagarna,någon som orkar kolla vem som står för kohagen,e det kommunen eller någon bonde?

  • svinet

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 11:47

    @djevulen 512676 wrote:

    tjohopp,,varför jag tänkte på tt så var det för att det e nog det enda stället som kitare å windsurfare kommer hyffsat överrens,tanken var att det inte bara ska vara för kitare utan alla e välkomna men visst det hade varit super om vi kan få sätta fanskapet i kohagen,fixa in lite ström å vatten eller kanske bygga en bastu för vinterdagarna,någon som orkar kolla vem som står för kohagen,e det kommunen eller någon bonde?

    Det där låter skitbra!!!

  • sourra

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 11:52

    Tror Kalina är lite tjenis med Kohagefolket så hör med henne. Gör det inte FÖR mysigt bara för då förtar man charmen med vintersurf.

  • snygging

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 11:58

    @djevulen 512644 wrote:

    tjena alla tt surfare! e det någon som har koll på vem som äger marken vid torkelstorp?och vill ha någonstans å byta om på?varför jag undrar e att jag har en manskapsbod stående som vi kan få gratis bara vi hämtar den,den står just nu i Hylte,det hade varit perfekr om man kunde ställa den någonstans i tt så man kan byta om och värma sig i,isåfall får man nog bilda en förening eller nått
    mvh Mathias

    Det är väll en båtförening som äger hamnen och antagligen kringliggande mark eftersom de ville förbjuda oss helt om det inte hadde varit för en vänlig själ i båtföreningen som stod på vår sida.
    Så för att inte låta pesimistisk så är de säkert svårflirtade!
    Men du vet Mattias jag kan alltid värma dig de få gånger jag hinner undan…

  • brushanen

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 13:18

    Gjutet Djevulen! Hör med Hamnföreningen i Torkelstorp, ryktesvis skall alla i föreningen utom 1pers vara positiva till kitesurfing. Mao, man måste veta vem det är så man inte går på en nit direkt. Hör av mig när jag vet vem man skall kontakta.

  • henkeman70

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 14:04

    Nästan för bra för att vara sant om en sådan bod placeras i TT. Aloha!

  • _sofia_

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 14:31

    Eller en sån där skön vedeldad tunna!

  • peda

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 14:53

    Kohagen låter förnuftigast!!!!

  • djevulen

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 17:07

    visst hade det varit guld,någon från vsk som har koll på om det e kommunen som äger marken ivid kohagen och om man i så fall måste ha bygglov,jag tror att boden kan vara ca 20-25 kvm ,kanske kommunen i så fall kan hjälpa till med el å vatten/avlopp,,,vi får nog ta tag i detta rätt snart annars åker boden på tippen eller nåt,e det någon i klubben som e tex rörläggare,snickare osv,själv e jag elektriker så all el fixar jag i så fall,det hade varit super om någon annan vill engagera sig åxå
    Mathias

  • gonzo

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 18:04

    @djevulen 512745 wrote:

    visst hade det varit guld,någon från vsk som har koll på om det e kommunen som äger marken ivid kohagen och om man i så fall måste ha bygglov,jag tror att boden kan vara ca 20-25 kvm ,kanske kommunen i så fall kan hjälpa till med el å vatten/avlopp,,,vi får nog ta tag i detta rätt snart annars åker boden på tippen eller nåt,e det någon i klubben som e tex rörläggare,snickare osv,själv e jag elektriker så all el fixar jag i så fall,det hade varit super om någon annan vill engagera sig åxå
    Mathias

    jag tror att det e komunen som står för den marken.
    jag ska nog kunna måla å lägga matta i våran lyxbod :cool2:

  • _sofia_

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 21:41

    jag kan sikkert spika ah dra med mig en martin timell snubbe 😛 de hade vart sweet…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surfare i tt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.