Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers : Varning för Telia aktien på måndag!

• Surfers : Varning för Telia aktien på måndag!

Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2000 vid 21:03

Jag hoppas ni inte har satsat surfslantarna på den i hopp om mer surfprylar.
    De fick ingen utms licens så på måndag kommer börsvärdet på telia halveras.
    Så om ni har den, sälj när börsen öppnar!
    /Mr.BörsSurfare

anonym-anvandare svarade 25 år, 1 månad sedan 1 Medlem · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 december, 2000 vid 22:26

Instämmer helt med denna KOMMUNIST AKTIE blir det INGET KARTONGNYTT!!!
    Och vad är bättre än KARTONGNYTT!!!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 09:50

Sälj Telia fort som F-N på Måndag och köp Framtidsfabriken (fort som F-N på Måndag)som äger 5% i Orange. Framfab var översåld även innan man fick 3G licensen.3G licensen kommer öka omsättningen på Framfabs konsultverksamhet också. /Benke

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 11:28

Vaddå kommunist aktie!!Ni vet inte vad ni snackar om när ni använder det ordet!!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2000 vid 19:55

….. köp Telia just nu utav bara attan. Nedan ser du varför.

1) Låg RF strålning kan påverka, beteende, melatonin-nivå, cellernas näringstillförsel mm. och INGEN har ännu på ett övertygande sätt kunnat bevisa att det INTE skulle uppstå en ruskig ”huvud”-epidemi om ca 20 år bla beroende på att vi också stressar som idioter och lever i ett mörkt land och inför högfrekvensbelysning, flata bildskärmar mm. Problemet är multifaktoriellt (översatt till svenska ”helt olösbart”) och när man ”löser det negativt” då är det typ TOTALT helt för sent.

2) Nästa stora miljödebatt kommer att handla om vem som ska ha rätt att RF-skita ned vår miljö. Och hur mycket. Nässjö är bara den första i raden som kommer att sätta sig på tvären och vill få rätten att säga nej, bara för ett litet område, utrett i domstol. Fler kommer garanterat att komma.

1) + 2) = utbyggnaden kommer att fördröjas, (kanske några kommer ihåg Gillberg som tvättade skjortor i mjölkersättning och vad det förde med sig) och det kommer att kosta skjortan för dom iblandade. (OBS Engelska regeringen varnar barn för onödiga samtal på mobiler from. i jul och alla involverade förespråkar handsfree när det överhuvudtaget inte är farligt?? Märkligt. Tänk om SAR är ett skitmått map. hälsa och stående vågor i resonans är ett Guuuuulp i stället. Vilket Q-värde kan man typ trycka upp i ett kranium??)

Personligen tänker jag tejpa sändande GSM:er på huvudet på ett gäng dagisbarn under en månad för att se om jag kan få fram en beteendeförändring. Kommer etiska nämnden att tillåta detta? Det borde dom det är ju inte farligt alls, eller hur och ungarna får ju verkligt bra betalt.

Men
    Vips dyker det då upp ett miljö-ekologiskt alternativ som på ett varsamt och skoningsfullt sätt värnar om ett RF-ekologiskt synsätt, med en slogan: Telia: With Ecology and Development hand in hand. Telia: The Environmental Company. Med så få sändare som möjligt i alla framtida anbud till skillnad från sån såna som skiter i RF-miljön.
    Och insändare dyker upp av typ:
    ”Varför ska just Leffe få trycka in 1.8GHz i mitt och mina bästa surf-kompisars huvuden? Förklara det. Har just Leffe några vetenskapliga bevis för vad de långsiktiga ackumulerade hälso-effekterna av komplex strålning i ett stressat samhälle innebär för framtiden?? Knappast. Är Leffe beredd att sälja villan, bilarna, sommarhuset, frun och ungarna, mm. som en schysst gest åt ev. drabbade i framtiden. Knappast. Och om man drabbas i framtiden hur många blir det?? Svara på det du Leffe.”

Fakta: Inte NÅGON vet ett enda j-a dyft om framtiden och just detta.” Inga problem är ett helt möjligt resultat, men vi vet inte.

Östen!
    Jag tänker köpa Fuerteventura och gräva upp flyplatsen så vi få väl fixa ett bra deal så här till jul.
    Och du melatonin-nivån påverkas endast av doser, inte av effekt och stående vågor i kranium i 1 – 3 GHz är inte heller ett helt fel område att typ studera map pulseffekter < 6min då suger SAR totalt och därmed samtliga internationella gränsvärden. På tal om det Östen, det lär komma med ett nytt race-segel om nån månad, kanske skulle vi ta en fika vid beachen vid Magelungen…. och om det är lite typ snålt just nu så kan jag tänka mig ett litet mysigt forskningscenter vid typ Sotavento…
    Om jag inte minns fel så var ett av företagen bakom de vinnande alternativen också med och byggde upp Östtyskland också. Upplagt för typ ett Norra Magasinet eller hur? Vem vill snacka i typ en STASI-Nalle?

Packat och klart.
    RF-Surfer

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA