Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i San Sebastian?

• Surfing i San Sebastian?

Publicerad av hankloose på 15 mars, 2007 vid 12:54

E det nån som vet om det finns några uthyrningar där?
    Min tjej ska dit i April och hon va sugen på att surfa lite om möjlighet fanns…..

hankloose svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mangs

Medlem
    15 mars, 2007 vid 16:01

Tjenare

Är det vindsurfing eller vågsurfing du är ute efter? Har varit en del i san sebastian, och har aldrig sett nån vindsurfingsuthyrning, men däremot är det rätt gott om ställen att hyra grejer för vågsurfing. Tror inte heller det är ett särkilt bra ställe för att vindsurfa på, utan då ska man nog snarare söka sig utanför stan någonstans. Men för vågsurfing är det helt ok.

Har inga adresser eller så men när jag var där så var det bara att knalla ner på stranden och hyra där. Stranden som gäller för surfing heter la Zurriola och största stället för uthyrning heter Pukas har jag för mig. Annars finns det en del ställen inne i stan som har uthyrning också, men då måsta man ju bära runt på grejerna inne i stan.

Ganska ojämn kvalitet på vågorna i san sebastian, en dag kan det vara helt platt för att nästa gå av ganska ordentligt. För övrigt en jäkligt cool stad med en hel massa nattliv och bra drag.

Ha det bra

• hankloose

Medlem
    15 mars, 2007 vid 20:27

Schysst!!

Verkar som jag bör hänga på!!

Om inte för nattlivets skull!!

• rookie

Medlem
    15 mars, 2007 vid 22:34

Kan hålla med Mangs, San Seb är en fantastisk stad. Har varit där flera somrar och höstar och ska tillbaka nu i maj för att fira 30-års dag.

Ska tjejen stanna där ett längre tag föreslår jag att hon köper en beg. bräda på Pukas (ligger mitt i parte vieja, = gamla stan) och säljer den när hon åker. Där kan hon dessutom få tips om vilken storlek som passar hennes nivå.

Surfet på Zurriola (eller playa de Gros) är inte jättebra men funkar bra som nybörjarställe. Ett tips är att padla ut längs med vågbrytaren längst till vänster på stranden. Där går en ström ut.

Zarautz tre mil väster ut är bättre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i San Sebastian?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.