Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner?

  • Surfpartner?

    Publicerad av vatternjohan på 8 april, 2002 vid 21:06

    Det är ofta man läser skämt och ironiska inlägg om denna makalösa bräda!! så… hur många har egentligen börjat på en sådan?
    verkar ju vara en del, så det borde finnas en uppsjö av dom i landet eller har en bräda cirkulerat runt och lett denna underbara sport upp mot skyarna!

    /ex ägare till en RAY! smile.gif

    tsss svarade 12 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 22:41

    ROCKER rocks!

    / Karlsson

  • kele

    Medlem
    9 april, 2002 vid 05:46

    Surfpartner UFO -83 tyckte man gick som ett spjut när det
    blåste så man fick “hänga”. Det var däremot svårt att
    få upp den på taket själv efteråt.
    Kele.

  • stinger

    Medlem
    9 april, 2002 vid 06:11

    Jag köpte en fd hyrbräda i Varamon 1986. Det var en Surfpartner PAL. 1990 ungefär var jag med i VLT-brädan med den och kom på en plats strax över mitten så helt oduglig var den inte (i lättvind iaf). 1987 köpte jag en DRY, världsrekord-brädan. Året efter köpte jag min första Epoxibräda (Mistral Hookipa).

    Jag kommer fortfarande ihåg ljudet som uppstod när min Surfpartner PAL var på väg att börja plana, en mäktig upplevelse.

  • fk

    Medlem
    9 april, 2002 vid 06:56

    Min första bräda var en dry. Efter ett år vägde den 15 kg ny 12.
    /FK

  • frog

    Medlem
    9 april, 2002 vid 12:06

    Självklart har man rippat med SurfPartner!! Först med PAL och sen var det RAY.
    PALen var helt ok som nybörjarbräda men som sagt man fick ha en hjulastare när man skulle lasta den på biltaket.
    RAYen var bara sämst på alla sätt och vis. Men det var den första brädan som jag plannade riktigt med, så lite nostalgi-mys-känsla får jag när jag tänker på den.

  • draaaag_eller

    Medlem
    9 april, 2002 vid 16:13

    Jorrå, vist var det en RAY som grundade intresset.
    Har den kvar, men boxen för mastfoten är spräckt, någon som vet hur man lagar en juvel som denna??

  • pajas

    Medlem
    9 april, 2002 vid 18:27

    Börja på en Windglider …
    köpte sen en sailboards Pinto…en sk PAN AM bräda föregångaren till courseracing brädorna .. den hade 16 fotstroppar tror jag ..
    sen gick jag över till surfpartner .. en RAY och en DRY fick aldrig nån riktig fart på dom ..
    köpte sedan en COBRA 280 slalom för 2500:- en bräda som använts av nån sydafrikan under funboard VM i skanör kan det varit -87 ? brädan använd 1 vecka.. bästa affär jag gjort
    brädan vägde 8.2 kg rätt bra tycker jag ..

  • frank

    Medlem
    9 april, 2002 vid 18:52

    finns inga bilder på dessa skönheter som lovordas i alla inlägg? Det är inte utan att man blir lite sugen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 05:54

    Min första wavebräda (nåja) var en Surfpartner SKY, en ganska otrolig skapelse om man ser till dagens brädor.
    Har för mig att den var 255 och vägde helt otroligt mycket men var å andra sidan okrossbar… Knäckte ur fenboxen i en landning men det var bara att plocka fram insexnyckeln och skruva i en ny! Kolla i gamla nummer av Surfsport, fanns en hel del annonser om Surfpartners brädor. However, sålde SKY:n till en kompis för 500:- som sen bytte in den(!) hos Robban i Malmö…

    /Per

  • s

    Medlem
    10 april, 2002 vid 06:42

    Min historia

    Mina första stapplande steg var på en Vinta Solo 1983. Året efter, eller var det två år efter lyckades jag övertala farsan om att köpa en vindsurfingbräda, lite motstånd var det allt eftersom han är segelfantast och Vindsurfing inte riktigt var accepterat i dessa kretsar. Det blev en Klepper S103, ett åbäke på 390cm och massor av kilo! Ett Gaastra Fathead-segel på 6,5kvm gjorde att jag planade som en räka och kunde kliva bak i stropparna redan efter ett par månader. Och 6,5kvm dacronduk gjorde att jag snabbt byggde upp dragmusklerna och valkarna i händerna.

    Efter ett år på Kleppern så hade jag fastnat och min konfirmationspresent (en E-jolle) såldes och jag kunde dreglande ringa och beställa min drömbräda – en Surfpartner Dry!
    Jag hade inte mer än hälften av pengarna så jag pratade med farsan en gång till, jag fick inget klart NEJ och det tolkade jag som ett JA – jag beställde… En något överraskad far fick några dagar senare punga ut med tusentals kronor för 15kg hammarplast och ett NPU Comfortwing 5.2kvm.

    På den vägen är det!

    Staffan

    PS: Nästkommande bräda var en Klepper 272 – någon som minns den? 😉 DS.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 07:15

    Jag vill bara säga att min Surfpartner WET från 86 var tokbra på alla sätt.
    Inte för snabb – kontroll
    Ordentlig rocker – inte för snabb – kontroll
    Tung – blåste inte iväg och la sig på motorhuvar som vissa andra lätta underverk.
    I surfsports test stod det att den var bra i havet med vågor….klart man köpte en!
    Heja surfpartner – borde vi inte starta veteranbrädesrallyn? Eller inte!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 07:15

    Jag vill bara säga att min Surfpartner WET från 86 var tokbra på alla sätt.
    Inte för snabb – kontroll
    Ordentlig rocker – inte för snabb – kontroll
    Tung – blåste inte iväg och la sig på motorhuvar som vissa andra lätta underverk.
    I surfsports test stod det att den var bra i havet med vågor….klart man köpte en!
    Heja surfpartner – borde vi inte starta veteranbrädesrallyn? Eller inte!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 07:16

    Jag vill bara säga att min Surfpartner WET från 86 var tokbra på alla sätt.
    Inte för snabb – kontroll
    Ordentlig rocker – inte för snabb – kontroll
    Tung – blåste inte iväg och la sig på motorhuvar som vissa andra lätta underverk.
    I surfsports test stod det att den var bra i havet med vågor….klart man köpte en!
    Heja surfpartner – borde vi inte starta veteranbrädesrallyn? Eller inte!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 april, 2002 vid 07:16

    Jag vill bara säga att min Surfpartner WET från 86 var tokbra på alla sätt.
    Inte för snabb – kontroll
    Ordentlig rocker – inte för snabb – kontroll
    Tung – blåste inte iväg och la sig på motorhuvar som vissa andra lätta underverk.
    I surfsports test stod det att den var bra i havet med vågor….klart man köpte en!
    Heja surfpartner – borde vi inte starta veteranbrädesrallyn? Eller inte!

  • mexi_

    Medlem
    10 april, 2002 vid 07:40

    jag tror att du fått fram budskapet………………..:-)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpartner?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.