Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfpirates.de

  • dr-masse

    Medlem
    30 september, 2009 vid 11:18

    Vad var det som var som mycket billigare än “framförallt svenska” där? Några snabba exempel:

    NP Alpha 5.4 2008
    Pirates: = 339€ = 3550 SEK
    Surfers (Sverige): = 3449 SEK

    NP The Fly 4.5 2009
    Pirates: = 379€ = 3890 SEK
    Surfers (Sverige): = 4199 SEK

    Fanatic FreeWave 2009
    Pirates: = 1150€ = 12700 SEK
    Surfers (Sverige): = 11999 SEK

    Lägger man till närmast garanterat dyrare frakt och det ev. strul som uppstår om något går fel har i alla fall jag väldigt svårt att se varför några hundralappar lägre pris motiverar beställning i Tyskland istället för hos din lokala surfshop här i Svea?

    Nu är ju jag en sån som vill ha och gillar svenska shoppar… men ibland upplever jag att många är lite väl snabba i att sätta “online utomlands och helst i Tyskland = billigt!” när de kikar runt lite på nätet…

  • bananen

    Medlem
    30 september, 2009 vid 11:23
    dr Masse;579667 wrote:
    Fanatic FreeWave 2009
    Pirates: = 1150€ = 1270 SEK
    Surfers (Sverige): = 11999 SEK

    Tycker åtminstone jag var jävligt mycket billigare 🙂

  • dr-masse

    Medlem
    30 september, 2009 vid 11:36
    bananen;579669 wrote:
    Tycker åtminstone jag var jävligt mycket billigare 🙂

    ooooops en liten nolla borta där… “edit”… 😉

  • hanlar

    Medlem
    30 september, 2009 vid 12:17

    9000 för en Starboard Futura 2009a som kostar 13 papp i Sverige, rätt mkt billigare. Men nu fick jag tag på en på surfkeppler fraktfritt så det blir däristället. Han är väl pålitlig vad jag förstått. Blev 4000 billigare än i Sverige så det är ju en viss skillnad… Har kontaktat de som säjler Starboard i Sverige men dom är inte villiga att pruta nånting så vad ska man göra. Stödjer helst Svenska shopar annars men är inte gjord av pengar tyvärr.

  • dr-masse

    Medlem
    30 september, 2009 vid 12:20

    Då beror det nog mest på vad den lokala Starboard handlaren tar här…

    själv skulle jag faktiskt slå ett mail eller en signal till Starboard här först, och beställa i Tyskland efter att ha kollat att skillnaden verkligen är 4000 mellan de och tysken…

    Men visst – såklart kan man hitta billigare grejjor online som det är värt att beställa! Min poäng är snarare att det inte alltid är billigare online i Tyskland, som jag emellanåt tycker mig kunna läsa här och höra på stranden, typ.

  • hanlar

    Medlem
    30 september, 2009 vid 12:32

    Har ringt samtliga som säljer Starboard men det vägras att pruta trots att 2010or är på gång eller redan här.. som sagt 13-9 blir 4…

  • dr-masse

    Medlem
    30 september, 2009 vid 13:10

    Ja, då ere som det är, håller absolut med om att 4000 är en rejäl skillnad, det är ju ett segel extra…

    Men – enligt min mening (som oxå kollar tyska priser då och då, bl a Keppler) så är skillnaderna sällan så stora, och ofta kopplade till vissa märken i så fall. Som denna gång.

  • hanlar

    Medlem
    30 september, 2009 vid 13:54

    jo det verkar som rabatten är större på vissa grejer. Dessutom får man mkt bättre priser om man mejlar eller ringer. Min bräda kostade 1039 på sajten men det slutade med 899 ink frakt efter samtal.

  • apelbapel

    Medlem
    30 september, 2009 vid 14:06

    Aloha amigos
    Tänkte göra ett inlägg i debatten, jag har handlat tidigare från kepler, och det funkade bra, (brädan var tex jäkligt bra pris när det begav sig).
    Jag har en egen teori! det är att i tyskland minskar momsen när det handlar om ett år eller äldre grejer! Jag är inte helt 100 på om det stämmer, men min egen uppfattning är att fjolårs grejer är mycket billigare, medans nytt är nästan samma priser som här?

    Jag har dock legat lågt under krisen, pga kursen, men nu har jag just beställt en mast+bom, och den luringen gav mig ett bra pris, som jag satte in, sen gick det mer än en vecka så mailar han att han ska ytterligare 30 euro för frakten, det tycker jag är lågt som f-n, att först ge ett pris och sen plussa på, (så gjorde han inte innan iallafall).

    Så, jag väntar nu med spänning om jag ska få nåt öht!?

    När jag skrev att jag tyckte det var dålig stil svarade han “we love you anyway”, så lite distans har han väl iallafall, (även för att vara tysk)

  • jojjo

    Medlem
    30 september, 2009 vid 15:22

    Väntar med spänning på leverans från Keppler, har aldrig handlat där tidigare men 3000pix billigare för en 2010:bräda (inkl. frakt) var för svårt att motstå… (men har som sagt inte fått hem den än, gulp…)

  • x186

    Medlem
    30 september, 2009 vid 19:15

    har köpt segel där 13800kr i två segel och mast .här hemma 18000 ett nytt ett beggat å ny mast ……… svårt val eller ??? Keppler var det

  • bicless

    Medlem
    30 september, 2009 vid 20:39

    Maila gärna svensk butik typ oss 🙂 innan ni köper från tyskland, vi lovar försöka matcha priset. Vi kan även ta hem grejer som inte finns på hemsidan. Troligen blir det enklare hantering om det skulle uppstå garantiärende eller transportskadat gods.

    Eftersom vi tar hem ca 200 brädor per år så kan jag säga att transportskador är tyvärr relativt vanliga.

    En sak som gör att tyska priset ibland kan vara svårt matcha är att de har 6 procentenheter lägre moms men rätt oftat tror jag vi kan erbjuda samma pris eller lägre om man räknar in frakten från tyskland.

    Mvh

    Bicless

  • goose

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 06:13
    Bicless;579872 wrote:
    Maila gärna svensk butik typ oss 🙂 innan ni köper från tyskland, vi lovar försöka matcha priset. Vi kan även ta hem grejer som inte finns på hemsidan. Troligen blir det enklare hantering om det skulle uppstå garantiärende eller transportskadat gods.

    Eftersom vi tar hem ca 200 brädor per år så kan jag säga att transportskador är tyvärr relativt vanliga.

    En sak som gör att tyska priset ibland kan vara svårt matcha är att de har 6 procentenheter lägre moms men rätt oftat tror jag vi kan erbjuda samma pris eller lägre om man räknar in frakten från tyskland.

    Mvh

    Bicless

    Tar ni hem vilka märken som helst?

    Är det inte intressant att köpa från england numera? Pundet är svagt så det borde vara läge. Nya Quatro Tempo (som enligt ryktet ska vara brutalt bra) ska de ha 1090£ för (icke prutat), runt 12 500 kronor. Billigt med tanke på priserna på JP, Starboard, Fanatic mfl i sverige.

    Någon som har erfarenhet från engelska butiker?

  • milton

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 09:49
    hanlar;579683 wrote:
    9000 för en Starboard Futura 2009a som kostar 13 papp i Sverige, rätt mkt billigare. Men nu fick jag tag på en på surfkeppler fraktfritt så det blir däristället. Han är väl pålitlig vad jag förstått. Blev 4000 billigare än i Sverige så det är ju en viss skillnad… Har kontaktat de som säjler Starboard i Sverige men dom är inte villiga att pruta nånting så vad ska man göra. Stödjer helst Svenska shopar annars men är inte gjord av pengar tyvärr.

    Får gratulera till ditt pris. Beställde även jag en Futura 2009 av Keppler, mitt pris blev 10400 inkl frakt. Dom vägrade sänka priset mer (ska få levererad idag). Ringde även jag till dom som säljer Starboard i SE, men dom ville inte sänka priset, det var synd nu verkar det som dom åtminstone har gått miste om två affärer.

  • goose

    Medlem
    1 oktober, 2009 vid 11:09

    Härligt med konkurrens! Nu när kronan blir allt starkare kommer det bli roligt att handla utomlands igen, hoppas butikerna i sverige förstår detta!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfpirates.de

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.