Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpremiär i Apelviken 5/3 -11 !

• Surfpremiär i Apelviken 5/3 -11 !

Publicerad av warolin på 5 mars, 2011 vid 18:04

Idag hände det, det man längtat efter enda sen november någon gång. Surfpremiären! :cool2:
    Kollade prognosen, verkade bra vad gäller vinden iaf. Åkte ner till Apelviken och checkade läget….en del is, ganska nordligt, men det ska nog funka!
    Åkte ut till Getterön för och kolla läget där….alldeles för mycket is!
    Bestämde mig för att åka tillbaka till Apelviken, efter att varit hemma och packat bilen. Ringde Raask och han var på. Mötte upp honom i södra delen av Apelviken, där vi tänkt gå ut. En hel del is på stranden, mot bryggan slog det ganska stora isflak, men vid stenarna mellan bryggan och stranden verkade det funka bra! Vada ut bland lite ”slush-puppie” ska nog funka! 😉 Vi riggade, eller jag riggade, medans Raask hade turen att dra av sin nedhalstamp. Som tur hade jag med mig en ny! Jag stappla ut genom isen på stenarna och puttade undan några isflak, innan det var dags för och dra iväg. Faaan vad gött det var att komma i stropparna igen och plana iväg direkt! Bra tryck i 5.0 och huuuur fint väder som helst, strålande sol och många plusgrader! :tongue: Jag hade fördelen att köra med torrdräkt, något som Raask inte hade, vilket gjorde att det blev en aning kallt. Men herregud, nu är säsongen igång i varberg! 🙂

warolin svarade 14 år, 2 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpremiär i Apelviken 5/3 -11 !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.