Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpub med öl lögner och videos?

  • Surfpub med öl lögner och videos?

    Publicerad av q-lobo på 26 oktober, 2001 vid 13:23

    Nå sthlms surfare, är det ngn som har connetctions och vill dra igång en liten
    hösttradition eller?

    jag är mer än sugen och vill ha lite konkretare svar tack.

    fick lite sköna bilder idag, hoppas kunna lägga upp allt på min kommande hemsida, håll till godo

    (attach)

    anonym-anvandare svarade 22 år, 5 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • silversurfarn

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 14:27

    Grymt cool bild, elementen ser verkligen ondskefulla ut.

  • q-lobo

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 20:23

    björkvik slutet september (samma som förra) 17 m/sek ökande. polaren drar upp kajten i trädet, he he

    (attach)

  • q-lobo

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 20:34

    samma plats och tid
    annan vinkel, he he

  • joce

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 21:03

    funkar d med kite i björkvik(förutsatt attt man undviker träden)?

  • q-lobo

    Medlem
    26 oktober, 2001 vid 22:18

    he he, tydligen inte…

    jo det går om det blåser sideshore men INTE om det slår om till onshore som det gjorde i det här fallet, kaiten får galen lyftkraft om man inte hinner ställa den. helst ska man ha tillgång till båt i björkvik, det underlättar så att säga men när du väl är ute på sjön så är det inga problem som jag ser det, förutom speedtokiga surfare då förstås

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 00:20

    Hej Niklas,
    Snygga bilder, vad har du för kamera? Svartvitt är underbart.
    Lång dag för min del, himla sent, men jo, det måste ju gå att dra igång en pub. Vi ska ha årsmöte i RAN i sthlm nästa söndag och jag ska ta upp det. Klart att intresset existerar, bara svårt att få någon pubägare att nappa på konceptet surfpub så här i begynnande vintertid. Vad har folk för filmer egentligen?

    Men imorgon blir det SURF! Vind i Stockholm, då finns ingen tid för pub.

    Surf forever!
    Hanna, som har lyckats lägga ifrån sig lösenordet, och inte kan logga in pga det fina nya flashiga utseendet.

  • q-lobo

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 08:59

    grejen med surfpub är inte att en ägare behöver, så att säga, avsätta puben, vi behöver ju bara en tv video och öl, kanske hemma hos mig? he he(what a sight)

    kameran jag plåtar med är en canon eos 700 från 80 talet, och med mitt numera enda objektiv 35-70 mm (det andra tyckte att det var bättre att ligga på marken och inte i min hand), problemet med bilderna är ju min purjoscanner från logitech. vi kan nöja oss med att säga att den inte är bra.

    sen blir ju kvaliteten sämre då gränsen är 100 kbit här på konfen, på min kommande hemsida ska jag lägga upp de riktigt skarpa bilderna, då kommer du få läsa om mitt livs histioria också, (ruggig läsning), men jag håller med dig. svartvitt rular, om man lyckas så blir bilderna så otroligt snygga
    och inte som jag då som tydligen gillar överexponering (som jag fått veta).

    en annan sak som är för bra för att låta gå obemärkt förbi.

    =>lämnade in 3 rullar på grevturegatan och hämtade dem igår 7 spänn á kopia, i runda släng en si sådär 700 spänn för 3 36:or, uhh. med tanke på att jag senare får höra av grannen att jerum minsann har mörkerrum i källaren. kul. jättekul.

    ska ut och rulatorspringa i hellas idag, kul, jättekul, kul.

    🙁

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 10:54

    Hallå, hallå, stop och belägg, lämna in filmen på Odenlab, billig svartvit framkallning, de har ju egna maskiner + att Odenlab och fotoaffären längst mot Odenplan på Nortullsgatan konkurerar om priset på sv-film- handla där.

    Och sen kopierar du själv i mörkerrum.

    Är det du på bilden?

    Det regnar, kan det inte sluta, jag vill ut!

    Hanna

  • q-lobo

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 15:00

    tackar så mycket för tipset, jag börjar ana att det under denna hårda hannaitytan finns en lite snällare tjej. (utan självhävdelsebehov :-))

    men ack ve att du måste ha sol för att surfa, “det regnar ute” var det värsta jag hört. du är en skam för utesporter!

    som min pappa säger: det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder….!!!

    men alla är vi olika, vilket är tur.

    jag är med på vattenstartsbilden, men det är svårt att se hur jag ser ut för jag är täckt av gummi och vatten och dålig exponering (det är i och för sig inte jag som tagit bilden, he he)

    så här ser jag ut egentligen….

  • frank

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 16:30

    dej skulle inte jag våga möta en mörk kväll!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 oktober, 2001 vid 16:45

    Ok Hanna

    Hur ser du ut? Har du en bild så lägg in den? Vore intressant att se hur DU ser ut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpub med öl lögner och videos?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.