Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport torsdag

• Surfrapport torsdag

Publicerad av sinclair på 18 november, 2004 vid 08:22

Kan inte ni som varit ute och seglat i dag torsdag lämna surfrapporter till oss arbetande löneslavar?
    Jag sitter på kontoret och det blåser helt sjukt mkt ute, skall i väg och titta på havet nu på lunchen.

peter_g svarade 20 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • southe

Medlem
    18 november, 2004 vid 08:28

det verkas som vi arbetare är lämnade ensamma på konfen idag…fullt förståeligt..

• xavier

Medlem
    18 november, 2004 vid 08:36

rapport kommer snart… bilder och filmsnuttar.

Habo Ljung, Skåne, 0700-0800, stadiga NV 20 m/s med vindbyar överlagrade på det.

/Pablo

• karapp

Medlem
    18 november, 2004 vid 09:43

Japp… lämna in rapporter!

/till en sugen fan som sitter fast på jobbet… frown.gif

• tigger

Medlem
    18 november, 2004 vid 10:43

Hej!

Jag var ute och körde en timme vid åtta tiden i morse! Blåste på riktigt bra men lite byigt, körde 4.8 och vart överriggad. Lite trist och köra själv bara man vågar inte riktigt dra på järnet.

Sen Var det lite för mycke nordlig vind för att stället jag körde på skulle funka riktigt bra, jag körde utanför kode en bit norr om GBG. Men iallafall så var det nice, och väldigt mycket kallare än i fredags.

Tjing // Davie!

• sinclair

Medlem
    18 november, 2004 vid 11:01

Spot check Skanörshamn gjord för 20 min sedan, inga surfare på vattnet. Men det såg riktigt bra ut, jag tror jag aldrig jag har sett så många brytande vågor i Skanörshamn. Havet var helt vitt och jag var riktigt sugen på att skita i arbetet i dag. Tittade på vindmätaren, den pendlade mellan 18-23 m/s.

• stewen

Medlem
    18 november, 2004 vid 12:12

coolt

• endy

Medlem
    18 november, 2004 vid 12:47

Var ute i Ringenäs/Frösakull var väldigt byigt och inte så stora vågor men side-off.
    Var inget drömåk men ute vart man.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2004 vid 14:14

Blekinge
    Utklippan 24 m/s 4grad C under lunchen.
    3,5:an och 68 litersvågbräda överiggad ändå.
    Fina vågor vinden cross off. Vågridning OK, men svårt.
    Bara tre pers ute.
    /Ola -Ronneby

• ola_p

Medlem
    18 november, 2004 vid 15:09

fan, drog ut vid 14 tiden…
    Vad händer? Jo det dör tjohooo… mad.gif
    Nåja fick iaf lite planing och lyckades iprincip landa en plattvattenloop, badade rumpan ngt men axelpartet gick torrt…

• anonym-anvandare

Medlem
    18 november, 2004 vid 20:29

Man fick så man teg i skanör imorse… mätaren i hamnen låg runt 24 och peakade med 27 när jag kollade efter ca 10 runder löjligt överriggad med 3.7 och gigantisk bräda på ca 80 l. Bara att erkänna, idag blev man besegrad… Fan man skulle haft ett 3.0 och en max 70 liters till sina 84 kg en dag som denna…men var ute iallafall wink.gif
    Magnus

• smurff

Medlem
    18 november, 2004 vid 21:57

Måste säga att jag e lite avundsjuk på de som var ute idag om jag hade haft tid kanske jag blött ner mig lite. var nere och kollad på vattnet vid 8:a tiden i morse, såg nästan ut som vinden tryckte ner vattnet så att vågorna blev mindre,.. skumt.
    Tror min sista dag för i år var förra fredan jag brrr frown.gif

• peter_g

Medlem
    19 november, 2004 vid 10:27

Jag va ute i habo från 13-16, überriggad 4.0 men kul va det!!! blåste pung, men var fortfarande ganska varmt

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfrapport torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.