Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar / mässor i Tyskland

• Surfshoppar / mässor i Tyskland

Publicerad av anonym-anvandare på 11 september, 2002 vid 10:55

Hej
    Är på jakt efter ny bräda och har hört ryktesvägen att det mesta är betydligt billigare i Tyskland.

Mässorna ska tydligen vara billigast. Var håller mässorna hus och när brukar de vara öppna? Kan man besöka/handla som privatperson eller måste man vara företagare?

Ett annat alternativ är att som skåning bege sig till Rostock eller till någon annan stad som ligger i närheten.
    Någon som känner till en bra shop, webbadresser till butikerna etc?

Sist men inte minst: Är det värt besväret och lönar det sig att åka dit för att handla; eller är det bara dumsnålt?

Tacksam för svar
    Fredrik

perrakalle svarade 22 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2002 vid 16:23

en bra shop i rostock är surfhaus men du måste pruta för att det ska bli billigt, jag sparade ca 3500: per bräda.
    maila till dem innan du åker dit.

• anonym-anvandare

Medlem
    11 september, 2002 vid 20:37

Tackar!
    Jag ska ta och kolla upp dem.
    Jag antar att de finns på nätet.
    /Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2002 vid 05:47

http://www.surf-magazin.de finns det länkar till en massa affärer över hela tyskland.
    Jag har själv funderat på att köpa bräda där nere och haft lite mailkontakt med http://www.looping.de och [url=”http://www.modernsports.de.”]www.modernsports.de.[/url] De har svarat snabbt och verkar seriösa. Brädfrakt till Stockholm kostar ca 100-130 euro. Just nu så rear de ut årets modeller så det går att få ordentligt billigare än här hemma.
    /Mats

• chiffis

Medlem
    12 september, 2002 vid 06:33

Hej , för några år sedan ramlade jag in på surfshop i Hamburg. Det var dagarna inna lasset av nåsta års prylar skulle komma och de rensade ut gammalt skrot (det årets prylar) , Köpte bräda,segel fenor,bom,++++ fick 70% på allt :-). Visst lönar det sig . Men jag tror man ska välja en stad med rika tyskar, då har surfshoparna stor omsättning på nya grejor, och rear ut fjolårs till vrakpriser.
    Kommer tyvärr inte ihåg namnet på shopen i hamburg.
    Lycka till
    OBS VIND I HELGEN VÄDDÖ=YEPPIII

• perrakalle

Medlem
    12 september, 2002 vid 09:56

Postorder från looping.de verkar ju vid en första anblick kunna spara en del pengar. Jag har suttit och jämfört direkt på internet. Verkar som att de ligger ca. 15-20% under svenska butiker. Störst skillnad är det på fjolårsgrejorna.
    Men hur är det egentligen om man skall vara genomärlig. Med skatter och tullar osv?

//”Kanske-lite-för-förnuftig”

• anonym-anvandare

Medlem
    12 september, 2002 vid 14:51

Välkommen till EU. Glöm skatt och tullar. Du betalar tysk skatt och thats it. Tull får de inte ta ut. Vi har fri rörlighet av varor och tjänster. Du behöver bara bry dig om fraktkostnaden.

• perrakalle

Medlem
    13 september, 2002 vid 06:00

Eller så raggar man ihop några kompisar och tar bilen ner. Får väl räkna på hur många bärs man måste köpa för att ”tjäna in resan”.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfshoppar / mässor i Tyskland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.