Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfsöndag, vilka sidor ska man lite på i sthlm?

• surfsöndag, vilka sidor ska man lite på i sthlm?

Publicerad av waterboy på 15 maj, 2004 vid 16:11

Tja grabs!
    Jag har kollat på nåra vädersiter o de säger olika, vilka ska man lita på!?
    SMHIs säger: Omkring nord 4-8, på Ålands hav och nordvästligaste Östersjön i natt och i morgon förmiddag möjligen upp till ca 10. Lokal sjöbris. God sikt.

Foreca säger 1-3 m/s över hela sthlm

Windguru är inte så positiva på varken väddö elelr torö.. 3-4 meter typ..

Det är nog bra att det står lokal sjöbris iaf, för brisen brukar bli ca 5-7 m/s på baggen. Finns det andra ställen i Stockholm där brisen blir bättre?

Jag vill suuurfa så hjälp mig!

surf’s up!
    /Abbe

jonasp svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • calle_b

Medlem
    15 maj, 2004 vid 18:04

Jag brukar slå ut ett medel av Foreca, Smhi, Theyr och Windguru.
    Sen är man ju optimist i alla lägen också så ibland om man är deppig så blir det msn/väder.
    Alltid kul o se pilarna röra sig med en tvåsiffrig nuffra…

Windfinder tycker jag verkar fungera bra också, men kolla alla o kör ett medel.

Ha d gött

• lars_e

Medlem
    15 maj, 2004 vid 18:37

Av vad jag sett kan Baggen vara det bästa runt Stockholm imorgon. Aftonbladet confused.gif spår 6 m/s nordligt vid Tyresö och 3 m/s på de flesta andra ställen runt Stockholm.
    Jag åker nog till baggen om jag inte hittar någon annan lovande prognos.

• jonasp

Medlem
    16 maj, 2004 vid 07:54

Säg till om du drar till baggen. Jag tycker det ser helt pjäxigt ut nu men så bor jag i lä också. Seglarvägen brukar jag köra ifrån.

Fast egentligen ska man kanske dra till björkvik imorgon istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfsöndag, vilka sidor ska man lite på i sthlm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.