Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suveränt fen-system från 4wfs

  • kasimir

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 14:41

    Har aldrig sett en sämre hemsida i mitt liv. Jag hade fan kunnat göra en bättre. Och då skall gudarna veta att jag inte har en susning om hur fan man gör, trodde HTML stod för hotmail. Men måste hålla med om att det är världens bästa fensystem

  • haze

    Medlem
    5 januari, 2009 vid 18:14

    Önskar att jag kunde hålla med. Har precis bytt min två brädor med 4wfs mot annat då mina fenor går sönder helt omotiverat hela tiden…

  • skotten

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 05:23

    hahaha the guy that made the webpage deserves a good slap in the face with a wet fish concealing a brick inside.

    Pretty cool idea though, in theory anyway, whats going on with broken fins?? where are they breaking?? maybe the system can be made better?

  • sourra

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 21:55

    Man far vara forsiktig med boxarna for de tal inte vidare mycket. Det gick ett par stycken i somras.

  • yann

    Medlem
    6 januari, 2009 vid 22:27

    Om det är som de säger att bara den där lilla pluppen går sönder så är det ju utmärkt om man jämför med alternativen att köra sönder brädan eller knäcka fenan. Något måste ju ge vika och då är det ju bra om det är det billigaste. Synd bara om fenan försvinner sen iofs.

  • brushanen

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 07:28

    @Haze 524060 wrote:

    Önskar att jag kunde hålla med. Har precis bytt min två brädor med 4wfs mot annat då mina fenor går sönder helt omotiverat hela tiden…

    Hasse Haze, du skall inte muddra med fenorna. Fenorna skall snappa när man kör på grund annars kan mycket värre saker inträffa med brädan.

  • brushanen

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 07:33

    @kasimir 524013 wrote:

    Har aldrig sett en sämre hemsida i mitt liv. Jag hade fan kunnat göra en bättre. Och då skall gudarna veta att jag inte har en susning om hur fan man gör, trodde HTML stod för hotmail. Men måste hålla med om att det är världens bästa fensystem

    Ja 4wfs prioriterar nog surf i Cap Town före att rodda med sin hemsida. Man är ju inte i branschen för att surfa på nätet.

  • fredde-k

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 16:44

    håller med haze, har också bytt många ytterfenor på mina brädor utan att muddra.
    de gråa fenorna har smällt av vid cutbacks och vanlig kantning/kryssning.
    bytte inte xelerator det systemet till något annat?

  • yann

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 17:43

    Det låter ju inget vidare. Jo Mat’s Xelerator-bräda ser ut att ha Future. [img]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=42924&d=1231271342[/img]

  • haze

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 20:01

    Jag har bytt på min till Filles system vad de nu heter. Han har min bräda nu. Vart less på att de gick sönder utan anledning. Körde sönder tre fenor i Tarifa på två dagar utan bottenkänning…

  • yann

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 20:08

    Fille är generalagent för FCS så det är nog det du menar.

  • haze

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 20:14

    Japp det är det jag menar.. Lite förvirrad och trött…

  • dalen

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 22:26

    Mycket har hänt hos 4wfs under senaste året. Dean har ändrat en del saker till det bättre. Jag har de nya diskarna hemma om någon behöver. Har testat dem i 10 veckor och fått 50 dagar med vågbrädan utan att något gått sönder men jag kör kanske inte lika hårt som vissa andra men men.
    Xelerator har bytt till Vectra för två år sedan men det är en annan historia.
    Behöver du diskar Robban eller har du fått?

  • above_the_law

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 09:42
    Dalen;524400 wrote:
    Mycket har hänt hos 4wfs under senaste året. Dean har ändrat en del saker till det bättre. Jag har de nya diskarna hemma om någon behöver. Har testat dem i 10 veckor och fått 50 dagar med vågbrädan utan att något gått sönder men jag kör kanske inte lika hårt som vissa andra men men.
    Xelerator har bytt till Vectra för två år sedan men det är en annan historia.
    Behöver du diskar Robban eller har du fått?

    Bra info Mårten!
    Vectra på nya Xelerator altså…? Men knappast för två år sedan va,eller!?
    Viktig fråga för köpare av nya Xeleratorbrädor blir ju då:
    – Var får man tag i Vectras fenor i Sverige?
    – Hur svårt/lätt är det att få tag i dom runt om på vår glob? (Bästa vågorna brukar ju inte ligga så nära våra storstäder liksom…)

  • mat

    Medlem
    8 januari, 2009 vid 10:19

    @above_the_law 524428 wrote:

    Bra info Mårten!
    Vectra på nya Xelerator altså…? Men knappast för två år sedan va,eller!?
    Viktig fråga för köpare av nya Xeleratorbrädor blir ju då:
    – Var får man tag i Vectras fenor i Sverige?
    – Hur svårt/lätt är det att få tag i dom runt om på vår glob? (Bästa vågorna brukar ju inte ligga så nära våra storstäder liksom…)

    Vectra = Future fines
    Tror att så länge är det bara Depontes som har dom i Svea. Fast Mårten kommer säkert ha på västkusten.

    Utomlands är FCS och Futures fines mycket vanligare än 4wfs, så inga probs att hitta

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Suveränt fen-system från 4wfs

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.