Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Svagheter vw t3

• Svagheter vw t3

Publicerad av mr_johan på 18 mars, 2006 vid 16:45

Vad har t3 för svagheter, har hört att växellådorna ska vara klena, men hur långt brukar dom rulla? 112 hästars motorn ska väl vara en bra och ganska problemfri motor, eller? Ska man satsa på 4 eller 5 växlad?
    Vågar man köpa en buss som gått 20 000 mil?
    Hur är det med rosten? Brukar som rosta så att bilprovningen klagar eller brukar det bara vara ”kosmetiskt”? Vilka är i övrigt dom vanligaste felen?
    Helt enkelt, vad ska man titta på? Några speciella årsmodeller som är bra?
    Hade tänkt mig en runt 86-88 för att slippa katalysatorn. Borde ju finnas folk med erfarenhet av bussarna här.
    Mvh Johan

windy svarade 19 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • donpedro

Medlem
    18 mars, 2006 vid 18:16

Jag har en transporter från 89 de e väl en t3 eller? Isåfall kan jag säga att jag inte har haft några större problems med min hittils iaf. De enda som är ett litet bekymmer är stötstångsrören som har blivit slitna och därför läcker den lite olja men inte mer än att man får lov att fylla på nån gång i månaden. i övrigt har jag oxå haft lite elfel på bilen, blandannat i instrument brädan vilket är väldigt jobbigt eftersom allt sitter på samma kretskort och man måste därför byta ut hela instrumentbrädan för att fixa det lilla felet. Men jag ar ingen bil mek men detta är mina personliga erfarenheter av bilen. Kolla avgassystem kylarsystem och rost på fjädersätena.

• windy

Medlem
    19 mars, 2006 vid 19:29

:blush: Tjena!Viktigt med t3:ooo: :

-besta motorn: 112 hk bensin 5 gear,gå for denna!
    -viktigt:motor-delar som oftest må byttas:
    ¤topp-pakning
    ¤eksos hela
    ¤bensintank
    ¤dynamo
    ¤startar
    (-rost är kosmetiskt)
    Är detta bytt på t3’an,har du en äkta surfbuss med Själ og en sykt good feelin’!:wink:

• mr_johan

Medlem
    19 mars, 2006 vid 20:36

Ok. tack för tipsen.
    När brukar problemen med topppackningen komma? Och någon som vet om den är krånglig att byta (jämfört med på andra bilar) med tanke på att topparna sitter ut mot sidorna på bilen..?. generator, startmotor och avgassystem borde ju va hyfsat enkelt att byta och lätt att få tag i.
    Är det bara 5 växlat som gäller eller? har nämligen hittat en har hittat en 4växlad 112a.

• windy

Medlem
    20 mars, 2006 vid 10:59

packningen:ved varje 100.000km roughly, ok att byta
    alla dom andra:billigt och enkelt:grin:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Svagheter vw t3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.