Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svensk importör/distributör sökes

  • Svensk importör/distributör sökes

    Publicerad av bohm på 1 december, 2009 vid 23:23

    Jag har blivit kontaktad av ett kitemärke som söker importör/distributör för deras grejor. De är inte etablerade i sverige idag, men man har sett en och annan kite av detta märke på svenska stränder. De själva säger att de varit etablerade inom kite sedan 1996, på hemsidan kan man se gamla modeller fr.o.m 2005 och framåt.

    De har flera olika modeller på kites och en hel del olika brädmodeller. Jag är inte helt insatt i deras grejor, men bara genom att titta på bilder så fattar man att de har egna idéer och unika lösningar.

    Just nu har jag inte tid, lust eller resurser att ta in märket, men det kanske finns nån som är intresserad?

    PM:a mig kort info om dig själv eller din butik.

    cellentropya svarade 14 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • hengo

    Medlem
    1 december, 2009 vid 23:37

    kan bara vara Liftass du pratar om. De har sedan början av 90-talet sålts till några få utvalda under största hemlighetsmakeri från en lägenhet på magnus stenbocksgatan i lund. Det ryktas även om att verksamheten periodvis bedrivits från torekov, dock inget jag kan bekräfta.

    Såvitt ja vet så är det samma distrubutör och bestämmelser som det alltid varit. Har ytterst svårt att tro att han/hon/det skulle släppa denna distron…

  • zilversurfarn

    Medlem
    2 december, 2009 vid 09:40
    bohm;590772 wrote:
    Jag har blivit kontaktad av ett kitemärke som söker importör/distributör för deras grejor. De är inte etablerade i sverige idag, men man har sett en och annan kite av detta märke på svenska stränder. De själva säger att de varit etablerade inom kite sedan 1996, på hemsidan kan man se gamla modeller fr.o.m 2005 och framåt.

    De har flera olika modeller på kites och en hel del olika brädmodeller. Jag är inte helt insatt i deras grejor, men bara genom att titta på bilder så fattar man att de har egna idéer och unika lösningar.

    Just nu har jag inte tid, lust eller resurser att ta in märket, men det kanske finns nån som är intresserad?

    PM:a mig kort info om dig själv eller din butik.

    Griffin Kiteboarding, aka Monkeykites?!
    Hade gärna fortsatt med dom om det fanns en svensk distributör!

  • davids

    Medlem
    2 december, 2009 vid 10:11

    Verkar FRUKTANSVÄRT hemligt iaf vilken tillverkare det är… Varför?

  • ziik

    Medlem
    2 december, 2009 vid 10:49

    jag har en rätt kvalificerad gissning…

  • sourra

    Medlem
    2 december, 2009 vid 11:28

    Det är bara att börja spekulera…
    Advance
    Air-Evolution
    Airush
    Best
    Blackline
    Blade
    Boom
    Bull
    Cabrinha
    Carved
    Catapult
    Caution
    Challenger
    China Kites
    Core
    Eclipse
    EH
    Faith
    Flexifoil
    Fluid
    Flysurfer
    F-One
    Freak Dog (EH)
    Gaastra
    Genetrix
    Gin
    GK
    JN

    Kangaroo
    Latitude
    Liquid Force
    Loose
    Monkey
    Naish
    New
    North
    Ocean Rodeo

    Ozone
    Peter Lynn

    Royal
    RRD
    Sky-T
    Slingshot
    Sof-X
    Star Kites
    Swirl
    Takoon
    Twister
    Wainman Hawaii
    Wild
    Windart
    Windwing
    Wind-X
    Wipika

  • sourra

    Medlem
    2 december, 2009 vid 11:32

    Det luktar Advance lång väg.

  • acemattias

    Medlem
    2 december, 2009 vid 21:55
    sourra;590806 wrote:
    Det är bara att börja spekulera…
    Advance
    Air-Evolution
    Airush
    Best
    Blackline
    Blade
    Boom
    Bull
    Cabrinha
    Carved
    Catapult
    Caution
    Challenger
    China Kites
    Core
    Eclipse
    EH
    Faith
    Flexifoil
    Fluid
    Flysurfer
    F-One
    Freak Dog (EH)
    Gaastra
    Genetrix
    Gin
    GK
    JN

    Kangaroo
    Latitude
    Liquid Force
    Loose
    Monkey
    Naish
    New
    North
    Ocean Rodeo

    Ozone
    Peter Lynn

    Royal
    RRD
    Sky-T
    Slingshot
    Sof-X
    Star Kites
    Swirl
    Takoon
    Twister
    Wainman Hawaii
    Wild
    Windart
    Windwing
    Wind-X
    Wipika

    Du glomde Epic, som forovrigt ocksa soker representant for Sweden, forst till kvarn!

  • sourra

    Medlem
    2 december, 2009 vid 22:05

    Fick han inte nog av fipplet med Eclipse?

  • skotten

    Medlem
    3 december, 2009 vid 06:01

    sourra has too much time on his hands hahaha.. 😀

  • milkman

    Medlem
    3 december, 2009 vid 07:19

    Det är en sjukt liten marknad att sälja kites på här i Sverige.
    Det är ok, men det är lite jobbigt att alla amerikaner tittar på karta, ser att vi är duktigt större än Spanien, har samma kustlinje som england (typ), och ligger ganska högt i välfärd. De blir helt till sig i “marknadspotensial” och missar helt att vi har typ lika många invånare i hela Sverige som halva London.
    Man ska nog inte säga upp sig från sitt jobb som ny importör, men å andra sidan så har vi ju en heltidsanställd och blir en till så det går ju om man har lite tid och får tag i bra grejjor. 🙂

  • zilversurfarn

    Medlem
    3 december, 2009 vid 11:40

    Helt sjukt att det finns så många märken! Satt o spekulerade 2003 om framtiden, trodde då att det om ett par år bara skulle finnas kvar en 4-5 stora märken, hade uppenbarligen helt fel!

  • sourra

    Medlem
    3 december, 2009 vid 11:49

    Helt fel hade du ju inte – stora märken finns det ju fortfarande bara en handfull av =) Jag kan tänka mig att många av de där företagen är mer att beteckna som hobbyverksamhet/sidoverksamhet än som vinstdrivande företag. Det är lite som med återförsäljarläget här i Sverige där det finns några få veckoöppna butiker men många källarhandlare som har det hela som hobby.

  • martent

    Medlem
    3 december, 2009 vid 11:55
    bohm;590772 wrote:
    Jag har blivit kontaktad av ett kitemärke som söker importör/distributör för deras grejor. De är inte etablerade i sverige idag, men man har sett en och annan kite av detta märke på svenska stränder. De själva säger att de varit etablerade inom kite sedan 1996, på hemsidan kan man se gamla modeller fr.o.m 2005 och framåt.

    De har flera olika modeller på kites och en hel del olika brädmodeller. Jag är inte helt insatt i deras grejor, men bara genom att titta på bilder så fattar man att de har egna idéer och unika lösningar.

    Just nu har jag inte tid, lust eller resurser att ta in märket, men det kanske finns nån som är intresserad?

    PM:a mig kort info om dig själv eller din butik.

    Om du ändå inte ska ta in det varför skriver du inte vem det är? Det är väll bra mycket seriösare maila direkt till kitemärket än att maila till dig!

  • acemattias

    Medlem
    3 december, 2009 vid 14:57
    sourra;590883 wrote:
    Fick han inte nog av fipplet med Eclipse?

    Det dar ar en ricktig sapa, antagligen var han pa god vag med det egna market redan innan fipplet borjade, Epic var ju typ klar for lansering dagen efter han lamnat Eclipse, tom samma designer som Eclipse men grafiken ar sjukt lame.

  • hengo

    Medlem
    3 december, 2009 vid 18:44
    Milkman;590901 wrote:
    men å andra sidan så har vi ju en heltidsanställd och blir en till så det går ju om man har lite tid och får tag i bra grejjor. 🙂

    Jäklar! Kan inte va lätt att sälja så mycket kites, bara att gratulera.

    Trodde för övrigt bara att det var liftass som hade heltidsanstälda

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Svensk importör/distributör sökes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.