Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt ingripande avgor PWA-finalen .. ??

  • Svenskt ingripande avgor PWA-finalen .. ??

    Publicerad av hellaker på 10 december, 2002 vid 14:52

    San Juan Airport, Puerto Rico igar kvall:

    American Airlines’ lilla ATR turboprop med destination Bonaire ar klar for take off, nar ett meningsutbyte uppstar akterover i planet. Det tar mig nagra sekunder att fatta att det ar Ricardo Campello som ar fortvivlad for hans brador helt enkelt inte faar plats i det lilla planets bagaeutrymme. PWA finalen i freestyle borjar om 36 timmar och det gar inga storre karror mellan San Juan och Bonaire…

    Ricardo diskuterar forgaves med markpersonal och besattning nar undertecknd beslutar sig for att ingripa. (Diskret viftande med mitt American Airlines Executive Platinum-kort) sa papekar jag for andrepiloten att den stackars tonarige windsurfaren ar rankad #1 i varlden, och att jag faktiskt rest runt halva varlden for att fa beundra hans konster. Det tar nagra sekunder av tvekan, men sen sager han “OK, let’s give it another try” och med alla brador (utan boardbags for att spara plats….) modosamt instoppade i alla tankbara skrymslen, kommer vi till slut ivag 2 timmar forsenade, (till alla ovriga passagerares stora fortret smile.gif Men Ricardo’s tacksamma blick kan jag leva lange pa sjalv.

    Ca 5.5 idag, SOL och 27 i vattnet – i morgon borjar tavlingarna.

    speedrobby svarade 21 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    10 december, 2002 vid 15:34

    Om detta är sant, vilket ju vore helt grymt, så borde Campello ge dig den vinnande brädan om han vinner alltihopa!

    Härligt med lite “skryt” på konfen! Oj, oj, oj, vad jag önskar att jag vore där och inte här just nu.

    Surfa På1

  • klepper

    Medlem
    10 december, 2002 vid 17:45

    Riktigt roligt läsning!!! Det skall till en seglare från Fiskebäck, alla vindsurfares moder, för att se till att PWA går rätt till.

  • anders_hoffman

    Medlem
    10 december, 2002 vid 19:20

    Jävligt, coolt! Vad sa han när du kom och hjälpte han då? Satt ni breve varann på planet?

    /anders

  • hellaker

    Medlem
    10 december, 2002 vid 20:28

    Jo vi snackade lite pa planet efterat. Men for mig var det tyngsta nar han hejade igenkannande pa mig pa beachen i eftermiddags.

    En annan liten kul skvallergrej, Ricardos (brasilianska – tror jag, Keanu Seade?) kompisar har hyrt motorcyklar har, men RC var nog inte gammal tillrackligt sa han kor moped. Jag motte dom ute pa ‘stora vagen’, MC-arna forst och sen kommer Ricardo 100 m bakom, hangande over styret for att minska luftmotstandet och forsoka hanga med dom andra (precis som vi fega typer som inte hade trimmat gjorde for sadar 100 ar sedan). Men det tar han nog igen nar tavlingarna borjar smile.gif

    Pa tal om minderariga, har ni hort tals om Bonaire kids ? Wow – vilka talanger det finns har borta…. killar i 10 ars-aldern som virvlar som hostlov genom luften. (Ni som langtar hit slipper i varje fall den patagliga kanslan av att vara fardig for pension…)

  • tubert

    Medlem
    10 december, 2002 vid 20:44

    hellaker, du är min idol…..

  • voodoo

    Medlem
    10 december, 2002 vid 21:04

    hellaker du skulle absolut skriva mkt mer för det här är bland det roligaste jag läst på länge…
    Påminner om några av dr Masses tidigare inlägg från den gamla goda tiden när det var lite humor inblandat smile.gif

  • flash

    Medlem
    10 december, 2002 vid 23:11

    Det här vad ta mig f…n det “svettigaste” inlägget jag läst på länge. Pinsamhetsfaktorn på killen med bla-bla-bla-platinum-bla-bla-kortet är nog den högsta jag varit med om. (Nu tänker förmodligen en hel hög med trögskallar att jag bara är avundsjuk på Mr Slik-Rick med sina super-cooola kontokort. OK, det kan ni få tro!) Givetvis är det alltid trevligt med deg, men när man har ett så stort behov av att basunera ut det, som den här snubben tydligen har, blir det kort och gott töntigt.
    Trist nog verkar en hel hög tycka att killen är kanon som hjälpte R. Campello (något som givetvis är beundransvärt i sig), men hade The rich-kid från Fiskebäck hjälpt local-fiske-Juan om inte han hade kunna få med sig sin veckofångst ???
    Väljer att inte spekulera i detta…..
    Känns som att hela grejen egentligen handlade om att få möjlighet till lite skryt. Vissa verkar patetiskt nog ha blivit impade!
    Givetvis kan jag fått det hela om bakfoten!? Kanske är det så att jag inte borde bry mig, men i vissa fall anser jag att man kan få ha en åsikt.
    Givetvis räknar jag med att en del kommer att pissa på mig och mitt inlägg så; Go ahead and pee
    Man har rätt till en åsikt även om inte allar delar den!

    Väl mött
    Martin

  • skraep_agge

    Medlem
    10 december, 2002 vid 23:12

    Detta var den mest självgoda/skrytsamma tråd jag läst på den här sidan jul. Att det just skulle vara en överklass -kille från fiskebäck kunde man räkna ut. Det finns inte en mäniska med någorlunda självrespekt som sätter sig och viftar med ett kort, för att få en vilja fram. För att sammanfatta detta: du är inte min hjälte.

  • adde

    Medlem
    11 december, 2002 vid 06:45

    Detta slår väl nästan mailet från Robby…

    /adde (det är för LITE skryt på konfen)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 december, 2002 vid 06:47

    Hell yea! “Cash is King”.. grin.gif

  • oscar

    Medlem
    11 december, 2002 vid 11:25

    ÅÅH denna svenska avundsjuka, “ingen är bättre än oss andra”

    Tyckte det vara en kul händelse och visar att vissa människor vågar hjälpa andra. 99% av oss svenskar hade säkert krupit längst in i planet och gömt oss rädda för att yttra oss.

  • dr-masse

    Medlem
    11 december, 2002 vid 12:02

    1. Det är nog inget kontokort, snarare ett kort han har för att han flyger mycket med det bolaget. Kanske i arbetet?
    2. Local-fiske Juan lär inte flyga så mycket med sin veckofångst.
    3. Vad vet du om vilka han väljer att hjälpa och inte hjälpa?
    4. Om hans inlägg är skryt, vad är då ditt?

    Visst, att “vifta med kortet” är väl som det är, men jösses! vilken reaktion på den lilla biten av ett i mina ögon mycket skojigt inlägg. Åsikter är ju alltid rätt (detta är ett öppet forum), men du levererar ju mer än bara åsikter utan får med en hel del förutfattade meningar om killen oxå… (“killen med bla-bla-bla-platinum-bla-bla-bla kortet”, “Mr Slick-Rick”, “The Rich Kid från Fiskebäck”) Antingen så känner du honom personligen och driver med honom eller så går du hyggligt långt i dina slutsatser. Att du dessutom passar på att utgå från att en hel hög är “impade” och desstuom “patetiska” för att man gillar hans inlägg gör väl att din åsikt blir rätt svårvärderad. Jag är inte impad, men hans inlägg var ju läsvärt. Bara tanken att en sneresande västkustsvensk påverkar Campellos möjligheter på tävligen är ju rolig kuriosaläsning. Skönt att bli bjuden på lite sån’t här i vintersvea.

    Ett egentligen alldeles för långt svar, men jag tycker det är synd att det tar en sån här sväng när någon skriver ett inlägg på konfen.

    Surfa På!

  • markram

    Medlem
    11 december, 2002 vid 12:07

    Endast i sverige kan man läsa att folk beklagfar sig över att den som har möjlighet hjälper en annan!
    Typiskt!
    Man blir så less på sånt här.
    Om han hade känt piloten, så hade ingen tyckt det var töntigt utan coolt att han var “well-connected”, nu var han “well-cashed” och det får man inte vara i sverige.
    Jag vill bara gratulera dig för att du använder dina resurser till att hjälpa en ambitiös yngling, det visar att du inte blivit förstörd på vägen mot välfärd -och det är rätt ovanligt.
    Jag har träffat ett antal synnerligen välbärgade svenskar och utomlandssvenskar och kan säga att det är sällan som jag
    känner att jag skulle vilja umgås med dem på fritiden.
    Jävligt kul med undantag, tycker jag.
    Om sen vi andra är avundsjuka på att någon haft tur med aktier, jobbat hårt, eller lyckats med det han/hon är begåvad i, så kanske det beror på att vi inte vill erkänna att vi aldrig vågat satsa fullt ut, eller varit lata.
    Kolla de svenskar som gett järnet i windsurfing, de har satsat och slitit hårt, det beundrar jag. Men jag är inte avundsjuk på allt slit med resor, utrustning, sponsorer och ekonomi.
    Vi svenskar måste lära oss att inspireras av de som lyckas.
    Om nu någon föds rik och man är avundsjuk, så kan man föreställa sig hur det är att födas in i missären i en afrikansk kåkstad -det ger lite perpektiv.
    Eller att få en felaktig cancer-diagnos som sen visar sig vara något annat -sluta gnäll, se er om och fånga dagen mad alla dess möjligheter.

  • hellaker

    Medlem
    11 december, 2002 vid 13:35

    Ibland blir man bara saaa trott….
    Det kort jag “viftade” med, (och som kanske gav mig viss prioritet over de andra passgerarnas vilja att skita i allt vad windsurfing heter), har jag fatt for att jag bott pa ett flygplan de senaste 10 aren, i jobbet givetvis. Det har ZERO med pengar att gora.

    Bonaire / over and OUT.

  • tubert

    Medlem
    11 december, 2002 vid 15:21

    Det är tragiskt att läsa sånt här!
    Vad är egentligen bättre då: att hjälpa någon med de medel man har eller att låta bli?
    Du kan väl ändå inte mena att det är BÄTTRE att hjälpa någon en gång för lite än en gång för mycket??
    Vad skulle han ha gjort då, låtit bli att hjälpa RC bara för att han INTE skulle få något att berätta för polarna?
    Eller skulle han ha hjälp honom och behållit alltihopa för sig själv? Inte vad jag skulle ha gjort i varje fall!

    Och viktigast av allt, vad skulle du ha gjort själv Flash?

    hellaker, jag tycker synd om dig som blir utsatt för sånt här! (Men du är fortfarande min idol wink.gif)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Svenskt ingripande avgor PWA-finalen .. ??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.