Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige Classic Vågtävling, Östersund 8/11 2011

  • Sverige Classic Vågtävling, Östersund 8/11 2011

    Publicerad av enlight på 5 oktober, 2011 vid 10:25

    SurfOSD bjuder in alla härliga till en Sverige Classic vågtävling på Storjsön, Östersund/Frösön 7-8/10 2011

    Prognosen ser just nu lovande ut med en NV på 8-12 m/s på lördagen enligt Windguru, men den har under morgonen pendlat mellan fredag och lördag på SMHI, YR m.m.
    Blir det vind på fredag så kör vi då, men förhoppningen är att vi kan köra på lördag då det nog blir fler som kan vara med.
    Blåser det bra båda dagarna kör tävling båda dagarna! =)
    Alla som deltar är med i utlottningen av en spritt ny Iron Board!!!
    För mer info, se http://www.boardcorner.se/

    Klasser

    • Veteran
    • Herr
    • Dam
    • (Surfers)

    (Krävs minst tre deltagare i varje klass, annars körs bara klassen Surfers)
    (Klassen Veteran kan man anmäla sig till om man anser sig platsa i klassen)

    För att deltaga krävs:
    Alla som vill får vara med

    Sista anmälningsdag:
    Anmälan kan göras på plats men kan med fördel mailas till surfosd(snabel a)gmail.com.

    Anmälningsavgift:
    Ingen anmälningsavgift

    Registrering/skepparmöte:
    Tävlingen körs fredag den 7:e, registrering vid vindskyddet i Västbyviken kl 14:30,
    alternativt lördag den 8:e, registrering vid vindskyddet i Västbyviken kl 11:00.
    Om tävlingen måsta avblåsas meddelas detta i gästboken på SurfOSD.se.

    Tävlingsområde:
    Västbyviken på frösön.
    För vägbeskrivning se länk.
    Om tävlingsplats behöver ändras annonseras detta via gästboken på SurfOSD.se.

    Tävling:
    Vi kör en session där åkarna själva efter lägger sin röst på den som man tycker kört bäst över lag.
    Bonusröst läggs på bästa ladd och dagens krasch.

    Mat
    Vi gör upp en eld i grillplatsen vid vindskyddet, så ta med något att grilla.

    Vi ses på vattnet!
    /SurfOSD

    …bifogar lite inspirationsbilder från Västbyviken…
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=185&pictureid=1188&thumb=1[/img]
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=185&pictureid=1187&thumb=1[/img]
    [img]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=185&pictureid=1189&thumb=1[/img]

    styret svarade 12 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • pedersen

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 10:43

    7-8/11 2011????? 7-8/10 2011 kanske??

  • enlight

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 13:33

    Tack!
    Har rättat…

  • maglu

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 13:59

    Skoj, en vågtävling bara 25mil bort. Är ju nästan lockande!

  • enlight

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 14:12

    =)
    Hur många är ni som kör i Ö-Vik?

  • maglu

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 14:43

    Vi är väl egentligen tre som har hållit på ett tag som håller kontakt och åker till spots. Till detta 2 nya killar + 1 tjej (min fru) som börjat senaste 1-2 åren, som hänger på rätt mycket.

    Sedan dyker man såklart på några “stugsurfare” då och då som har bräda i hus/stugor vid vattnet, och som kör när det passar hemma.

    Men favoritspoten är ju Lillskärsudden två mil söder om Umeå, och där är man sällan ensam vid bra förhållanden.

  • enlight

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 14:49

    Rapport från tävlingen!

    En nordvästan med bra tryck på morgonen gav hopp till att tävlingen skulle kunna genomföras.
    Tävlingsledningen startade dagen med inbokat besök till lokalradion (P4 Jämtland) för att snacka surf och “promota” tävlingen.
    Efter diverse tidsfördriv (jobb) fram till lunch så började vinden öka allt mer och det var dags att bege sig till tävlingsområdet.
    Den tilltagande nordvästan gjorde att Västbyviken levererade och vi kunde köra tävlingen som planerat, dock med lite försenad start.

    Vi körde tävlingen som en session varefter de tävlande sedan lade sina röster på 1:a, 2:a och 3:a samt på någon som utmärkt sig nämnvärt.

    Efter att räknat samman rösterna blev resultatet:
    1a: Mogge
    2a: Fo
    3a: Daniel

    4or:
    Lasse
    Johan
    Olle
    Mattias

    Extra cred till…
    Fia för utlånandet av rigg!! Massa cred till dig och till Mogge för att du styrde upp tävlingen
    Dagens entré: Olle som dyker upp i taxi!!!
    Dagens “moment”: Lasse som rullar ut ett flång nytt inplastat Icon 3.7!!!
    Dagens krasch: Olle när mastfoten gick av mitt i en hög aerial!!
    Dagens materialskada: Johan som voltade igenom sitt 4.7!!!
    Dagens tapperhetsmedalj: Mattias som körde 5.3 då vi andra körde 3.7 – 4.2
    Dagens prestation går tveklöst till Jeanette som offrade sig och tog ett skönt dopp i storsjön för att rädda Olles förlista bräda

    Sammanfattningsvis så var det grymt kul att köra en tävling. Det märktes på oss som körde att varje våg och varje ramp tllvaratogs. Det laddades även trick som aldrig sattes, men det försöktes i alla fall! =)

    Har klippt ihop en liten film från början av dagen, dessvärre tror jag kylan påverkade bateritiden ganska hårt då kameran dog snabbare än väntat! :-/

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=vH0Inv6Ylrw”]Vbv Classic – YouTube[/ame]

    (Uppdaterat inlägget med att lägga filmen inbäddad, Tack R_K!)

  • mwp

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 15:52

    Vilken skönt ställe att surfa på 😉

  • r_k

    Medlem
    13 oktober, 2011 vid 18:29

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=vH0Inv6Ylrw”]Vbv Classic – YouTube[/ame]

  • jesper-b

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 08:41

    Fasen vad skön tävling. Det här får en att bli riktigt inspirerad att göra något liknande. Vad jag menar är att jag tror många inte orkar hitta på roliga grejor för att det lätt blir lite för ambitiöst. En lokal tillställning där man seglar järnet och sedan röstar fram en massa vinnare och utmärkelser kan nog göra den mest mediokra dagen till episk.

    Sitter lite tight med jobb närmaste månaden men om det inte blir för mycket nordligt och minus kan man nog tänka sig en stekhet session på Torö i slutet av november. Prisbordet är givet och det räcker med en handfull fulladdare på plats för att det ska bli kul. Vägrar vädret SKA jag få till det nästa höst.

    Way to go!

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 08:49

    Så makalöst härligt, fem Storsjöodjur på detta!

    Vi har (för) länge yrat om något liknande på Torö och jag är helt med Jesper – vi måste göra detta.

    Och att komma till tävlingen i taxi iklädd våtdräkt (?!?) är ju redan nu en nationell klassiker! 😀

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=155&pictureid=1195[/IMG]

  • enlight

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 10:03

    JA, Grymt kul tävling!!! =)

    Om någon är intresserad att lyssna på lite morgontrött skitsnack så finns radiosändningen här…
    1930360_1200_675.jpg
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3364&artikel=4735441
    … Dock hade jag och Nettan mycket mer att säga, men vi han ju knapt !!! ….
    Nåväl…

    Att dyka upp i taxi är en klassiker som det kommer talas länge om. :laugh:
    Lite kort bakgrund var att Olle eg. skulle ha ett möte hemmifrån kontoret och inte skulle kunnat varit med.
    Mötet blev inställt i precis innan det skulle börja, men frun hade redan åkt iväg med bilen.
    Vad göra?
    Olle ringde taxi!!!! :cool2:

    Själva röstningen gjorde vi öppet i vår gästbok på SurfOSD.se

    Pratade med mitt jobb(Tieto) och de sponsrade med lite priser! 🙂

    Superkul event som var väldigt enkel att ordna och administrera!!!
    Riktigt bra initiativ att uppmuntra till att det körs en Sverige Classic runt bland vindsurfarna i vårt avlånga land.
    … hoppas bara fler inser hur enkelt, ballt och kul det är att köra en tävling innan säsongen är över.
    …det blir helt enkelt mer ladd…

  • calle

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 10:36

    Va, kul att det blev av! Skall kolla filmen när jag inte är på kontoret.

    Något liknande på Torö vore ju jättekul, hjälper gärna till med något kring det om det behövs.

    / Calle S
    PS Taxi till surf är ju riktig “highroller” stil!

  • fredrik-plantin

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 13:54
    Enlight;672996 wrote:
    JA, Grymt kul tävling!!! =)

    Om någon är intresserad att lyssna på lite morgontrött skitsnack så finns radiosändningen här…
    1930360_1200_675.jpg
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3364&artikel=4735441
    … Dock hade jag och Nettan mycket mer att säga, men vi han ju knapt !!! ….
    Nåväl…

    Att dyka upp i taxi är en klassiker som det kommer talas länge om. :laugh:
    Lite kort bakgrund var att Olle eg. skulle ha ett möte hemmifrån kontoret och inte skulle kunnat varit med.
    Mötet blev inställt i precis innan det skulle börja, men frun hade redan åkt iväg med bilen.
    Vad göra?
    Olle ringde taxi!!!! :cool2:

    Själva röstningen gjorde vi öppet i vår gästbok på SurfOSD.se

    Pratade med mitt jobb(Tieto) och de sponsrade med lite priser! 🙂

    Superkul event som var väldigt enkel att ordna och administrera!!!
    Riktigt bra initiativ att uppmuntra till att det körs en Sverige Classic runt bland vindsurfarna i vårt avlånga land.
    … hoppas bara fler inser hur enkelt, ballt och kul det är att köra en tävling innan säsongen är över.
    …det blir helt enkelt mer ladd…

    Kul att se! Gott snack på er!

    Keep it up!

  • svenne

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 15:32

    Jag kan ju inte säga annat än att ja gillart!!!

  • enlight

    Medlem
    14 oktober, 2011 vid 16:37

    Styret!
    Fia undra om du känner igen något från filmen? 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige Classic Vågtävling, Östersund 8/11 2011

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.