Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige – Tyskland

  • jat

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 19:23
    SWE 496;693321 wrote:
    Då har Johan E och Marcus R varit i farten igen.
    http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article15124653.ab?partner=wwwredirect

    coolt!!!

  • zurfman

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 20:03

    Superbra gjort!

    Var blev ni mest trötta, hur kändes det i bakre benets vad efter ett så långt ben?

    Vilka brädor använde ni?

  • ludde_l

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 20:12

    Tom ett inslag på sporten!

  • mexi_

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 21:17

    Grymt jobbat!!!

  • benke-2

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 06:34

    Coolt!
    4 timmar till Tykland.

  • mes

    Medlem
    17 juli, 2012 vid 08:45

    Tufft! Letade efter någon story på er hemsida..hittade ingen…kommer det?

  • gregerkj

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 07:21

    Bra Jobbat!
    Info om brädor segel och fenor som användes önskas?!

  • badjanne

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 09:51
  • andersbq

    Medlem
    18 juli, 2012 vid 10:09

    Kul med lite annorlunda mål i surflivet, bra jobbat gubbar!
    Även om jag nästan seglade dubbelt så långt samma dag, så är det säkert megajobbigare att stå på samma bog så länge i hög sjö. Sen är jag väldigt nyfiken på er Gps-tracker. Kan det vara så att man kan ha den på när man seglar för jämnan, och vad i så fall vad den löpande kostnaden är?

  • k-man-2

    Medlem
    19 juli, 2012 vid 08:01

    tack för den!

    hårt att ge sig ut med 7.5 i 13-14 m/s!

    bra gjort, grattis!

  • markusr

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 05:59

    Tack ska ni ha, betyder såklart mest när man får ryggdunk från andra surfers!
    Kul att media hakat på men det är som det brukar, de jagar sensationsrubriker.
    Vi var först i världen att surfa Sverige-Tyskland men det kan väl diskuteras om det uppfyller
    definitionen för världsrekord… Läste även i SvD att jag nästan var medvetslös i Tyskland.
    Det jag sa i intervjun var att jag sov gott på natten, nästan som en medvetslös 🙂
    Hursomhelst hoppas vi att vi gjort något bra för sporten och att fler sportjournalister får upp
    ögonen för det här vi alla pysslar med. Vi sitter och pillar med en längre race-story, får se
    om nån sportblaska behagar publicera den. Fridens alla surfers, ses på vattnet!
    Markus

  • badjanne

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 08:14

    Marcus: vi är många som undrar vad för plylar ni körde på och om ni hade följebåt. Ni satt ju i en båt i slutet på filmen.

  • markusr

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 17:54

    Tjena Badjanne!
    Vi sitter och plitar ned en fullständig historiebeskrivning med egna ord, hoppas den kommer i nån blaska framöver…
    Stora blå sponsrade med båt för återresa och filmade delar av äventyret vilket även var bra ur säkerhetssynpunkt. Vi höll oss dock till planen att inte ta hjälp av båten under själva överseglingen vilket hade känts lite “oäkta” (typ vattenpåfyllnad, segelbyte, etc). Att Stora Blå ställde upp ska de ha en stor eloge för, hoppas de lite längre reportagen vi skriver har utrymme att nämna vilken typ av båtar och kompetens som krävs i de farterna och i den sjön. Pajar en motor där ute kan mycket hända så det krävs eldsjälar där med…
    Så till utrustningen: Johan körde en 130l Lorch Thunderbird, jag lånade farsans 130l slalom som uppförde sig rätt saggigt i hög sjö. Många tvärnitar när den näbbade in i framförvarande våg. På segelfronten körde vi halvcambrade slalomsegel storlek 7,5. Det var rätt storlek i genomsnitt men toköverriggat första 30 sjömilen och för litet i slutet. En stor nypa tur vill jag sammanfatta att vi hade, massa saker kunde gått galet!

  • badjanne

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 18:27

    Tack. Ser fram emot en detaljerad rapport.
    Surfade själv till Danmark och köpte pilsner 1981 på en div 2 bräda men det är inget mot er bravad. Fick ni nån pilsner med hem?????

  • seve1000

    Medlem
    20 juli, 2012 vid 19:27
    Badjanne;693616 wrote:
    Tack. Ser fram emot en detaljerad rapport.
    Surfade själv till Danmark och köpte pilsner 1981 på en div 2 bräda men det är inget mot er bravad. Fick ni nån pilsner med hem?????

    Div II brädan räckte väl över sundet så det bara var att promenera:wink:

    Ju äldre jag blir ju bättre var jag förr:cool2:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sverige – Tyskland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.