Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges bästa snowkitespot

• luuddee

Medlem
    12 januari, 2006 vid 14:01

ja den va ganska isig men rekomenderas att göra det tidigt på morgonen innan den blir uppkörd jevlitt o landa då. . tyvärr har ja inget bildbevis på det hela =(.. men ´de va ganska många som gjorde när vi va där så beórde fan iten va omöjligt o se folk göra de

• pjoter

Medlem
    12 januari, 2006 vid 15:47

fast hoppa ut i rössisprånget i kvitfjell e fetare.. man landar typ aldrig känns de som. 63graders lutning å lite över 100m lång.
    När dom hade os där så hoppade störtloppskillarna en bit över 100m. landade alltså nästan nere vid botten, å dom vill ändå inte flyga.

• zoolander

Medlem
    12 januari, 2006 vid 16:02
    Luuddee wrote:
    ja den va ganska isig men rekomenderas att göra det tidigt på morgonen innan den blir uppkörd jevlitt o landa då. . tyvärr har ja inget bildbevis på det hela =(.. men ´de va ganska många som gjorde när vi va där så beórde fan iten va omöjligt o se folk göra de

nu ljuger du så tungan blir svart½!!!!!

• jonaish

Medlem
    12 januari, 2006 vid 16:04
    pjoter wrote:
    jepp de gör man. funkar även vid vindsstilla om man ställer sig störtlopp uppifrån stora liften. jobbade där innan e8an kom till.
    så bygger man en liten kicker precis innan kanten. de sura e att man måste ha nån som står på kanten å kollar så de e fritt för de e inte helt ovanligt att de ligger nån nybörjare som bara måste ha kasat nerför väggen innan dom åker hem.

väggen e faktiskt jävligt kul att köra utför, lagom lång så man orkar stå på fullt.. men hellre skidor än snowboard ut där, går mkt fortare å e jävligt mkt stabilare (köra båda).

Mmmm störtlopp kör jag jämt i alla pister….:D Orka köra i snigelfart..

Många kan tycka att jag är en ”idiot” när jag kommer i pisten i full fart och jag tar absolut ingen hänsynd till andra när jag kör mer än de som jag åker med mig (vad jag har hört)…
    När jag va i Trysil så va jag nära att köra in i en gubbe som sega som fan,, Jag körde rakt och inte i så hög fart (ovanligt) så kommer en liten gubbe å kör precis framför mig å jag hann precis att svänga undan å sen försöker han slå till mig med staven men han missa (inget hände sen mer än att han stog å sa något som jag inte lyssna på) :D..hehe.. Jag såg inte att han gjorde det, det va farsan som sa det sen att han försökte slå mig..

Du pjoter..

Kan du ge mig några bra råd in för väggen tävlingen 🙂
    och va det du som va nästan naken på ”bekahoppet” 😀 lr vad hade du på dig

• pjoter

Medlem
    12 januari, 2006 vid 17:35

haha, de e sånna som dig som e roligast i pisten.. de e ofta dom som tycker dom kör så helvetes fort, ofta medelålders män med feta komplex eller sthlmskillar med skojiga mössor, som e jäkligt kul att köra om ordentligt.

de e kul att köra fort om det är en backe att köra fort i, annars e de ju goare att ligga å jibba lite.. köra fakie, hitta småhopp å sånt.

de e kanske för att inte va en sån som dig som man har nån som kollar över kanten på väggen innan man hoppar ut.

heheehe, kom att tänka på en rolig grej då man stoppade några balla killar i liften å kallade på pistören.. blev av med sina liftkort. 🙂

• jonaish

Medlem
    12 januari, 2006 vid 17:48
    pjoter wrote:
    haha, de e sånna som dig som e roligast i pisten.. de e ofta dom som tycker dom kör så helvetes fort, ofta medelålders män med feta komplex eller sthlmskillar med skojiga mössor, som e jäkligt kul att köra om ordentligt.

de e kul att köra fort om det är en backe att köra fort i, annars e de ju goare att ligga å jibba lite.. köra fakie, hitta småhopp å sånt.

de e kanske för att inte va en sån som dig som man har nån som kollar över kanten på väggen innan man hoppar ut.

heheehe, kom att tänka på en rolig grej då man stoppade några balla killar i liften å kallade på pistören.. blev av med sina liftkort. 🙂

Aaaa det är samma i fjället som när man seglar med dem, typ alla 08 är riktigt roliga att jävlas med… det är väll bara för man är en själv 😀
    Mmm det är roligt att köra om alla som tror att de är bäst å kör fort men som kör skit sakta…..När jag kör skider, kör jag som om det va ett dataspel 😀
    Snart krockar man väll lr så händer det något …

Snälla säg hur det gick till när ni tog de små ”balla killarna” och jag vill läsa om fler som blir av med korten 🙂 haha

• tobas

Medlem
    13 januari, 2006 vid 17:42
    Mav wrote:
    högis i perfekta förhållanden
    Long time no see Mav!!
    Scyssta bilder från ska vi säga södra sveriges bästa snowkitespot.
    Funderar faktiskt på att ta mig ner v12 för att med egna kites få bevittna spoten och kanske rejsa lite. Har du nå info om hur det går med tävlingen. Några anmälda ännu och vad blir det för grenar??
    Hur ser det ut till sommarn blir det Gotland igen ella…..

Och så ett littet allvarsord. Nog må det va OK att köra utan hjälm på sommarn men på vinterna ajajaj. Läst om han i Norge som körde Ozone??
    Dessutom så hos mig att se en snokitare utan hjälm inger ungerfär samma känsla som när det kommer några galna turister i backarna iklädda jeans när det är minus 20.
    Inom newschool skidåkningen så använder de flesta av eliten hjälm numera. Exempelvis Jon Olson som för många här uppe är en stor förebild. Snart är kiting ännu större och då är det vikigt att stjärnor som du föregår med gott exempel.

Väl mött och go vind på di / TOBAS

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sveriges bästa snowkitespot

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.