Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sweden Kitetour – Grande Finale

  • alesand

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 06:57

    Aloha!
    För 3 veckor sedan ändrades hela eventet då Båtracet cancellerades – Därför togs beslut att köra lör+sön, i tron om att det skulle vara lättare för folk att komma över en helg.

    Så, 14-15 är det som gäller för finalhelgen av Sweden Kite Tour 2010.
    Angående hemsidan har jag inte befogenheter att ändra info – men hoppas Anton kan ctrl+c ctrl-v med infon i FB-gruppen..? (såg att han glider iväg till Chinatown?)

    Så som jag förstått har la girlies haft tävling under alla tävlingar (edit, under Ölandstävlingen)
    – Tanken är la att köra tjejheat även på Skrea Strand. (vi har även ett par falkenbergskor som jag hoppas vågar ta upp fighten på hemmaplan!)
    Under en ev. åskådardömd tävling mixar vi dock.

  • above_the_law

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 10:34
    mjersen;623942 wrote:
    najsi bajsi! nu e mitt knä game on igen!

    Ahaaaa gott att höra mannen!
    Ser verkligen fram emot att se dina nya moves från Aussieland.

    Nu blev det nog dessutom ett par deltagare som blev nervösa och kanske t o m någon som inte ens dyker upp p g a att chansen till pallen minskar drastiskt:tongue:

    Hoppas man får lite barnvakt till helgen så jag kan komma ner.
    Grymt kite- och partysugen efter en vindfattig men fin våg-vecka i Dk med familjen…

    Några nya prylar som jag ska ta med från no comply? Har Johan fått sin Rawson vågis ännu t ex?

    Lycka till i tävlingen och med vindarna inför.

    /Nicco

  • brushanen

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 22:12

    Hoppas de skruvar upp prognosen något snäpp
    Vilken spot ligger bäst till på windguru?

  • pjoter

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 08:32

    Fortfarande, blir det ingen hangtime eller race?

  • svinet

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 12:22

    Håller tummarna på helgen vore skoj med ett event i fbg

  • alesand

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 20:00

    En liten teaser inför helgens finaltävlingar:

    [ame=”http://www.vimeo.com/14029419″]Sweden Kitetour teaser on Vimeo[/ame]

  • djevulen

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 04:52

    Det kommer å bli fett,,vilka återförsäljare å demo gubbar å gummor har sagt att de dyker upp?
    håller tummarna på att vindgudarna ska vara med oss,,,

  • carroline

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:39

    Någon från lund/malmö området som räknar med att köra till Falkenberg på lördag morgon och tillbaka runt lunch tid söndag? Jag sitter mer än gärna på eller kan erbjuda plats i min bil mot lite bensinpengar;) Intresserad så hör av dig till carrohen@gmail.com eller fånga mig på mobilen +4560824082, hade varit topp och klart roligare än att köra hela vägen själv!

    Till admin, kommer ni att ställa in på fredag om vinden ser kass ut för hela helgen??

  • pjoter

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 12:54

    Jag tänkte åka upp över dagen på lördag.
    Kommer ha plats upp, på vägen hem kan det bli rätt fullt i bilen, ska få med mig lite nya leksaker hem. 😉

  • skotten

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 14:16

    I have a thing with Ystads kommun all weekend in Osterlen, but I go where the wind is, and if its falkenberg, it will probably be on friday to get a few beers in : )

    Follow us on FB and Twitter!!

    http://www.Facebook.com/kiteboarding.se
    http://www.Twitter.com/kiteboardingse

    http://www.kiteboarding.se
    sig2.jpg

  • alesand

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 18:09

    – “Vildcampingområde”: Här kan alla parkera sina surfbussar och övernatta.(Rekommenderar logi hos Strandbaden, SkreaCamping, Hansagårds camping, Hotel Falkberget)

    – “Eventområde”: Plats för alla utställare sätta upp tält och dema produkter

    – “Tävlingsområde”: Område för tävlare – och endast tävlare – under tävling

    – “Fri kitesurfing / wakeboardområde”: Område för övriga kitesurfare alternativt wakeboardaction

  • pjoter

    Medlem
    11 augusti, 2010 vid 21:05

    Hur är tanken med upplägget? ser ju sådär ut med vinden för tillfället.

    Har bara möjlighet att åka upp en dag och tänkte satsa på lördagen, kör ni så mkt som möjligt om de mot förmodan blir vind eller?

  • alesand

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 18:39

    OBS! Under kvällen har beslut tagits att Sweden Kite Tour – Grande Finale flyttas 1 vecka till 21-22 augusti, på grund av att prognosen visar att helgen ej bjuder på tävlingsbar vind!!

    Mer info under kommande vecka – Om även helgen 21-22 augusti visar på dålig vind, flyttar vi till efterföljande helg (28-29 augusti).

    – Huvudtanken är att vi ska avsluta Sweden Kite Tour med en finaltävling.

  • djevulen

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 18:51
    alesand;625410 wrote:
    OBS! Under kvällen har beslut tagits att Sweden Kite Tour – Grande Finale flyttas 1 vecka till 21-22 augusti, på grund av att prognosen visar att helgen ej bjuder på tävlingsbar vind!!

    Mer info under kommande vecka – Om även helgen 21-22 augusti visar på dålig vind, flyttar vi till efterföljande helg (28-29 augusti).

    – Huvudtanken är att vi ska avsluta Sweden Kite Tour med en finaltävling.

    Vi får alla göra vinddansen så att nästa helg blir bättre,

  • johanw

    Medlem
    12 augusti, 2010 vid 19:53

    urbankabel tour och ultrabowl (världskup finalen i poolskejt) i malmö den helgen..

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sweden Kitetour – Grande Finale

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.