Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing swespeed syd lördag i klagshamn

  • swespeed syd lördag i klagshamn

    Publicerad av tobhed på 11 juni, 2010 vid 07:34

    Verkar som om prognosen inte är lika fin inför söndagen längre så vi kör imorgon lördag i Klagshamn. Alla måste som vanligt komma.

    kapten-k svarade 13 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • badjanne

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 07:45

    Kommer laddad med Voltaren.
    Vi kan ju köra en inofficiell tävling mot TT:arna

  • andersbq

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:17

    Vi i TTVK (Kungsbacka) provar i år att lämna formatet “Swespeed 5×10”. Vi vill hitta något som är enklare och mera tillgängligt för en bredare skara tävlande. (Ibland är det jobbigt att prestera 5 lika bra 10-sekundare). Anledningen till att det var 5×10 från början var ju främst den mindre bra nogrannheten i gamla GPSer typ Garmin. Men nu när alla har Locosys-produkter (Amaryllo, GT11 och 31) kan vi kosta på oss att “slippa” prestera 5 stycken topprepor. Vi har även satt upp ett pris till bästa 2 sekundare. Det ska bli kul att se vad som kommer presteras där, många är kallade att klara +40 knop i år!

    Vad sägs om en “King of the Sound”?

  • tobhed

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:23

    Absolut, kollade på ert upplägg etc men hade inte riktigt tid att fixa det nu. Vad krävs för att köra igång en sån tävling – mail till Dylan så han lägger upp ett event?

  • badjanne

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:45

    Ingen som tänder på detta?
    http://www.gpsteamchallenge.com/
    Blir både nationellt och internationellt

  • swe117

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 08:59

    Lycka till allihopa med tävlingarna i morgon, ska tänka på er när jag beställer in whiskey och jordnötter:cool2:.
    Tobias, inte över 40 i morgonicon10.gif

  • joth

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 09:02

    Med tanke på vindrikting Väst eller t o m Syd väst i morgon så blir det nog Habo för många. Själv blir det antingen Lö eller Sö där.

  • tobhed

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 09:17

    vilken e-mail har Dylan De Jong?

  • andersbq

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 09:34

    Dylan(a)50knots.com så klart!

  • tobhed

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 09:46

    ok, han har fått mail nu. Tack Abq

  • badjanne

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 16:47

    Ser ut att bli riktigt lågvatten imorgon.
    “Stenmärkningspinnarna” kommer att synas men tänk på sanbankarna

  • klang

    Medlem
    11 juni, 2010 vid 21:25

    Hahaha… jag som trodde att 5×10 var gubbigt redan… 1×10 är ju värsta grandmaster-klass… daxs att plocka fram lite stamina gubbar…

    Personligen tycker jag att 5×10 filtrerar bort “lucky-runs”… Blir ju helt omöjligt att kompensera en dricka paus när det tjongar till på vattnet… än värre att man är på jobb…

  • andersbq

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 05:50

    Vi har redan den regeln i SWT-speed, bara en 10-sek per heat. Du kanske borde skaffa en camel-back:wink:

    jag håller med om att det blir lite “lucky runs” men det gör väl ingeting, det är ju på skoj och det viktigaste är att det är enkelt och lockar många, vår tävling är absolut inte någon elit-cup.

    Kom gärna upp till vår cross-bana idag, t o m en enda 36 knopare kommer bli en utmaning tror jag!

  • tobhed

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 13:57

    Skitdag i klagshamn, väntade. På vinden som aldrig riktigt kom. Thompa lyckades bryta en bräda mitt av redan på första repan. Inte klagshamn år i år än så länge helt enkelt

  • andersbq

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 15:21

    Grattis till King of the Sound iallafall!

  • jester

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 16:02

    Surt för Thompa, och surt att ni inte fick nån vind!

    Vi hade en riktigt skön dag i TT iaf…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing swespeed syd lördag i klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.