Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West Cup

• imported_macts

Medlem
    28 juni, 2007 vid 07:38

Lycka till allihop! Kör så det ryker!

• budda

Medlem
    28 juni, 2007 vid 19:40

Hur gick det

• jester

Medlem
    28 juni, 2007 vid 21:10

Det är nte klart ännu. För tillfället leder jag (average 33.5 knop), men Surfan och trefyrafyra har inte lagt in sina tider ännu. Blev en bra dag, synd bara att det blir så byigt med västliga vindar.

Synd bara att det inte dök upp några fler. Saknade stora delar av Fiskebäcksmaffian.

• surferboy

Medlem
    29 juni, 2007 vid 07:38

det gick mycket bra då jag lyckades ta nytt pers men jag har ju en bit kvar till Jesper, Daniel och Erik.

• jester

Medlem
    29 juni, 2007 vid 07:41

Jävla Daniel!!! 😉

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=4444

Nu väntar vi bara på Hr Larsson och Torbjörn, så är väl dagens race komplett.

Kul med så många pb:s idag! (Grattis till Gustav o Mats som knäckte 30 knop average!!!) Och det med vind som egentligen inte var sådär jättebra. Var lite segt o köra 80-liters bräda när man hamnade i lä bakom ön… Fick simma/gå en hel del igår, men det var det värt.

Härligt att TT numera funkar kanonbra även på västliga vindar. Var ju minst lika bra bortåt Tjolöholm som vid sydligt inne där vi brukar köra. Långt o köra var det med. Micke körde ju en riktigt bra nautisk på 27.8 knop, och själv hade jag flera 500 metrare över 30 knop.

• jester

Medlem
    29 juni, 2007 vid 18:56

Sådär! Nu vart listan komplett! Jösses vad tajt det var om andra och fjärde platsen…. Även på sjätteplatsen, även om Gustav försöker mörka detta genom att posta två identiska sessioner… 😉

• surfan

Medlem
    29 juni, 2007 vid 19:33

Kul att så många kom i går riktigt kul tack ska ni ha!!! Trojkan

• mgs

Medlem
    29 juni, 2007 vid 20:25

var är listan

• jester

Medlem
    29 juni, 2007 vid 20:28

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=2&val=4444

Komme väl upp på teamswespeed.se inom nån dag oxå. Eller hur, LAsse?

• lbj

Medlem
    30 juni, 2007 vid 08:06
  • tobhed

Medlem
    30 juni, 2007 vid 08:39

Verkar ha varit en dyr dag för Erik, inte konstigt att han köper 7 fenor åt gången kanske..?

• sandersson

Medlem
    3 juli, 2007 vid 18:03

Det skulle vara intressant att veta hur ni seglade denna dag. Bort mot Tjolöholm har jag förstått, men lite mer exakt skulle vara toppen. Skulle någon av er vilja lägga ut gps-rundan på en karta möjligtvis? Hittade ni några stenar där borta?

/Sven

• storner

Medlem
    3 juli, 2007 vid 19:57

Jag fick ett rejält jack i fenan efter några minuters segling. Förstår att Erik hittat sten också.
    Efter seglingen kollade jag sjökortet och det är faktiskt inte utmärkt särskilt mycket sten i den där viken (jämfört med viken man brukar segla TT).
    Jag gick på ”min” sten nära land så jag blev väl inte direkt jätteförvånad när det small till.

Annars var det ett riktigt trevligt ställe att segla på, platt nästan turkosfärgat vatten (åtminstone lite grön-brunt) i naturskön omgivning.

• jester

Medlem
    3 juli, 2007 vid 22:43

Ja, där fanns sten… Men inte alls i samma mängder som i ”vanliga” viken. Håller man sig borta från det riktigt grunda vattnet (ungefär där Störner vänt på bilden ovan) så borde det vara hyfsat säkert. Dock finns där sten även lite längre från land. Hittade själv en stor bumling när jag vilade mellan byarna (läs, sjönk igenom). Men det var säkert 50cm kvar upp till ytan. Så vid normalt vattenstånd tror jag inte att det är så farligt. Dessutom är det ju ganska ljus botten, så dom större stenarna bör synas bra om solen är framme.

Kan ju tillägga att jag lyckades inviga en helt ny, svindyr, fena utan att ens vara i närheten av att träffa sten med den… Bara en sån sak… 😀

Erik var på ett par tre gånger, men då körde han mycket närmare land än någon annan, plus att han försökte segla över den utgrävda kanalen för båthamnen (där är mycket grunt i samband med den!!!)

• jester

Medlem
    3 juli, 2007 vid 22:49

Btw, så ser lång-prognosen bra ut inför helgen. Kolla bifogad bild…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SweSpeed West Cup

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.