Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle – Deltävling 3, 21-22 aug

  • lillhagen

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 14:21

    Ser inte bra ut på senaste prognosen från SMHI…

  • s-1441

    Medlem
    18 augusti, 2010 vid 15:39

    söndag ser ändå helt okej ut !

  • militaren

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:03

    Det är väl dags att det blir en tävling uppe i sthlm? Uppsala bjuder på en bra prognos. vi kan allt freestyla lite här uppe också 😛

  • s-1441

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:15

    haha lite halv byig prognos 😉

  • donpedro

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:24

    Andreas, Nikke, Persbrant, Emma, Emmi, Sleepy och Jag tycker helt klart att tävlingen blir på Gotland! Inget snack om bästa progg, vill ni ha tävlingen där de e vind sluta jiddra…

  • andreasalm

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:29

    Jag e lite sugen på Petter

  • styret

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 19:31

    Det är monstertruck-show i mörbylånga på söndag med. förstå vilket event! Segelsnurrartävling, kräftskiva och sen monstertruckar!

  • lillhagen

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 20:16

    Har scannat av i stort sett alla prognoser jag kunnat hitta nu och har kommit fram till att…….. Vi får ta beslutet imorgon lunch… Vill ha en bättre detaljprognos för söndagen för att underlätta beslutet.

    Som det ser ut nu så får norra Bohuslän mest vind på lördagen men där har vi inga bra kända tävlingsspots… Göteborgs trakten ser ut att få bra vind tidigt lördag morgon men det ser ut att försvinna redan vid lunch. Skåneområdet ser inte bra ut just nu. Däremot Torhamn ser mycket bra ut och Ölands södra udde.

    Har kollat främst på http://ifm.frv.dk/ för detaljprognos och stämt av med DMI, SMHI och Windguru…

    //Henrik

  • hakman

    Medlem
    19 augusti, 2010 vid 21:10

    Skojar du Henke elle? Det blir ju full fart hela helgen här hemma, med en stor chans på Askim, vilket kan med lite tur bli svinbra med ramper och platt i ett. Detta är inte bara min åsikt, jag quotade och översatte från Windguru. Sådeså.

  • emil_h

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 06:09

    Lördag i Torhamn ser fruktansvärt bra ut. Lär bli 5,0 och bra väder. Vind hela dagen. Om nu någon har pratat med klubben där…

  • hakman

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 06:31

    Kolla Askim och Fiskebäck nu då!

  • lillhagen

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 06:48

    Håkman snälla va är det för prognoser du tittar på??? 🙂

    Visst Askim ser bra ut tidigt lördag morgon men sen försvinner det på förmiddagen. Torhamn däremot ökar det hela dagen för att toppa på eftermiddagen med stadiga 10-12 m/s.

    Nån som har kontaktuppgifter till någon på klubben i Torhamn som man kan prata med?

    Väntar in DMI:s prognos som kommer vid 11.30 så man ser lite bättre vad som händer på söndagen. Sen tar vi ett beslut!

    //Henrik

  • lillhagen

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 10:47

    Hejsan,

    Tävlingen blir på ostkusten och förhoppningsvis Torhamn. Väntar bara på att få kontakt med ansvarig på Torhamnsklubben så att det är OK med dom.

    Kolla in senaste progonosen från danska farvandsväsendet! Söndag ser det ut att komma plenty med vind! Även lördag ser bra ut! Kanske freestyle i Torhamn på lördag och vågor på Grönhögen på söndag? 🙂

    http://ifm.frv.dk/

    Mer info så fort jag fått tag på någon i Torhamns surfklubb

    //Henrik

  • lillhagen

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 11:49

    Pratat med Torhamns klubben och det är inga problem att köra tävling där! Vi siktar därför på att genomföra en dubbel eliminering på lördag och så får vi se hur söndagen utvecklar sig. Ser ut att komma bra med vind då.

    Samling kl 12 vid surfklubben, som jag just nu inte har någon beskrivning till… 🙂 Någon som har?

    Finns möjlighet att boka billigt boende alldeles i anslutning till surfklubben om det är någon som har behov av det. Kontakta mig i så fall så hjälper jag till.

    Henrik
    0708-674670

  • christian

    Medlem
    20 augusti, 2010 vid 12:56

    Hej

    Välkomna till Torhamn i morgon

    Vägbeskrivning:
    E22 mot Kalmar elller Malmö
    Jämjö => sväng av mot torhamn
    Torhamns Kyrka=> sväng mot hamnen
    Vi (torhamns Surfklubb) håller till på Pettersviks badplats som ligger på vänster sida 100 m från hamnen.
    Parkeringsplats med en en liten bod det står “surfskola” i kortänden på planen

    Tips:
    Fiket i hamnen är kanon men tar bara cash!
    Finns affär (där man kan ta ut cash) och shysst pizzeria (som tar kort) om man tar vänster vid kyrkan

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle – Deltävling 3, 21-22 aug

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.