Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle – Deltävling 4

  • SWT Freestyle – Deltävling 4

    Publicerad av lillhagen på 21 september, 2010 vid 11:23

    Hejsan,

    Dags för freestyletävling nu igen till helgen, den sista i årets cup! Prognosen ser rätt lovande ut just nu med kulingvindar från NO på både ost- och västkusten på lördagen. Det kan dock hända mycket med prognoserna så vi bestämmer inte plats förrän senast fredag lunch.

    Västkusten har lite fördel eftersom ostkusten har haft två tävlingar i år redan men möjligheten till att få så många deltagare som möjligt får också vägas in. Tyvärr Petter men Gotland ligger inte så bra till denna gången heller… 😉 Men nångång så!

    Skulle det inte bli vind så får vi skjuta på tävlingen till reservhelgen den 9-10 oktober.

    Hjälp gärna till med att hålla koll på prognoser och kom med tips om spots som kan funka.

    Kolla också in bloggen på http://svffreestylecup.blogspot.com där det kommer uppdateras med info löpande

    Mvh Henrik

    hakman svarade 13 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 27 Svar
  • 27 Svar
  • basse

    Medlem
    21 september, 2010 vid 11:35

    Kul att ni fått upp en sida för SWT Freestyle!

  • s-1441

    Medlem
    21 september, 2010 vid 14:19

    var tusan kör man på NO-O på västkusten ??

  • niklas_s

    Medlem
    21 september, 2010 vid 19:51

    helt no care på plats vi kör på då ja ändå ska från öland till gbg på sönda, så vet jag ett ställe på östra sidan öland, mest kiteare där men EPIC på nord till ost. Man seglar bakom en lång 4 meter bred, låg pir/väg. Bakom är de snorplatt, midje till knädjupt, sandbotten, sol, 35 grader, solbrända brudar i kortkort, gratis coctails, ja, de e rräättt najs. De e nästan som Gottland Petter!!

  • tim-eriksson

    Medlem
    21 september, 2010 vid 19:57

    Högby fyr, ligger utanför löttorp. Var där i sommras och körde på NO och det var sjukt skoj.

    Tyvärr var det lite kallt den dagen jag var där så det var ont om solbrända brudar och gratis cocktails… men hittade några goa killar och tjejer i en surfbuss!

    skrmavbild20100921kl215.png
    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?ShowTraffic=false&Filter=378&ShowSatellite=true&cx=6336448&cy=1574596&z=7&tip=1

    Kommer du ner till Jeri något Nicke?,.

  • s-1441

    Medlem
    21 september, 2010 vid 20:04

    ser ju riktigt nice ut !! där kör vi haha !!!!!! 😉

  • donpedro

    Medlem
    21 september, 2010 vid 20:57
    Lillhagen;632217 wrote:
    Hejsan,

    Dags för freestyletävling nu igen till helgen, den sista i årets cup! Prognosen ser rätt lovande ut just nu med kulingvindar från NO på både ost- och västkusten på lördagen. Det kan dock hända mycket med prognoserna så vi bestämmer inte plats förrän senast fredag lunch.

    Västkusten har lite fördel eftersom ostkusten har haft två tävlingar i år redan men möjligheten till att få så många deltagare som möjligt får också vägas in. Tyvärr Petter men Gotland ligger inte så bra till denna gången heller… 😉 Men nångång så!

    Skulle det inte bli vind så får vi skjuta på tävlingen till reservhelgen den 9-10 oktober.

    Hjälp gärna till med att hålla koll på prognoser och kom med tips om spots som kan funka.

    Kolla också in bloggen på http://svffreestylecup.blogspot.com där det kommer uppdateras med info löpande

    Mvh Henrik

    Förstår att Gotland kanske inte ligger bäst till, men vafan. Jag har åkt runt på alla dessa tävlingar i år och bara färjan tar längre tid än för er att köra över till ostkusten. Sen kan man ju tilllägga att både fre lör och sön ser ut att gå av på Gotland. Jag ser gärna att vi kör en tävling här på Gotland eller på ostkusten så jag slipper resa dubbelt så långt som alla andra. Och om du ska bestämma vart tävlingen blir på fre lunch kan ju inte jag va med eftersom jag måste boka båten!?!?!?

  • lillhagen

    Medlem
    22 september, 2010 vid 08:06

    Det där stället vid Högby fyr verkar riktigt coolt!

    Petter jag kör Gotland mer än gärna! Men att få till en tävling blir nog svårt då vi behöver mer än fyra deltagare… De två senaste tävlingarna har vi ju bestämt sent och det har gått bra, men när behöver du veta för att det ska funka med båten då? Går det inte att beställa en “öppen” biljett som går att avboka?

    Prognosen ser fortfarande bra ut för helgen, både lördag och söndag. Både ostkusten och västkusten får bra med vind från nordost.

    Möjliga spots:
    Sillvik – Göteborg
    Tjuvkil, Nordön, Instön – Norr om Göteborg
    Haga Park, Öland
    Högby Fyr, Öland
    Gotland

    Kom med mer förslag och säg gärna till på vilka ställen som ni kan va med på

    //Henrik

  • s-1441

    Medlem
    22 september, 2010 vid 12:22

    Tycker det kan vara värt att testa det högby fyr ! hur jävla bra kan västkusten vara på ost nord ost? hela sverige som läar ju 😀 , Det ser ju däremot riktigt bra ut där ! Hur är de nicke? riktigt bra eller? 🙂

  • andreasalm

    Medlem
    22 september, 2010 vid 13:39

    Jag är också sugen på att testa Högby fyr, Petter, du kan ju ta färjan från Visby till grankullavik istället för oskarshamn, den tar bara 2h och då har du ju i princip närmst av oss alla =)

    Men det tar nog minst 5h att köra dit från gbg…

  • donpedro

    Medlem
    22 september, 2010 vid 19:45
    andreasalm;632369 wrote:
    Jag är också sugen på att testa Högby fyr, Petter, du kan ju ta färjan från Visby till grankullavik istället för oskarshamn, den tar bara 2h och då har du ju i princip närmst av oss alla =)

    Men det tar nog minst 5h att köra dit från gbg…

    Färjan går inte till grankullavik under lågsessång så det e kört. Andra tävlingar har jag vart på fastlandet innan och då ere inga probs, nu under lågsessång går en båt om dagen och därför är det lite kinkigare med att boka biljetter. Bokar ni en gruppresa hit för minst 10 pers är det billigare för er än vad det är för mig att åka båten. HUr som håller jag med föregående talare om att västkusten på ostlig vind låter lite som att boka en resa till mörbylånga istället för jeri…

  • lillhagen

    Medlem
    22 september, 2010 vid 21:31

    Som sagt är inte emot Gotland alls men ni vet ju hur svårt det är att organisera surfgänget för minsta lilla aktivitet så att försöka styra upp en gruppresa nu till Gotland tror jag inte på… Det är jobb nog att få ihop tävlingarna överhuvudtaget, när det väl närmar sig tävlingsdags vill ju fasen ingen åka nånstans ändå utan bara köra i hemmaviken… 🙂

    Kan hålla med om ostvindar kan vara opålitliga på västkusten men på nordost finns det några ställen som kan vara riktigt bra och lämpliga för tävling. Under morgondagen kommer det mer överskådliga prognoser för helgen så vi ser vart det lutar åt.

  • hakman

    Medlem
    23 september, 2010 vid 05:23

    Jag behöver nån att åka med, finns de?

    Öland spotet ser ut som Brouwersdam ju, helt perfekt. 4.8 där kan bli årets session.

  • tim-eriksson

    Medlem
    23 september, 2010 vid 08:45

    http://www.windguru.cz/se/index.php?sc=47990
    Ni kommer få en GRYM dag vid löttorp!

    Om ni har otur så kör de kite kurser där samma dag och då kommer ni tvingas vara 20-30 meter från piren, där är det 2 meter djupt och inte lika platt (logiskt)… Men det är fortfarande sjukt bra!

    Lite sugen att åka ner från Uppsala, inte för att delta i tävlingen men för att segla med lite gött folk på ett bra spot!

  • basse

    Medlem
    23 september, 2010 vid 09:19

    Jävlar vilket ball ställe att köra tävling på. Jag röstar för det! 😀
    Fast med 3000+ inlägg är jag nog för gammal för att åka så långt för att snurra segel!

    Kör hårt!

  • basse

    Medlem
    23 september, 2010 vid 10:39

    Jävlar vilket ball ställe att köra tävling på. Jag röstar för det! 😀
    Fast med 3000+ inlägg är jag nog för gammal för att åka så långt för att snurra segel!

    Kör hårt!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SWT Freestyle – Deltävling 4

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.