Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydkusten Skåne 10 m/s i t o m tisdag 3:e juni?

  • Sydkusten Skåne 10 m/s i t o m tisdag 3:e juni?

    Publicerad av memnoch på 1 juni, 2003 vid 16:30

    Enligt Båtvädret så skall det blåsa ost – syd-ost 10 m/s fr o m inatt t o m tisdag kväll på sydkusten i Skåne. Alla ni som bor där neråt eller känner till var det är bra, vart skall man åka när det skall blåsa på det viset? Det vore trevligt med vågor om det går att få. Abbekås? Ljunghusen? Borrby? Någon som skall segla i morgon? Var håller andra surfare till nere på sydkusten?

    skywalker svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • skywalker

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 18:08

    Här finns en guide till skånska spots..

    Tror det blir Soptippen för oss.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 20:01

    är soptippen verkligen bra på ost-sydost? känns som att näset borde lägga den i lä.. kanske i och för sig inte när det är så lite syd.. men det borde väl blåsa ett par sekundmeter mer vid ljunghusen där vinden får fritt blås?

    /Robban

  • oskie

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 20:22

    Jag sticker efter jobb imorgon till Klagshamn … Eller eventuellt nåt annat ställe söderut om det inte blåser där. Siktar på att vara där senast vid tvåtiden… Hoppas fler ansluter sig! smile.gif

  • skywalker

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 21:18

    Vet inte vilket som är bäst eftersom jag bara varit där (soptippen) en gång….

    Är Klagshamn bra ? Vad jag förstått är där bäst mellan syd och nordvästlig vind….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 22:14

    Tjenare Robban… vill bara säga att det blåser ofta lite mer på soptippen vid osliga vindar än i ljunghusen… när det lägger sig i ljunghusen blåser det oftast fortfarande på soptippen… doch inga vågor men fin freestyle… och vind. O-so funkar… men då kan det bli grymt bra i kämpinge (SO-S)!!

    Linus, S-19

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2003 vid 22:28

    okej, vinden är allt lite skum men det låter ju gött… att det inte är några vågor det rätt lugnt,
    det är liksom inget jag är så vass på (än i alla fall cool.gif )

    jaja, blir väl ett försök antingen på tippen eller klagshamn imorrn om prognosen håller sig..

    see ya..
    /Robban

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2003 vid 05:47

    nej pucko,

    klagshamn är bäst mellan ostnordost och sydsydost. Idag kan det bli upp mot 20 m/s, igår var det redan nästan 10!!!!

    alla komma att vara där!

    arnout

  • skywalker

    Medlem
    2 juni, 2003 vid 06:39

    Okej pucko. Om alla är där så blir det nog tippen och hela viken för oss själva wink.gif

  • oskie

    Medlem
    2 juni, 2003 vid 10:18

    när f-n blåste det 10 m/s igår i Klagshamn? smile.gif Var där vid 16-tiden, då blåste det topp 5 m/s smile.gif 7.5or och 8.2or låg på stranden…

  • oskie

    Medlem
    2 juni, 2003 vid 18:26

    Ja, jävlar. Det blev över 10 m/s medel i Klagshamn idag. Maxvind på 11-16 m/s, perfekt sideshore. När jag stack vid 19-tiden var där 25 surfare på vattnet. Grymt varmt och härligt väder… Nu sitter man här med svullen och blå tå efter ett kastfall (det blir ingen segling imorgon), och njuter trots detta… smile.gif

  • memnoch

    Medlem
    3 juni, 2003 vid 07:32

    Blev det soptippen? Hur var det?

    Var först nere i Abbekås och letade vågor och vind. Hittade vågor, men inte tillräckligt med vind. Åkte därför till Klagshamn där det blåste desto mer, men inga vågor. Upp till 15-16 i byarna… =)

  • skywalker

    Medlem
    3 juni, 2003 vid 07:40

    Det blev inte soptippen. Efter att ha pratat lite så stack vi till vår lokala insjö här istället. Sparade 2h och 16 mil på det…..Var helt ok, men det mojnade mot eftermiddagen. Fick i alla fall tränat på lite segelmanövrar smirk.gif

    Är Klagshamn lämpligt för nybörjare förresten ?

  • memnoch

    Medlem
    3 juni, 2003 vid 09:18

    Klagshamn är enligt min bedömning ypperligt för nybörjare. Det är väldigt grunt (knä- till bröstdjupt) vilket gör det enkelt att komma upp på brädan igen efter man trillat i..

    Jag har dock begränsad erfarenhet av stället. Verkade lite strömt igår, men berodde nog på att det blåste mycket..

  • skywalker

    Medlem
    3 juni, 2003 vid 09:24

    Vilka vindriktningar är bäst att åka i där ?

  • oskie

    Medlem
    3 juni, 2003 vid 09:37

    Se Arnouts inlägg ovan… Klagshamn funkar också på övriga vindriktningar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sydkusten Skåne 10 m/s i t o m tisdag 3:e juni?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.