Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SydOstlig kuling imorgon Tisdag! Nyköping?

  • SydOstlig kuling imorgon Tisdag! Nyköping?

    Publicerad av goose på 24 oktober, 2005 vid 05:42

    Hejsan,

    Är det någon som ska surfa i Nyköping imorgon eftermiddag? Äntligen ska det levereras en sydostlig kuling! laugh.gif Har hört att det ska vara mycket bra i vaccum beach vid denna vindriktning då det är öppet hav mot sydost. Stora sets kan rulla in! Någon? grin.gif grin.gif

    fnassel svarade 18 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • wisco

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 05:49

    Kan tänka mig att köra dit, då är det inte så långt för mig. (Norrköping)

  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 08:31

    Jag kommer med största sannolikhet att vara där!

    Ippa kommer du?

    Stora Set? Nja, det kommer kanske in 1,5 meter på sin höjd! Men ute vid revet kan de bryta ganska fint! Ingen sideshore men lagom vinkel för hopp och platt vatten bakom revet.

    Hittar Du Wisco?

    /Gammelsmurfaren

  • goose

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 11:30

    Wisco? Vad/Vem är Wisco? confused.gif

  • wisco

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 11:35

    Svar till:


    Hittar Du Wisco?

    [/ QUOTE ]

    Njäe.. en vägbeskrivning hade ju inte varit fel. JAg kommer nog vara där tidigt i så fall, ska bli massor med regn till eftermiddagen och det är ju inget kul..

  • wisco

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 12:25

    En föredetting, som längtar tillbaka till det ljuva livet som surfdrägg och som nu vill göra comeback…

    Hoppas mina gamla grejor håller måttet crazy.gif

  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 13:11

    Vägbeskrivning:

    Kör av E4 mot Oxelösund. Fortsätt ut på motorvägen mot Oxelösund och tag av mot Arnö industriområde (Tror det står skyltat Strandsuviken!?) Följ därefter skyltar mot Strandsuviken tills du kommer till två vägbulor vid en lada. Där skall du ut på grusvägen i stället för vidare mot Strandsuviken. Efter en liten bit kommer du till ett stall där skall du följa vägen som gör 90 grade höger! Efter detta kör du så rakt du kan tills du ser surfklubbens parkering.

    Själv kommer jag nog inte före Lunch! och vinden skall ju bara öka!

    /Gammelsmurfaren

  • goose

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:25

    Jag kommer nog mellan 13:00 och 14:00. Som sagt det ska öka hela eftrmiddagen och det bygger forhoppningsvis upp lite under dagen! smile.gif Lite sugen dock på Torö….

  • fnassel

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 15:57

    Tog kanske en grogg för mycket till Lunchen.
    Strandstuviken heter det nog.

  • ath

    Medlem
    24 oktober, 2005 vid 16:17

    Antar att surfklubben inte har någon hemsida? Hur e spotet jmf m Torö? Vilka vindar funkar det på?

  • goose

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 05:36

    Bästa vindriktningen är mellan ost och sydost. Själv har jag aldrig seglat där i sydostlig kuling, men jag har hört det ska vara bra! Kommer testa idag så jag återkommer med rapport! grin.gif

  • fnassel

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 05:47

    Här är hemsidan.

    Händer inte mycket på den just nu men i alla fall.

    http://www.olzzon.com/g/g.php?a=s&i=g8-00038-53&m=10&p=1

    Det går inte att jämföra vår vik med torö! Här är långgrunt och långt in i viken. Om man seglar ut mot “revet kan man få en hel del sköna vågor men inget i klass med Torö.
    Det roliga med revet är att man har fullt tryck även bakom det och där är det plattvatten! Utmärkt för att öva lite nya manövrar!

    /Gammelsmurfaren

  • ath

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 07:12

    Stort tack för infon. Hur e de att surfa på övriga vindar runt Nyköping/Oxelösund? Efter att ha kollat gästboken får jag intryck av att de verkar de va en del byiga vindar och kanske inte så vindsäkert?

  • fnassel

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 07:15

    På väst (sydväst) tycker jag Nävekvarn är ett klart godkänt alternativ! Typisk insjösurfing men klart godkänd sådan!

    Övriga vindar NV-NO är svårt här. Ren syd är kul men byigt, typisk freestyle segling.

    /Gammelsmurfaren

  • ath

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 07:18

    Tack!

  • goose

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 10:31

    någon som ska surfa i Strandstuviken idag?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SydOstlig kuling imorgon Tisdag! Nyköping?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.