Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T4 kylarfläkt

• T4 kylarfläkt

Publicerad av lion på 2 augusti, 2008 vid 12:23

Precis köpt en T4 buss bensinare 92a med lilla motorn 4cyl 82hk jag hunden o frun o surfprylar får plats perfekt, redan haft några episka vildcampingar.

Nu till frågan kylarfläkten eller fläktarna ser att sitta två st går inte i gång, något tipps på vad det kan vara? har kollat säkringen o den ser hel ut.

fråga 2 var fan sitter oljestickan? bilderna i instr. boken visar 5 cyl motorn stickan som jag hittar en bit ner på höger sidan är nog till växellådan om jag tror rätt.

Erik

lion svarade 16 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • awg

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 20:28

På min 92a 5 cyl sitter det en bladsäkring (heter det så?) till varje fläkt i en plastdosa till höger om motorn precis bakom strålkastaren. Har du kollat dem?

Anders

• lion

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 22:29

tack för svaret, kollar på det i morn.

Erik

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen T4 kylarfläkt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.