Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta en tripp tillbaka och se vintern i bilder!!

  • Ta en tripp tillbaka och se vintern i bilder!!

    Publicerad av robrox på 14 maj, 2008 vid 12:39

    Jag satt härom dagen och kollade igenom bilderna från vintern och det var ganska trevligt. Kan nog tycka att en viss linslus var med väl mycket men vafan du rockar ju Gurra så det e klart du ska få vara med mycket oxå.

    Som sagt i brist på vind kika in på http://www.stoneandwater.nu

    MVH Robert hoppas vi ses i apel snart 🙂

    spray svarade 15 år, 12 månader sedan 10 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • spray

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 15:26

    Trevligt!

    Varför är du så fanatisk med att fota vindsurf? Säljer du bilder eller är du bara extremt intresserad?

  • simpa

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 15:31

    @Spray 465460 wrote:

    Trevligt!

    Varför är du så fanatisk med att fota vindsurf? Säljer du bilder eller är du bara extremt intresserad?

    Fråga inte så mycket, då kanske han kommer underfunn med något så får vi inte se fler kort.. njut istället! 😉

    Mycket fina kort och strongt jobbat för övrigt Robert! creds 2 u

  • robrox

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 18:43

    HAahaha ja jag vette fan varför jag gör det 🙂 nja jag skänker väl bort bilderna mot självbetalning. Men mest gör jag det för att jag för att folk tycker om det, så som simpa ovan. Vi ses i a-bay 🙂

  • aronh

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 19:00

    Blir du inte sugen på att själv vindsurfa eller kitesurfa?

  • gurra1978

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 19:11

    Som sagt i brist på vind kika

    Vad snackar du om Robert. Dessa bilder tog jag idag. Tycker det ser ut som det blåser på dem. Eller? Det finns andra ställen än Apelviken 😉

    Ja det var en härlig vinter vi hade på västkusten. Tack för alla grymma bilder. Så här på våren verkar det dock som Skåne levererar stabilt istället. Du får åka dit och plåta.

  • tropic

    Medlem
    14 maj, 2008 vid 21:35

    @RobRox 465406 wrote:

    Jag satt härom dagen och kollade igenom bilderna från vintern och det var ganska trevligt. Kan nog tycka att en viss linslus var med väl mycket men vafan du rockar ju Gurra så det e klart du ska få vara med mycket oxå.

    Som sagt i brist på vind kika in på http://www.stoneandwater.nu

    MVH Robert hoppas vi ses i apel snart 🙂

    Bilden du la upp här är en av de absolut bästa vindsurfingbilderna jag nånsin sett Robert!

    Keep up the good work!
    /Perra

  • robrox

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 05:35

    Hehehe Gurra du e rolig du jag var oxå nere och tittade på när de släpades fram med sina drakar, såg oxå en windsurfare som pråmade fam i viken.

    Tack tropic 🙂 dock finns det jävligt många bilder som är betydligt bättre än mina. Mina kanske blir mer personliga för så att säga vanliga seglare.

    Arhon jo jag blir sugen som fan ibland men det tar en sån jävla tid att komma till den nivån där det ser roligt ut. Typ som med snowboard det tog ju fan 2 timmar 😉

    PZ

  • spray

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 09:00

    @RobRox 465556 wrote:

    dock finns det jävligt många bilder som är betydligt bättre än mina. Mina kanske blir mer personliga för så att säga vanliga seglare.
    PZ

    Bilderna är ju skitbra, men ibland saknar man lite mer närgånen action, du kanske borde investera i en 1,4 eller 1.7 converter eller liknande? – mer vidvinkel, mer tele, ändra perspektiv

  • robrox

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 10:33

    Helt sant det som begränsar det nu är pengar det kostar på ganska bra att investera i fotogrejjer. Det som ligger i planen är ett nytt kamerahus
    NIKON D300 och eventuellt ett NIKKOR 300 f4 plus en 1,4 konverter. Jag kör med ett 70-300mm f4,5-5,6 VR NIKKOR nu så visst kan man ta fler närgående bilder betydligt svårare men jag ska tänka på det. Angånde mer vinkel har jag ett 18-135mm som är riktigt trevligt (ingen riktig vidvinkel dock) men för att få bra bilder måste man komma när den som seglar vilket har varit svårt i vinter då det e svinkallt på vintern 🙂 men jag kommer nog försöka med nya grejjer så fort det blåsre igen. Har även ett vattenhus som skall testas 🙂

  • jocke_

    Medlem
    15 maj, 2008 vid 21:03

    Riktigt bra bilder.. kul!
    Inga andra “grundtips” när du plåtar w-surf? (vågsegling långt bort/nära freestyle) slutare/bländare, ljuset mm??

  • robrox

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 07:40

    @Jocke_ 465760 wrote:

    Riktigt bra bilder.. kul!
    Inga andra “grundtips” när du plåtar w-surf? (vågsegling långt bort/nära freestyle) slutare/bländare, ljuset mm??

    Mitt största och bästa tips är att vara på rätt plats vid rätt tillfälle då har man 90% klart för en bra bild. Sen gäller det att ha den rätta känslan för få bilden i rätt sekund.

  • spray

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 08:02

    Vad tror du om ett 70-200 2,8 vr? Enligt vissa tester är det skarpare än en del fasta gluggar även med 1,4konverter. Tror du det skulle funka “ok” med `1,7 (119-340) eller 2,0 konverter (140-400)?

    Glappar dina objektiv på din kamera? mitt 70-200 glappar “lite” på kamerahuset, det är inte mycket men om man vrider delarna försiktigt åt separata håll så kan man känna någon tiondels millimeter eller två där det glappar… 🙁

  • ola_p

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 10:20

    @Spray 465819 wrote:

    Glappar dina objektiv på din kamera? mitt 70-200 glappar “lite” på kamerahuset, det är inte mycket men om man vrider delarna försiktigt åt separata håll så kan man känna någon tiondels millimeter eller två där det glappar… 🙁

    Helt normalt.

  • spray

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 10:24

    @Ola_P 465865 wrote:

    Helt normalt.

    Hmm, är det då verkligen “vädertätat”?

  • spray

    Medlem
    16 maj, 2008 vid 10:26

    @Ola_P 465865 wrote:

    Helt normalt.

    Hmm, är det då verkligen “vädertätat”?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ta en tripp tillbaka och se vintern i bilder!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.