Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tablas is back!

  • chrille

    Medlem
    17 december, 2009 vid 08:25
    skotten;592481 wrote:
    ah… so these are just factory boards painted up? 🙁

    Interesting comment Tony 😉

    Nope, they are high quality, high performance Tablas boards. Exactly the same construction, strength and performance as our high end custom boards. Only difference is that they are made in 25 pieces and not 1. Check the construction breakdown on the product page to see how they are constructed.

    /C

  • hugeo

    Medlem
    17 december, 2009 vid 09:47

    det våras för Bunkspeed eller`? 😉

  • chrille

    Medlem
    17 december, 2009 vid 09:55
    HugeO;592545 wrote:
    det våras för Bunkspeed eller`? 😉

    bunkspeed e grejor det

  • kitemaster

    Medlem
    17 december, 2009 vid 22:07

    Shit vad kul! Den ser riktigt fin ut! Ska bli kul att testa! Jag behöver en ny bräda!

  • skotten

    Medlem
    17 december, 2009 vid 23:26

    yeaaaah chrille : )

    I miss your nipples too mate. get a demo board over here then!

  • hengo

    Medlem
    18 december, 2009 vid 20:00

    Chrille, skissa fram en renodlad wakestylebräda (AVSEDD för bindnignar) som HÅLLER!

    vore fett 🙂

  • chrille

    Medlem
    19 december, 2009 vid 18:43
    hengo;592709 wrote:
    Chrille, skissa fram en renodlad wakestylebräda (AVSEDD för bindnignar) som HÅLLER!

    vore fett 🙂

    Självklart! Kunde vara coolt att göra en bräda baserad helt på input från sveriges core wake crew. Optimerad för bindningar, kabel och wake kite. Styv flex och ordentligt med rocker för monsterpop, fet stance, möjligtvis kanaler i botten så man kan köra fenlöst med bra grepp, snowboardbelag i botten för bästa glid och slitstyrka på obstacles, träkärna för hållbarhet etc etc.

    Vad hade varit en bra size? Gillar själv större brädor för kabel och bindningar. Kör runt 137 x 41-42.

    /Chrille

  • hengo

    Medlem
    19 december, 2009 vid 20:04

    Låter undebart!!!

    Lite fina kanaler så man kan köra utan fenor jämt. hmm, tycker 137-139 är toppen, men det beror mycket på rocker också.

    Tror dock aldrig man ska köra samma bräda i cablen som efter ktien, i cablen vill man ju ha så mycket rocker. Blir helt enkelt fööör tungdrivet efter en kite.

    Men hur som, småå-små inbyggda fenor i kombination med kanaler i tipparna vore fan så najs för att kita med!

  • curry

    Medlem
    20 december, 2009 vid 13:13

    Fan vad nice Chrille!
    Wakestylebräda till folket tack! Jag tycker att brädans längd helt beror på brädans övriga egenskaper.

    Underground Steeze 139×42 känns till exempel stor (lagom), den har en väldigt rak outline som ger den breda tippar. Medan min LF Influence 138×42 känns betydligt mycket mindre, den har å andra sidan en rundare outline och mycket mera rocker.
    Hade jag byggt en bräda med väldigt mycket rocker och kanaler hade jag gjort den större, typ 140 minst. Om jag hade byggt en liknande steeze bräda är 137-139 en bra längd!

    mina två ören!
    Go for it.

  • wakenils

    Medlem
    20 december, 2009 vid 13:28

    vore grymt med en svensk nukeproof wakestylebräda

    något mellan influence och steeze skulle va fint i flex och storlek, lite mer rocker och styvhet än steezen men inte så mycket som cab custom, lite rundare outline än steeze för mjukare landningar men behålla den höjdtagning och pop som steezen har

    djupare kanaler än vad det är på custom, tycker inte de greppar speciellt

    kanske sätta fler inserts så man kan använda fler av skruvhålen på bindningarna för att minska påfrestningarna samt att kunna stå närmare hälsidan om man råkar vara lättviktare…

    antar att det blir träkärna och nån form av grindbase

  • curry

    Medlem
    20 december, 2009 vid 13:35

    oj, glömde det viktigaste: Inga inserts för grabhandle!

  • chrille

    Medlem
    20 december, 2009 vid 14:52
    curry;592824 wrote:
    Fan vad nice Chrille!
    Wakestylebräda till folket tack! Jag tycker att brädans längd helt beror på brädans övriga egenskaper.

    Underground Steeze 139×42 känns till exempel stor (lagom), den har en väldigt rak outline som ger den breda tippar. Medan min LF Influence 138×42 känns betydligt mycket mindre, den har å andra sidan en rundare outline och mycket mera rocker.
    Hade jag byggt en bräda med väldigt mycket rocker och kanaler hade jag gjort den större, typ 140 minst. Om jag hade byggt en liknande steeze bräda är 137-139 en bra längd!

    mina två ören!
    Go for it.

    Helt med på att outlinen och framförallt tipparnas bredd har stark inverkan på hur stor brädan känns och hur lätt den är att trycka med för pop. För bred tipp är svår att trycka ner, för smal och du får inte tillräckligt avstamp. Gäller att hitta balansen mellan brädlängd, tipbredd och rocker. Mer rocker hjälper klart till att gräva ner tippen, men gör brädan trögare.

    Vad tror ni om att ha en rocker som ligger mellan en kite och wakeboard och ge tippen en aning flex som ger mer rocker vid avstamp, men går med mindre plöj vid vanlig åkning. Hade varit fett att hitta en kombo som funkar riktigt bra till både kabel och kite.

    /C

  • kitelife

    Medlem
    21 december, 2009 vid 13:36
    Chrille;592774 wrote:
    Självklart! Kunde vara coolt att göra en bräda baserad helt på input från sveriges core wake crew. Optimerad för bindningar, kabel och wake kite. Styv flex och ordentligt med rocker för monsterpop, fet stance, möjligtvis kanaler i botten så man kan köra fenlöst med bra grepp, snowboardbelag i botten för bästa glid och slitstyrka på obstacles, träkärna för hållbarhet etc etc.

    Vad hade varit en bra size? Gillar själv större brädor för kabel och bindningar. Kör runt 137 x 41-42.

    /Chrille

    Nått sånt här kanske? men djupare kanaler som små små fasta fenor :tongue:

  • curry

    Medlem
    21 december, 2009 vid 13:54
    KiteLife;592881 wrote:
    Nått sånt här kanske? men djupare kanaler som små små fasta fenor :tongue:

    Det där är första versionen av LFs Concept DLX, som verkar lovande! concept-138.jpg

  • tom-tom

    Medlem
    21 december, 2009 vid 14:59

    Sweetness! Min första TT var en pissliten 04’a custombyggd för Curry. Samma bräda som Curry bröt benet på. 190 lång och noobee stod jag på fejjan typ var tionde meter. Men jag gjorde ett flamejobb på den som var sjukt snyggt. Nästa Tablas var ytterligare ett customjobb för Eagletech från 06 tror jag. Lite tung men så grymt skön med PTFE eller (vad det heter)-base. Jag saknar den brädan än idag.

    Nu har det varot Nobile sen 07 men ser fram mot att testa dessa kan du hajja! Go Chrille!!

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tablas is back!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.