Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tabou, Gaastra 2012

• Tabou, Gaastra 2012

Publicerad av olandersson på 4 september, 2011 vid 10:23

Hej!

Vill bara dela med mig av min julafton jag hade här i veckan, detta erbjuder Gaastra och Tabou för nästa säsong.

Hojta till på stranden så är det bara att ta en provtur.

/henrik S-65

doc svarade 13 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • olandersson

Medlem
    4 september, 2011 vid 10:26

Glömde att skriva att det är Tabou Da curve Quadster 85 och Gaastra IQ.

Med Quadster menas det att när det är stora vågor kör man 4 fenor och när det är lite mindre så kör man med 3 fenor, alltså Quad och Thruster i the same board. Smart

//H

• m3lk3r

Medlem
    4 september, 2011 vid 10:32

Okeeej, brädan rätt snygg alltså, hade passat med northsegel!

• doc

Medlem
    4 september, 2011 vid 11:09

Jag tycker quad rockar för små vågor om det inte är riktigt onshore. Då kör jag twin. På vilket sätt funkar tre fenor bättre i små vågor? Handlar det inte mer om personlig stil och smak?

• lars_k

Medlem
    4 september, 2011 vid 11:26

Najs planka o trasa. Så man plockar helt enkelt bort en bakfena och flyttar den andra till mitten, eller ersätter man båda med en större bakfena?
    Iofs öppnar ju 5 boxar upp för oändliga kombinationer av olika fenor vilket är ball!

• olandersson

Medlem
    4 september, 2011 vid 11:44

Hej!

Japp det ingår 5 fenor, till denna 2 st 9:or, 2st 16 och 1st 18.

-DOC, Brädan är tänkt att den sak seglas med de inställningarna, sen är det ju upp till var och en så klart.
    Jag kommer bara att Quadköra den till exempel. (tror jag, enkelspårig som man är :))

//H

• olandersson

Medlem
    4 september, 2011 vid 11:47

Deras förklarning på hur den ska tämjas.

• doc

Medlem
    4 september, 2011 vid 14:11

Jag hade gissat thruster i störst, quad i medium och twin i smått.

• m-c

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:05

…ändå ingen vind i sikte på flera veckor Henkeponken:grin:

/M

• ola-h

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:09

Du skojjar M C? Veckan ser ju späckad ut både för västkusten och Torö.

Snygga prylar. Intressant det där med fem boxar. Vi hade det på G på en av Simmermodellerna, men vågade inte riktigt. Du borde testa med typ 13-14 fram och 12-13, kanske upp mot 15 (i mitten) bak någon gång.

• olandersson

Medlem
    4 september, 2011 vid 19:30

Månsalonsen, jag hade liksom inte kunnat tajmat detta bättre, tro inte du kommer vara ensam på tisdag i Vils.

-Ola, tack för tipset, de får man allt prova så kan man köra där det är ännu grundare me. 🙂

• doc

Medlem
    5 september, 2011 vid 21:12
    Ola H.;668521 wrote:
    Du skojjar M C? Veckan ser ju späckad ut både för västkusten och Torö.

Snygga prylar. Intressant det där med fem boxar. Vi hade det på G på en av Simmermodellerna, men vågade inte riktigt. Du borde testa med typ 13-14 fram och 12-13, kanske upp mot 15 (i mitten) bak någon gång.

I tri- eller quadkonfiguration?

Jag kör 13+12, 11+13, 13+13 i quad. 13+15 låter sjukt mycket om du inte snackar trefenat?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tabou, Gaastra 2012

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.