• alex_

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 13:16

    Äsh, säsongen har bara börjat söderöver. att inte se isbjörnar är dåligt tecken

  • brutus

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 13:23

    ja fy fan.
    har haft bilen packad i flera veckor o tagit ut prylarna två ggr på sista tiden (förrförra helgen).
    O nu kommer snön snart.

    Hoppas på kommande veckor, sedan skiter jag i det. förra året la jag av i mitten av november, men då blåste det ju i alla fall!!!
    I år? får se hur länge jag orkar köra runt med bilen full av prylar…
    FUCK!

  • adde

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 13:57

    Ge inte upp än, det ligger ju lågtryck och väntar!!! Håll i hatten!

  • mr_johan

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 14:35

    nästa onsdag börjar det, kanske..

  • bjornen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 14:47

    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

  • anders_hoffman

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 15:01
    mr_johan wrote:
    nästa onsdag börjar det, kanske..

    Hahaha, du får min utrustning om den prognosen står sig;)

  • ian

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 15:21
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

    ja .

  • j-s

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 15:23

    Vaddå dåre!!?? A man`s got to do what a man`s got to do! 😉

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 oktober, 2006 vid 15:58

    ja det blåser fan inte mer på hösten än sommaren i stort sett verkar det som. Nästa onsdag är det väl svinkallt.
    Tomas

  • Knatte

    Gäst
    18 oktober, 2006 vid 16:04
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

    Det har väl hänt ja :laugh: Vet inte om jag känner mig som någon dåre. men lite galen är man ju isf 😉 Inga bilder dock

  • el_duderino

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:11
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

    Klart man surfat i snöfall.
    Minns december förra året då vi var ute i Kämpinge med 4.0 och kämpade mot “monstervågor” och strömmar!
    Men jag får erkänna att det va förbaskat kallt alltså! Har en bild från dagen, dock ej precis när det snöade.. men man anar att det är kallt ändå! 🙂

    Sen var det ju Mars detta året när vi var ute och körde lite i Ljunghusen… (andra bilden)
    Snöade den gången med.. fin fint.. bara vi och sälarna ute! 🙂

  • surfen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:16
    brutus wrote:
    ja fy fan.
    har haft bilen packad i flera veckor o tagit ut prylarna två ggr på sista tiden (förrförra helgen).
    O nu kommer snön snart.

    Hoppas på kommande veckor, sedan skiter jag i det. förra året la jag av i mitten av november, men då blåste det ju i alla fall!!!
    I år? får se hur länge jag orkar köra runt med bilen full av prylar…
    FUCK!
    Lastar prylarna i början av April, plockar ur dom i mitten av November. Har varit på vattnet hur mycket som helst i år, över 330 timmar. Så jag klagar inte på säsongen. Men man har väl turen på sin sida, eller är det så att man åker dit vinden är, många mil blir det men surfa får man! Kapellskär på fredag så 20mil till i bilen för lite vind, det är det värt!!!!!

  • jakob_s

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 16:29

    Ja, Vad kan man säga..1 Dag vågor är vad mitt arsle lyckats skrapa ihop…
    och den dagen var bland det sämsta jag varit med om, SO dvs vind från vänster, babords hopp “Jiippi”.. och sen på land så sätter jag den nål spetsiga fena i foten..(halkar när jag bär grejerna och sätter all tyck på brädan med fenan mot foten..

    Förra säsongen fick jag 25 vågdagar på hösten.. Körde vågor i princip varannan dag i oktober..

    fredag och lördag kommer nog att gå att surfa..men jag skiter nog i det.. byigt, Babord hopp (om det nu blir några vågor) i kombination med 0 gradig luft är faan inte värd det..

    Vindsurfing är en Jävla själsdödande hobby om ni frågar mig…
    Det är bara när man får sin fix man mår riktigt bra… allt annat som man tidigare tyckte va kul har som bleknat bort..man sitter som en jävla zombie och spanar prognoser 2-3 timmar / dag.. Man ställer livet efter när prognoserna uppdateras..Man avböjer festligheter och sociala tillställningar för att det “kanske eventuellt kan blåsa dagen efter”

    Speciellt jobbigt är det att man hadde så jävla höga ambitioner inför hösten.. Både det ena och det andra skulle man ju ladda i höstvågorna..

    funderar helt seriöst på att sälja allt man äger i surfväg och försöka hitta nått annat..

  • bjornen

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:11
    Knatte wrote:
    Bjornen wrote:
    Är det någon som på fullaste allvar har vindsurfat i snöfall, kanske någon som har lite bilder ? Borde finnas någon “dåre” här på konfen…

    Det har väl hänt ja :laugh: Vet inte om jag känner mig som någon dåre. men lite galen är man ju isf 😉 Inga bilder dock

    Imponerande ! Har man rätt urustning så. Det gammla klassikern “det finns inga dåliga…” Faktum är att det kan vara ganska trevligt med “dåligt” väder när man har bra utrustning. Då menar jag inte bara när man vindsurfar.

  • calle_b

    Medlem
    18 oktober, 2006 vid 18:17

    Även jag har seglat i snö… Dubbla våtdräkter, mössa och vantar, samt våtskor och stumpor. Vart svettigt. Inga radikala förhållanden dock, platt som en bordskiva och 5.3.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.