• Publicerad av yeeah på 30 september, 2008 vid 08:09

    Tjena grabbar
    ville bara tacka er som hjälpte mig i JP i söndags, Topy, Danneee mfl..
    Ligger fortfarande på sjukhuset men får röra mig, ev hemfärd ikväll.
    Fick fraktur på 3 kotor. Hade troligen en jävla tur att det inte blev värre.

    Dock så är det slutkitat för iår, men vi ses nästa år!
    /Jakob

    topy svarade 15 år, 8 månader sedan 18 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • nic

    Medlem
    30 september, 2008 vid 08:16

    Vad hände?

    nic

  • neven

    Medlem
    30 september, 2008 vid 08:35

    Uj. låter inte trevligt! Krya på dig.

    Nån som kan berätta vad som hände?

  • henkeh

    Medlem
    30 september, 2008 vid 09:41

    Hej Jakob!

    Tråkigt att höra att det gick så illa… Hoppas du snart är bra igen, tur det snart är för kallt för kite ändå…

    /Henrik

  • skejtar_henke

    Medlem
    30 september, 2008 vid 09:57

    ojoj då…. Krya på dig. Aldrig kul med skador. Det vet jag ;(

    Vill du ha tips på bra aktiviteter när du är sjuk så kan jag ge lite bra tips.

  • danneee

    Medlem
    30 september, 2008 vid 10:11

    Hej Jakob,

    Trist… Hoppas du repar dig snart, får väl dricka öl när du repat dig lite mera, kanske en balkongbastu…

    Såg inte vad som hände men enligt Jakob själv hoppade han och fick rotation i upphoppet. Försökte häva rotationen genom att köra ned kiten i powerzone men tokade till det och satte kiten i vattnet med fritt fall på 3-4m som följd… Detta var i JP med ca 10cm djupt vatten, han satte sig rakt ner på ändan (tydligen inte svanskotan).

    / Danne

  • hengo

    Medlem
    30 september, 2008 vid 11:40

    @Danneee 503801 wrote:

    Hej Jakob,

    Trist… Hoppas du repar dig snart, får väl dricka öl när du repat dig lite mera, kanske en balkongbastu…

    Såg inte vad som hände men enligt Jakob själv hoppade han och fick rotation i upphoppet. Försökte häva rotationen genom att köra ned kiten i powerzone men tokade till det och satte kiten i vattnet med fritt fall på 3-4m som följd… Detta var i JP med ca 10cm djupt vatten, han satte sig rakt ner på ändan (tydligen inte svanskotan).

    / Danne

    AJ!!
    krya på dig och fortsätt kötta!

    grunt vatten e fan farligt, synd bara att det är så platt å fint…

  • dannep

    Medlem
    30 september, 2008 vid 11:49
    yeeah;503766 wrote:
    Tjena grabbar
    ville bara tacka er som hjälpte mig i JP i söndags, Topy, Danneee mfl..
    Ligger fortfarande på sjukhuset men får röra mig, ev hemfärd ikväll.
    Fick fraktur på 3 kotor. Hade troligen en jävla tur att det inte blev värre.

    Dock så är det slutkitat för iår, men vi ses nästa år!
    /Jakob

    Oj, vad tråkigt, vad hände?

    Krya på dig!

  • mania

    Medlem
    30 september, 2008 vid 14:29
    Quote:
    Såg inte vad som hände men enligt Jakob själv hoppade han och fick rotation i upphoppet. Försökte häva rotationen genom att köra ned kiten i powerzone men tokade till det och satte kiten i vattnet med fritt fall på 3-4m som följd… Detta var i JP med ca 10cm djupt vatten, han satte sig rakt ner på ändan (tydligen inte svanskotan).

    ……..^…..

  • gh0st

    Medlem
    30 september, 2008 vid 14:51

    kotfrakturer suger. Hoppas du läker snabbt!

  • mjersen

    Medlem
    30 september, 2008 vid 18:06

    ajfan.. inte kul när sånt händer. Man ska ha respekt för grunt vatten, va en norsk kitare som bröt nacken efter en misslyckad frontmobe för nått år sen.

  • skotten

    Medlem
    30 september, 2008 vid 18:23

    brutal man… holy crap… get well soon, you can hold a camera for us anytime until you are better : )

  • gadget

    Medlem
    30 september, 2008 vid 19:29

    Fäen Jakob!
    Provade att ringa från skyddat nummer så du inte skulle se att det var jag men du svarade inte ändå men nu fattar jag varför… :frown:
    Säg bara till vilket ditt favoritgodis är så kommer jag och Anki och kelar med dig…

    Ring mig gärna när du får tid och krya på dig…

  • marh

    Medlem
    30 september, 2008 vid 19:34

    Krya på dig Jakob!

  • wibban

    Medlem
    30 september, 2008 vid 21:41

    Trist…
    Ta det lugnt och träna upp ryggen ordentligt innan du sätter igång med nya äventyr nu… jäkligt lurigt med ryggproblem och fraktur på kotorna låter inte bra… Har du skadat diskarna så kan de läka igen men det är ändå värt att lägga lite extra energi på att bygga upp musklerna i rygg och mage efter en sådan smäll.
    God återhämtning
    /Magnus

  • johan_a83

    Medlem
    1 oktober, 2008 vid 12:20

    Jäkligt trist,,, Landade på liknande sätt på snowboard för några årsedan, och fick fraktur på L1 och L2 kotorna, jag skulle vilja säga att jag är mer eller mindre helt återställd efter detta och kan göra vad jag vill, jag började dock gå till en kiropraktor efter 2 år och det gjorde en jävla skillnad, det blev nästan som nytt.

    Även om det många gånger är segt med rehab och stabiliserande korsette (om du nu fått sådan) så kämpa på för det är värt det,

    Beklagar än en gån det som hände.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.