Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack DrakGlenn!

• Tack DrakGlenn!

Publicerad av vinta_kestrel på 8 juni, 2004 vid 07:08

Jag kom i dryga 45 knop (måste vara nytt rekord med vågis wink.gif) och kände att jag ville njuta av den goa farten så länge det varade. Hade Ola Bjäreborn snett ovanför mig och ville ”vinna”. Kom över sandbanken i Petersvik/Torhamn och visste ungefär hur grunt det var (typ 40cm. Körde 24cm fena så det var ju lugnt smile.gif). Men sand är ju lugnt att köra fast i, det gör bara lite ont när man landar efter kastfallet som blir.
    Så ser jag en massa mörka fläckar, tång eller sten, det finns bäge delar här… Jag chansar. Kör lite slalom mellan dom. Så kommer det en mörk fläck jag omöjligt kan väja för – jag drar över och håller för ögonen. ”Plopp” (inte pang) låter det och jag åker i vattnet. Jepp, DrakGlenn’s mutter höll vad den lovade – mutter och skruv är borta, fenan hel (så när som på ett jack som måste lagas) och framför allt är fenboxen hel – jag träffade mitt på fenan och i den farten jag drog på så kunde värre saker ha hänt. Eftersom fenan hade en liten cutout i basen så slog den tyvärr i bakom fenboxen när fenan fälldes bakåt, så den slog upp gelcoaten och lite glasfiber. Inget värre (som hål) alltså. Ska bara smeta ut lite epoxi i ytskadan så är det bra igen.

Så tusen tack DrakGlenn! Muttern höll verkligen för vad den lovade. Jag körde med din 2mm’s variant och har inte som KongoLasse wink.gif dragit åt så att den vikit sig i boxen – muttern funkar perfekt! Sen att den dessutom underlättar i och urtagning av fenan är bara en bonus. Se nu till att patentera den och få fentillverkarna/brädtillverkarna att köpa din variant.

drakglenn svarade 20 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • basse

Medlem
    8 juni, 2004 vid 08:19

Coolt att det funka!!

• lars_k

Medlem
    8 juni, 2004 vid 08:23

Man måste ju för faen dra åt så det inte glappar!
    /Kongo

wink.gif

• vinta_kestrel

Medlem
    8 juni, 2004 vid 09:03

Du är för stark för ditt eget bästa wink.gif
    Min glappar inte med 2mm’aren. Men så kör jag en Starboard och de glappar inte wink.gif

• drakglenn

Medlem
    8 juni, 2004 vid 10:14

Svar till:

Jag kom i dryga 45 knop (måste vara nytt rekord med vågis wink.gif) och kände att jag ville njuta av den goa farten så länge det varade. Hade Ola Bjäreborn snett ovanför mig och ville ”vinna”. Kom över sandbanken i Petersvik/Torhamn och visste ungefär hur grunt det var (typ 40cm. Körde 24cm fena så det var ju lugnt smile.gif). Men sand är ju lugnt att köra fast i, det gör bara lite ont när man landar efter kastfallet som blir.
    Så ser jag en massa mörka fläckar, tång eller sten, det finns bäge delar här… Jag chansar. Kör lite slalom mellan dom. Så kommer det en mörk fläck jag omöjligt kan väja för – jag drar över och håller för ögonen. ”Plopp” (inte pang) låter det och jag åker i vattnet. Jepp, DrakGlenn’s mutter höll vad den lovade – mutter och skruv är borta, fenan hel (så när som på ett jack som måste lagas) och framför allt är fenboxen hel – jag träffade mitt på fenan och i den farten jag drog på så kunde värre saker ha hänt. Eftersom fenan hade en liten cutout i basen så slog den tyvärr i bakom fenboxen när fenan fälldes bakåt, så den slog upp gelcoaten och lite glasfiber. Inget värre (som hål) alltså. Ska bara smeta ut lite epoxi i ytskadan så är det bra igen.

Så tusen tack DrakGlenn! Muttern höll verkligen för vad den lovade. Jag körde med din 2mm’s variant och har inte som KongoLasse wink.gif dragit åt så att den vikit sig i boxen – muttern funkar perfekt! Sen att den dessutom underlättar i och urtagning av fenan är bara en bonus. Se nu till att patentera den och få fentillverkarna/brädtillverkarna att köpa din variant.

[/ QUOTE ]

GOTT ATT HÖRA!!!!! laugh.gif laugh.gif

Verkligen kul att någon har tagit sig ann ett fullskaligt test…. grin.gif
    Skönt att höra att du klarade dig undan värre problem

Hör av dig så får du en ny bricka, låt oss kalla det garanti……

Det gick iväg ett 50-tal brickor, har inte lagt ut dem på Säljes forumet för att helt enkelt inte uppfattas som en pengagirig typ, hade delat ut dem gratis om jag haft möjlighet/tid

Polarna som har brickor är jäkligt nöjda, måste nog stäcka på mig och säga att uppfinningen fungerar perfekt!

För de som undrar vad vi pratar om:

http://www.keyframe-animation.com/wind/usqlock.avi

(Lars-K, du får lära dig att slappna av lite grin.gif vi syns i vågen….)

//Glenn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack DrakGlenn!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.