Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack till polisen (flyttade båten)

• Tack till polisen (flyttade båten)

Publicerad av zurfman på 23 september, 2009 vid 20:54

Tack till polisen som flyttade båten några hundra meter ut från Österskär så jag kunde få en grym vindsurfing från 9.30-11. Bästa på länge (ganska jämn vind också!!! kring 10 m/s) Sen blev det byigare men okej ändå….

De bevakade väl utfarterna från Åkersberga och Svinninge Marina efter rånet.

Då täckte de ju av Margretelunds-viken också efter de flyttat båten (antagligen drog de väl iväg från Arninge norrut med bil innan polisen kom, inte satsar de väl på att röra sig till fots i Skavslöten vid 8-snåret, o inte heller att dra in genom stan i rusnings-trafik)

Men surfet var en härlig kick efter gårdagens total-punka i vinden!

stefanlindmark svarade 15 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • stefanlindmark

Medlem
    23 september, 2009 vid 22:07

Vilken båt? Släpade de ut Rödlöga ut på fjärden eller?

Mina armar håller förresten inte med om totalpunka.
    Drog flera pers på kvällen, men vinden kom rätt sent. Bäst blev det vid skymningen. Sedan bråkade det på mycket mer än jag kunnat hantera.

• stefanlindmark

Medlem
    23 september, 2009 vid 22:07

Vilken båt? Släpade de ut Rödlöga ut på fjärden eller?

Mina armar håller förresten inte med om totalpunka.
    Drog flera pers på kvällen, men vinden kom rätt sent. Bäst blev det vid skymningen. Sedan bråkade det på mycket mer än jag kunnat hantera.

• zurfman

Medlem
    24 september, 2009 vid 21:15

Polisbåten stod mitt i viken ungefär där vi brukar köra på västligt o ostligt.
    Hade kunnat runda den men det underlättade helt klart att de flyttade sig längre bort från Österskär.

• stefanlindmark

Medlem
    24 september, 2009 vid 21:19

Kanske inte rätt dag att köra rakt mot och vråla ”styrbord” 😉

Men där kan de gärna få stå och håva in getingarna till vattenskotrar sommartid!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tack till polisen (flyttade båten)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.