Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Takoon i Sverige?
-
Takoon i Sverige?
Publicerad av davids på 10 november, 2003 vid 22:18Från vem kan man köpa Takoon i Sverige? Nån som vill uttala sig om deras kites. Jag är nybörjare men kan åka fram och tillbaka och ska lära ta höjd ordentligt och hoppa, vill ha en drake att växa i till nästa säsong, kommer bli mycket kite då. Tror Skoop 3 verkar nice
gangsta_erik svarade 21 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 22 Svar -
22 Svar
-
håll dig du till skidor eller snowboard eller vad det nu är du höll på med. kite är för men som kan hantera ordentliga krafter och tämja naturen.
el gustavo
-
Om du inte vet det så kan du klicka på ändra knappen, så blir det rätt direkt.
-
men då måste man logga in och jag är rädd för att registrera mig och få en massa pervo mail från skumma kitebrudar som inte kan hålla sina dirty hands off me…
-
Kolla med Megascene det är tydligen de som har rätten att importera
-
Hallojsan!
Det är tydligen den norska distributören som ska sköta distributionen i Sverige. Kolla på takoons hemsida för info om vem norrmannen är. Annars kolla med Michel på kiteshoppen.nu.
Själv tycker jag att Takoon (Skoop2) är jätte bra och bättre än de flesta kitsen på marknaden. Jag fick köra Skoop3 lite i somras och den var ännu bättre och inte minst tåligare vad gäller materialet.
Skriv en rad till Rambo han har kört den mer än vad jag har.
Ciao, -
El gustavo jag tror jag spöar skiten ur dig i både kite, skidor och snowboard så stfu..
-
haha, du jag har åkt brantare korridorer än du drömmer mardrömmar om och plöjer lugnt fram med kiten i orkan så gå och lägg dig lilla vän innan jag klampar över till dig och tufsar till dig.
el mariachi
-
OK så du åker skidor i korridorer du? Vi andra skidåkare åker i couloirer på berg. Och jag kan garantera att du inte åkte brantare än jag. Nämn några ”korridorer” som du har åkte då, ”väggen” i sälen räknas inte
.. nää trodde inte det heller
-
hahaha ojoj testosteronpojkar ta det lilla lugna. Hjätattacken nära nu…
-
väggen körde jag när jag var 9år. baklänges, utan twintips.
ja hrm, asså har sen typ kört några stentuffa åk i Österrike på hrmm typ hemligt ställe där vill inte avslöja världens bästa åk men det är typ grymt brant
och stoora klippor.
rädd att säger jag var ska macho-du dit och åka och sen är det slut. och det vill vi ju inte
har du säsongat tidigare då?
-
Svenska importen gick till danmark eftersom Takoon Int har ett worldwide distrubution agreement med Bic Int. och takoon inte ville att Megascene skulle ha hand om det…
Däremot har jag hand om ett svenskt team, det finns kanske en o annan kite över när kitarna kommer i jan/feb nästa år…
-
Ha ha det var länge sen jag skrattat så mkt som när jag läste denna tråd.
Sitta här å skryta om vilka j*la korridorer man kört…… var försvann känslan….
Om ni nu är så extrema så ni kört fortare och brantare än alla andra låt då er åkning tala för er själva istället för sitta här å verka stenhårda…
En eloge till rambo som svara på frågan
Ride on Live in Peace å kör vad fan du vill å kör hur brant du vill å kör hur fort du vill men framförallt….
Ha kul
Freddan
Logga in för att svara.