• Tanka ur GPS?

Publicerad av dala-lama på 19 augusti, 2007 vid 10:58

Har problem med att få ur de data som finns sparat i min Gps.
    När jag klickar på download all under Gps menyn så hörs ett litet pip i min foretrex 201
    men sen händer ingenting.
    Ska säjas att det är första gången som jag ska utföra denna till synes enkla handling.
    Är helt hopplös på datorer men med hjälp av speedmanualen så har det gått som en dans fram tills nu.

Måste gpsen va inställd på nån särskild sida…….
    Det är ingen ide att jag ställer den ena mer korkade frågor……

HJÄLP :confused2:

Per

dala-lama svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • marden

Medlem
    19 augusti, 2007 vid 12:55

har för mig att jag hadde samma problem i början och ända sättet jag fick det att funka va att istället för att välja download all köra med download tracks.
    men efter den datoren rasa så funka ”all” på min nya dator

• jester

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 06:17

Jag tror snarare att du har problem med hårdvaran. Låter som om det inte är 100% kontakt. Har själv ingen Foretrex, men se till att kontakterna inte har oxiderat samt se till att trycka i kabeln ordentligt.

• dala-lama

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 09:37

Provade som Jester föreslog att göra ren kontaktytor och kollade att sladden satt i ordentligt.
    Men det verkade inte vara problemet, för det hördes samma lilla pipsignal som förut.
    Däremot såg jag ett litet fönster poppa upp i GPSen där det stod att överföringen var klar?
    Kan GPSen va fel inställd, eller är det nåt i GPSar som inte lirar?

• marden

Medlem
    20 augusti, 2007 vid 14:05

låter som exakt samma fel som jag hadde i tidernas begynelse och som sakt det gick lika bra med download traks som ligger under download all.
    men i o med att det löste sig när jag skaffa nu dator så borde problemet ligga i mjukvaran på burken
    prova att ominstalera alla prgram som har me gpsar att göra.

• dala-lama

Medlem
    21 augusti, 2007 vid 12:24

Trail and error!
    Då fick man lära sej den hårda vägen att det är bra att lära sej saker själv o tex läsa tråkiga instruktioner istället för att bara chansa på att det funkar säkert!
    Körde 32,6 på displayen på Fituna i torsdags men ser man på när man för första gången ska försöka föra över sina inspelade runns till datorn då visar det sej att inspelningen va avstängd.
    You win some, you lose some, behöver iallafall inte sitta o leta fel på datorn längre och har lärt mej en hel del om både dator o GPSar!
    Oh jäklar nästa gång det blåser Vilket det ju för övrigt gör nu då ska det bli åka av!
    Så kära RTK får vänta ett tag till på mina filer som ju då tyvärr ännu inte existerar.
    Så fick man skämmas igen
    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.