Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › Tarifa Jul/Aug, vad tar man med??
-
Tarifa Jul/Aug, vad tar man med??
Publicerad av surfmas på 18 juni, 2006 vid 08:47tjena,
Ska till Tarifa 15/7 – 5/8 och funderar på vad man skall dra med. Tänkte kanske ta JP FSW 84 och 4.2, 4.7, 5.6.
Är det någon som har erfarenhet av Tarifa under denna årstid??
Tacksam för svar!
/Magnusmillo svarade 18 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Det beror alldeles på! Jag hade tagit färjan över sundet till marocco istället! Tarifa e tyvärr inte så vindsäkert längre. Om det blåser levante så behöver du mycket mindre prylar och blåser det poninte så behöver du större prylar. Sen finns det ju inga direkta vågor heller så det är tokchoppigt när det blåser 25 ms! Jag kommer aldrig att åka dit igen. Men det e en skön stad och trevliga människor men som sagt inget du går igång på surfmässigt!!
MVH
Henkan
-
Hejsan!
Måste ju säga att jag inte riktigt håller med. Som alla ställen i världen kan man ha otur. Under samma period förra året var jag i Marocko i en månad med endast tre vettiga surfdagar!
Vill man veta vindstatisiken för området och tiden kan man gå in på windguru. Det stämmer hyffsat. Man brukar få lägga på lite mer än vad som står där!
3,7 är nog rätt bra som minstasegel. Resten blir nog supert! 60km västerut finns Canos de meca. Blåser det poniente, brukar det hålla i sig i ca fem dagar. Efter ett par dagar brukar det rulla in goa vågor i Canos. Blåser det för mycket i Tarifa och man vill ha plattvatten, kan man åka till Bolonia, som ligger strax väster om Dunas.
Tarifa har en nackdel, och det är att det är dyrt att bo. Annars är det allmänt bra stämning, och man skall inte vara rädd att kommunicera med locals!
Gå in och läs mer på ww.gwc.se kolla in resor.
/Kate -
ok …Både bra och mindre bra besked.
Tack så mkt för tipsen, det är det låter som att man får räkna med att köra runt en del. Kom gärna med fler spottips om det är någon som har!
/Magnus -
Jag delar rum med 2 Italienska brudar pa ett hostel mitt i stan-betalar bara 24euro per natt helt ok…..
Logga in för att svara.