Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tarifa med hund är det möjligt?

• Tarifa med hund är det möjligt?

Publicerad av reklem på 8 mars, 2007 vid 08:08

En kanske något udda fråga, men är det någon som vet om hundar är tillåtna på stränderna kring Tarifa? Eller råder det totalförbud där nere?

När jag ändå skriver. Har läst och förstått att det kan blåsa en del i Tarifa kring juni och juli, men räcker ett quiver med en 13 och en 9:a eller är det så gott som ett måste att ha med sig något mindre?

Och sedan kan man ju se på bilderna från Tarifa att det ser tjockt ut med kites. Är det en illusion eller är det till och med så pass mycket folk att man knappt kan pumpa sin kite utan att rulla ut den över några solbadare? Finns det kanske några mindre kända spots längs kusten dit man kan ta sig och där det är lite mindre folk? Snackar om sagt juni och juli här.

Hepp…

reklem svarade 18 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jezaja

Medlem
    8 mars, 2007 vid 10:21

@Reklem 368843 wrote:

En kanske något udda fråga, men är det någon som vet om hundar är tillåtna på stränderna kring Tarifa? Eller råder det totalförbud där nere?

När jag ändå skriver. Har läst och förstått att det kan blåsa en del i Tarifa kring juni och juli, men räcker ett quiver med en 13 och en 9:a eller är det så gott som ett måste att ha med sig något mindre?

Och sedan kan man ju se på bilderna från Tarifa att det ser tjockt ut med kites. Är det en illusion eller är det till och med så pass mycket folk att man knappt kan pumpa sin kite utan att rulla ut den över några solbadare? Finns det kanske några mindre kända spots längs kusten dit man kan ta sig och där det är lite mindre folk? Snackar om sagt juni och juli här.

Hepp…

Johan på Chohoo.com har nog koll så snacka med honom.
    Enligt uppgift så ska juni vara lite folk iaf och vindarna vara helt okay. Tittar man på vindhistoriken så är nog inte minsta kitesen så användbara men där syns ju inte bris etc.
    Jag ska sticka dit i mitten av juni med 12a, 7a och 10a C-kite.

• nic

Medlem
    8 mars, 2007 vid 10:46

För några år sedan var det inget problem med hund på stranden.

juni-juli är knökat fast inte av solbadare utan av andra kitare. Dessutom har du minst ett obligatorisk bilinbrott att se fram emot.

Du behöver ingen mindre kite om du har bil dock. Blåser det pung i tarifa åker antingen åt ena eller andra hållet högst 5 mil så har du halva vindstyrkan.

Se till att skaffa någon local du kan få tips av, går bra att snacka i någon affär tex.

Annars i korthet:
    – God marokansk mat,
    – sjyst att äta riktig frukost ute hos de där nordeuroperna om de är kvar.
    – finns sjyst mexicansk restaurang me
    – helt ok priser på boende i lågsäsong (gäller tyvär inte juni-juli)
    – bra att man själv kan välja vindstyrka genom att flytta på sig
    – synd att det är en inlärningströskel innan man förstår hur vädret fungerar

Ha det gött,
    nic

• reklem

Medlem
    8 mars, 2007 vid 11:32

Tack för svar!

Ska lobba här hemma för en resa till Tarifa. Ursprungliga planen var att för tredje året i rad åka och vågsurfa strax norr om Biarritz, men när vi båda har sex till sju veckors semester i sommar (hoppas att jag räknat rätt annars blir jag grymt besviken) så tänkte jag att man kunde göra en ordentlig roadtrip när man ändå var på gång. Jag får la bara skaffa ett sånt där låssas larm till bussen eftersom jag inte har råd att montera in ett riktigt. Lurar kanske alltid någon. Men, men får se vad som händer. Det hela kanske slutar med en tripp till Danmark istället i kombination med en chartervecka till något passande ställe. Annars någon som har campat där nere? Ska ju finnas några ställen att välja på, men kanske någon är att föredra?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Tarifa med hund är det möjligt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.