Taggad: 

• soundwave

Medlem
    24 september, 2006 vid 06:54

Den roligaste formula tävlingen var den i Båstad efterssom jag hittade layline på slören för första gången. Karlstad var bäst arrangerad…

• surfsession

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 11:24

Då vinner Karlstad klassen bäst arrangerad tävling 2006 …

Alla röster föll på Karlstad 🙂

Vad tycker ni som inte röstade?:)

• jesper_b

Medlem
    1 november, 2006 vid 13:29

Jag tycker alla tävlingar var skitroliga i år. Bra arrangemang och fina förhållanden. Alla var roliga på olika sätt. Karlstad för sina fina arrangemang och taktiskt krävande förhållanden. Båstad för att det ochså var fina arrangemang, SM och för att Ulf faktiskt tog mig i slutändan (jag seglade visserligen otroligt kasst sista dagen). Halmstad för vågorna. Riktigt kul på undanvinden, blev ju nästan vågsegling. Dessutom tog jag Ulf flera ggr på mållinjen trots hans speed. Göteborg för att det faktiskt gick att genomföra ett gäng race trots instabila vindar och för en riktigt kul kväll på stan. Det var dessutom ett gäng nya eller halvnya göteborgare med – Formula tycks återigen vara på gång i göteborgstrakten!

Sammanfattningsvis en riktigt kul formulasäsong trots enbart 4 regattor i årets kupp. Jag hoppas det går att få till ännu en regatta 2007. Kul också att det var hyfsat öppet vem som skulle ta hem totalsegern i kuppen. Det blev, som vanligt Robban, men han var lite mer pressad i år av Jimmy och Per.

Extra kul var det kanske som Stockholmare då det var så pass många med i mellansvenska kuppen och på våra spontana tisdagsträningar på Baggen. Känns som Formula är mer på G än på flera år här hemma. Extra kul var det väl personligen för att jag kom väldigt överraskande bra i kuppens slutresultat. Hajar inte riktigt hur det gick till.

Nu är det bara att fila på fenorna och vila sig i form med vågsegling och surfing till nästa års stenhårda prestigefyllda svenska kupp!

/Jesper B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.