• Tävling 2011

    Publicerad av mattias-j på 23 december, 2010 vid 15:31

    Då var det dax att börja träna inför 2011! Hade tänkt föreslå en tävling i formatet “Evaluated Ranking”. Då måste man vara alert hela året, och dessutom se till att posta!!! Det finns ju vissa som skulle hamnat högre på rankingen om de bara postat alla sessions. Mitt och Micke Ö´s bolag sponsrar med de första 1000 riksdalerna.
    De olika kategorierna för priser kommer senare.
    Naturligtvis är det öppet för alla återförsäljare i branschen att vara med och sponsra med priser/pengar!

    Ser man till årets resultat så är det blandat med landsdelar i toppen. Det betyder att man inte alltid måste jaga Haga, för det är ju inte prognos där varje månad….

    Tävlingen döps försiktigt till KING OF SWEDEN

    God Jul :santa:

    mattias-j svarade 13 år, 2 månader sedan 24 Medlemmar · 52 Svar
  • 52 Svar
  • surfan

    Medlem
    23 december, 2010 vid 16:34

    coolt göttis!!! och Taljegårdens Bygg o måleri Ab sponsrar med 1000 oxo !!!!!

  • thomas-althin

    Medlem
    23 december, 2010 vid 16:39

    Härligt Mattias!

  • marcus

    Medlem
    23 december, 2010 vid 16:44

    Mycket bra innitiativ Mattias.
    Mitt o min kollega Henriks bolag C3C går in och sponsrar med ytterligare
    1000 riksdaler.

  • tobhed

    Medlem
    23 december, 2010 vid 18:21

    Fett, jag är fattig så jag kommer göra allt jag kan för att sno åt mig pengarna. Julkram till dig Mattias

  • swe117

    Medlem
    23 december, 2010 vid 21:27

    Jäkla kul idé Mattias! Sällar mig till Tobias och får hålla lite hårdare i plånkan nästa år, men lovar jobba för ett bidrag. Jul & Nyårs kram till alla speedos:wink:

  • lasso

    Medlem
    24 december, 2010 vid 07:30

    Jättefin idé Mattias!

  • badjanne

    Medlem
    24 december, 2010 vid 09:17

    Vilken kanonide!:santa:
    Tänk om alla som deltar kan bidra till prisbordet.
    Företagen vi jobbar på kan väl skänka en pryl.
    Vem minns inte prisbordet på Haga när vi körde första SWE-NED landskampen.
    Tom Badjanne fick pris.

    God jul till alla snälla speedare.
    Snön lyser vit på biltaken.
    Endast tomten Jan e vaken.
    Snart börjar han frysa om baken
    Och bakom “God Jul” så ….. …..

  • speedan

    Medlem
    24 december, 2010 vid 11:54

    Mycket bra förslag hoppas jag kan vara´på vattnet mer i år:laugh:

  • mattias-j

    Medlem
    24 december, 2010 vid 20:09

    Kategorier: Självklart average, sen 500 m eftersom det är den officiella världsrekorddistansen. Sen tycker jag alpha ska vara med, för att “riktiga” seglare ska kunna vara med och vinna. Inte bara start och stopp experterna som inte satt en gipp sen 1984 :grin:. Eventuellt ska man också främja windsurfing som den är tänkt och ta med 1 timman. Vad tycker övriga sponsorer? Avg, 500m och alpha tycker jag är självklara….

  • kinabalu

    Medlem
    25 december, 2010 vid 11:40

    Mycket bra initiativ! Kul om även alpha kommer med, så kan vi vanliga dödliga vara med och fightas om topplaceringarna… 😉

  • speedan

    Medlem
    25 december, 2010 vid 16:31

    Självklart alpha skall vara med för oss som lyckas gippa:wink:och 500 och 1 timman också!:laugh:

  • andersbq

    Medlem
    26 december, 2010 vid 07:55

    Vi hade en hyggligt lång tråd förra året på GPSSS forum huruvida man ska få 2-3 månaders discards.
    (de som vinner är ofta de som bor/åker till länder på södra halvklotet)
    Vi kom fram til att det bara var en “fun-ranking”. Därför behöll man 12 månader.
    Synpunkter på detta?

  • mattias-j

    Medlem
    26 december, 2010 vid 11:46

    Jag bad om en ny funktion på evaluated ranking. Man kommer kunna använda bara reslutat seglat på nationella vatten. På så sätt kommer poängen att räknas mot svenska seglare på svenskt vatten. Och för att inte alla ska skolka från skola och jobb, så är det väl rimligt att de bästa 7 månaderna av 12 räknas. Efter moget övervägande så är det average, alpha och 1 timman som blir de olika grenarna. Dessa är de mest GPS`iga, och ett önskemål från GP3S. Det blir pris för varje gren, men den verklige kungen blir den som hamnar högst när man räknat ihop alla tre. Då blir det en riktig windsurfare som vinner :grin:.
    Som det ser ut nu med 3 sponsorer á 1000:-(3000:-), så blir fördelningen 1000:- för vinst avg, 500:- för alpha, 500:- för timman och 1000:- för totalen. Detta kommer att ökas på procentuellt för varje ny sponsor.

    Det här kommer bli riktigt kul!!!

  • mackee

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 09:14

    tycker ni är lite snåla emanuelssons byggservice bidrar med 1500:-

  • mick

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 09:57

    Born Studios bidrar gärna med design och tillverkning av en unik speedmässig vandringspokal. (Så att vinnaren slipper pryda hyllan med plastiga dussinpokaler.) Till underkategorierna fixar vi fint inramade diplom. Snyggt som satan skall det vara så att äran späds på. Hur låter det?

    Mvh Mick

    PS. Skall verkligen inte den officiella WR-distansen 500 vara med?

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.