Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling i Apelviken – åk till Lejet…

  • Tävling i Apelviken – åk till Lejet…

    Publicerad av s på 30 augusti, 2007 vid 07:12

    Ja, eller någon annanstans!
    Om ni inte ska tävla alltså!

    Vid västlig vind kommer troligen domartorn med start etc flyttas uppåt i vind, upp mot Johns Place eller till och med längre norrut. Så då kommer tävlingarna blocka stor del av viken.

    Förra året hade vi problem med att det var massa seglare överallt, de flesta visste i och för sig inte om att det var tävling. I år kommer vi sätta upp skyltar på stranden vid både norra och södra parkeringen som uppmanar folk att segla någon annanstans eller i alla fall inte inne i tävlingsområdet.

    Detta är både för att inte störa tävlingen men också för er egen säkerhet!
    I år kommer det seglas både Wave/Freestyle samt Slalom. Så vattnet kommer vara fullt av laddande seglare som inte har så mycket annat fokus än att hoppa högst och segla snabbast – en ensam liten seglare liggande i vattnet kan lätt bli översegled i detta sammanhang…

    /Staffan

    tdk svarade 16 år, 8 månader sedan 14 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • luwa1111

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 07:51

    Ungefär som du gjorde i Klittmöller i våras:confused2:

  • s

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 14:46

    @Luwa1111 409965 wrote:

    Ungefär som du gjorde i Klittmöller i våras:confused2:

    Du menar då de hade dansk vågtävling?

    Jag seglade alltid in i området då AP-flaggan var uppe, då är det ju uppskjuten tävling. Sen var det inte alltid jag hann ut då de galna danskarna satte igång igen… Vilket resulterade i ett långt danskt finger 😉

    /Staffan

  • challq

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 14:52

    Hur är förhållandena i Läjet i helgen då? :smirk:
    Har aldrig seglat där. 🙂

  • s

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 15:42

    @challq 410082 wrote:

    Hur är förhållandena i Läjet i helgen då? :smirk:
    Har aldrig seglat där. 🙂

    Knähögt i Lejet är väl ett vedertaget begrepp numera? :tongue:
    Om man däremot frågar Lars K är det nog logo 😀

    /Staffan

  • surfmeister

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 16:33

    Hur länge pågår tävlingarna på söndag?

  • lars_k

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 17:28

    @S.. 410104 wrote:

    Om man däremot frågar Lars K är det nog logo 😀
    /Staffan

    Det är alltid loggo där jag seglar. Är det inte det väljer jag hellre ett annat spot! 😉

  • jonatan

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 19:20

    @Lars_K 410139 wrote:

    Det är alltid loggo där jag seglar. Är det inte det väljer jag hellre ett annat spot! 😉

    Nja, jag tycker allt det är mast (med Lars_K-mått) rätt ofta också. Men det kanske är då JAG är ute? :p

  • lars_k

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 19:34

    Jag menade MINST loggo. Självfallet.

  • nlc

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 19:42

    Logohögt – är det när vågorna är så stora att de sköljer över grafiken på brädan eller? :crazy:

  • lars_k

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:06

    Logohögt är ett oerhört bra mått. Just pga att det är så väldigt diffust… 😉

  • frippe75

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:11

    @S.. 410079 wrote:

    Du menar då de hade dansk vågtävling?

    Jag seglade alltid in i området då AP-flaggan var uppe, då är det ju uppskjuten tävling. Sen var det inte alltid jag hann ut då de galna danskarna satte igång igen… Vilket resulterade i ett långt danskt finger 😉

    /Staffan

    Skönt att någon hann före mig.. Jag vill minnas att jag såg staffan ett par gånger på “fel ställe” haha…

  • thomme

    Medlem
    30 augusti, 2007 vid 20:37

    @NLC 410194 wrote:

    Logohögt – är det när vågorna är så stora att de sköljer över grafiken på brädan eller? :crazy:

    – Mitt i prick –

  • surfslusken

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 05:22

    @S.. 410079 wrote:

    Du menar då de hade dansk vågtävling?

    Jag seglade alltid in i området då AP-flaggan var uppe, då är det ju uppskjuten tävling. Sen var det inte alltid jag hann ut då de galna danskarna satte igång igen… Vilket resulterade i ett långt danskt finger 😉

    /Staffan

    Ja lovar att respektera tävlingsområdet lika mkt som du respekterade andras (läs min) våg i Klittmöller i våras. Dvs jag ska segla runt mitt i tävligsområdet o visa finger åt alla som har nåt i mot de! Och ditt beteende ang tävligsområdet där ha ju som sagt redan kommenterats av ett gäng ovan.

  • tdk

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 06:46

    Hur är igentligen Lejet på denna riktingnen då?? Vet att en del kör där på väst, men bygger det något?? Bra för hopp eller ridning?. Med all respekt för tävlingen, men jag tänker inte missa en bra dag pga detta …

  • basse

    Medlem
    31 augusti, 2007 vid 09:21

    Det blir bra om det blåser mycket.
    Främst för hopp och det passar dig bättre än ridning.
    Jag hade tex riktigt roligt där i söndags när det blev för dålig riktning och trångt i apel.

    Har aldrig sett dig svänga på en våg när jag tänker efter. 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Tävling i Apelviken – åk till Lejet…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.