Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Tävlingskalendern 2008
Taggad: racing
-
Tävlingskalendern 2008
Publicerad av swe-31 på 29 december, 2007 vid 13:58Nu ligger den preliminära tävlingskalendern för 2008 uppe på SVFs sida.
http://www.vindsurfingforbundet.com/swe-31 svarade 17 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
-
Dala; bra men ni får fasen hitta något fräsigare än ”freerace”, det låter ju för jävligt.
-
Jag tycker faktiskt namnet är ganska bra. Det är beskrivande, och det finns ju material som betecknas just free-race som bör vara utmärkta för denna typ av tävlingsform.
Det kanske kan få fler ”vanliga” människor att ställa upp. Detta är väl inte tänkt som en tävling för toppskiktet, utan för den stora massan. -
@SWE-31 435895 wrote:
Nu ligger den preliminära tävlingskalendern för 2008 uppe på SVFs sida.
http://www.vindsurfingforbundet.com/Hej Dala,
När kommer Formula SM hållas?
/Stefan -
Freerace är ett arbetsnamn som vi har använt i SVF, det är inte klart med det slutgiltiga namnet. Vi jobbar på det. På listan har vi idag 25 alternativ.:wink:
SM i formula kommer att bli en av de fyra deltävlingarna i SWT. Återkommer när det är bekräftat.
-
Ser att det är samma datum/plats som F2 speed-tjofräsen. Hur ligger planerna där? Brukar ju vara fullt upp med alla speedheat? Lär väl vara en del som vill vara med på bägge tävlingarna, skulle jag gissa
-
Oregistrerad
Gäst21 januari, 2008 vid 21:49@Jester 440123 wrote:
Ser att det är samma datum/plats som F2 speed-tjofräsen. Hur ligger planerna där? Brukar ju vara fullt upp med alla speedheat? Lär väl vara en del som vill vara med på bägge tävlingarna, skulle jag gissa
Tanken ar att ovriga tavlingar tar en paus, sa att alla kan vara med med.
Det funkar ju utmarkt att stalla upp med en freestyle eller speed utrustning.
-
@Oregistrerad 440192 wrote:
Tanken ar att ovriga tavlingar tar en paus, sa att alla kan vara med med.
Det funkar ju utmarkt att stalla upp med en freestyle eller speed utrustning.
Kan man gissa att planen är ett eller två ”Long distance” heat under en tävlingshelg? Är det bra med vind under helgen så är det inga problem att ta en 60 minuters break för att köra ett long distance heat.
Jester wrote:Ser att det är samma datum/plats som F2 speed-tjofräsen. Hur ligger planerna där? Brukar ju vara fullt upp med alla speedheat? Lär väl vara en del som vill vara med på bägge tävlingarna, skulle jag gissaSant, och eftersom våra tävlingar inte pågår under så många dagar så kan det vara knivigt att under en vindfattig helg få in allt i schemat. Vid vindfattiga förhållanden tror jag att t.ex. freestyle/speed tävlingen kör oavbrutet när det kommer vindpustar för att få ihop tillräckligt med heat och giltiga resultat. Freestyle tävlingarna brukar ofta få det tight eftersom det finns flera klasser med tidskrävande stegar.
Logga in för att svara.